Vad är bäst för min Mustang 2,5" lr 3"avgassystem

Riddarn27
9 mars 2012 · 12 Inlägg

Tja har tänkt att bygga nytt system från grenrör på min Mustang gt 01a nu sitter det orginal system på som är något större en 2" med 2katter och 2st stora ljuddämpare på. Har hört att 3"kan ge minskad effekt! Så va tror ni är bäst. För at få mest effekt och ljud? Med vänlig hälsning, Martin

Ford Mustang Gt "Saleen Edition" (2000)
Richtenb
9 mars 2012 · 1 365 Inlägg

Jag hade kört på 3 från headersarna hela vägen. VI har ju inte någon liten 2 liters motor så någon effekt kommer du inte tappa. Jänkare mår ofta bra av lite öppnare luftvägar. Om du senare vill trimma lite mer så kommer du endast att ångra att du satte dit för smala rör

Riddarn27 skrev:
Tja har tänkt att bygga nytt system från grenrör på min Mustang gt 01a nu sitter det orginal system på som är något större en 2" med 2katter och 2st stora ljuddämpare på. Har hört att 3"kan ge minskad effekt! Så va tror ni är bäst. För at få mest effekt och ljud? Med vänlig hälsning, Martin

Pontiac GTO "Indiansläden" (2006)
Richtenb
9 mars 2012 · 1 365 Inlägg

Om du däremot vill få mest effekt så ska du byta grenrören. finast ljud ger nya grenrör + 3 hela vägen smile

Pontiac GTO "Indiansläden" (2006)
Zulu
9 mars 2012 · 98 Inlägg

effekt, större = bättre
Familj & cruising = lagom storlek bättre

Volvo 855R "Röda döden Bänkad 10-2011" (1996)
t5-r micke
9 mars 2012 · 301 Inlägg

köp hedders å en komplett sats med x-rör från tex flowmaster och bara skruva dit.
då får du goast ljud samt ett system som är framtaget för just din bil för att ge några hästar extra.
dom är inte spec dyra att köpa heller.
kolla ex www.summitracing.com

!!!Det är inte farten som dödar, det är sättet du stannar på!!!
Riddarn27
9 mars 2012 · 12 Inlägg

Tack tack smile

Ford Mustang Gt "Saleen Edition" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang