Golf 2 går mycket dåligt hjälp !

Fazlic
4 april 2012 · 10 Inlägg

Hejsan Har en golf 2a som jag har fått mycket problem med och undrar om någon har lite tips?
bilen går jätte dåligt både på tomgång och när man åker med bilen vilket man knappt kan göra ..

jag har kollat runt lite och bytt lite grejer som jag har läst kan vara felen t.ex förgasarfot , bensinfilter , bytte även förgasare och kolla om det var något fel på den men det var det inte.. sedan bytte jag temp givarna 3st då gick bilen bättre som vanligt ungefär fast inte riktigt 100%

körde men bilen 3 dagar sen så hände det samma sak....

jag har letat tjuvluft med startgas men har inte hittat något.

när man håller för insuget helt tätt så går bilen fint på tomgången så det borde vara något med att den får för lite bensin eller för mycket luft vet inte riktigt.

jag är jätte tacksam för alla svar och ide er jag kan få! Mvh

Volkswagen 1303 s "yellow" (1973)
Volvo 850 t5 "TM" (1994)
falmo
10 april 2012 · 473 Inlägg

kolla kabeln som går till förgasarfoten samt att du byter den packningen inte bara kollar på den

Fazlic
10 april 2012 · 10 Inlägg

Okeej hänger inte riktigt men nu vilken packning du menar. men jag har bytt förgasar packningen den av gummi som man skruvar fast i insuget. finns det någon mer packning som jag kanske har missat ??

jag tog bort insuget och såg en röd vit kabel som går till den så kallade igelkotten.  kan det ha något med att motorn går dåligt ?? eller är det bara någon jordkabel??

Volkswagen 1303 s "yellow" (1973)
Volvo 850 t5 "TM" (1994)
Mercedesturbodiesel Sothora <3
10 april 2012 · 1 201 Inlägg

felkopplade vakumslangar!

Bildemonterare samt egen verkstad. !
Mercedes 320 cdi "Powersmoke garage" (2001)
Fazlic
10 april 2012 · 10 Inlägg

Felkopplade tror jag inte det är.  bilen började gå dåligt för 2 veckor sen. jag bytte jag temp givarna så gick bilen 3 dagar till sedan samma problem igen...

Kan lambdan ha något med att den går dåligt??  har hört att den ställer till olika problem för olika bilar??

Volvo 850 t5 "TM" (1994)
Volkswagen 1303 s "yellow" (1973)
falmo
11 april 2012 · 473 Inlägg

röd vit kabel kan mkt väl vara den rätta den ska gå till spjällhuset

Fazlic
15 april 2012 · 10 Inlägg

Nu har jag löst det!

bytte insug och packning och kollade över lite övrigt. Tack för tipsen iallafall Mvh

Volkswagen 1303 s "yellow" (1973)
Volvo 850 t5 "TM" (1994)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang