B5244t i en 850?

Bjurstroem TurboDieselIntercooler ftw =)
7 juni 2012 · 90 Inlägg

Hej, nu har jag kört sönder motorn i min t5a.
det jag undrar över är om det går att lägga i en 2,4t i min 855a?
stämmer motorfästen?
el system, köra med 850ins givare eller köpa eftermarknads?

Volvo 855 T5 2,5 Italiano =)
Volvo V70 D5 "Classic" (2008)
Chevrolet C10 "Flinta bilen - no engine" (1977)
MB18s
7 juni 2012 · 2 Inlägg

Har inte dom elektroniskt gasspjäll? isf stämmer ju inte kabelhärvan, styrboxarna, pedalstället m.m.

Volvo V70 (1998)
Volvo 66 (1976)
Bjurstroem TurboDieselIntercooler ftw =)
7 juni 2012 · 90 Inlägg

MB18s skrev:
Har inte dom elektroniskt gasspjäll? isf stämmer ju inte kabelhärvan, styrboxarna, pedalstället m.m.

isf tar jag det från 855an, har ju komplett motor på den så

Volvo 855 T5 2,5 Italiano =)
Volvo V70 D5 "Classic" (2008)
Chevrolet C10 "Flinta bilen - no engine" (1977)
JonasHalt
7 juni 2012 · 699 Inlägg

Borde ju funka. Dock så sitter det väl variabla kammar på den nyare motorn, så det får du stumsvetsa..

Bilgalen elektriker :)
Volvo 264 T5 "Reggad" (1975)
Bjurstroem TurboDieselIntercooler ftw =)
7 juni 2012 · 90 Inlägg

JonasHalt skrev:
Borde ju funka. Dock så sitter det väl variabla kammar på den nyare motorn, så det får du stumsvetsa..

ska lägga i GLT kammar så det löser sig den vägen.. det jag funderar på är om det funkar med 2,0ans styrsystem på 2,4an?

Volvo 855 T5 2,5 Italiano =)
Volvo V70 D5 "Classic" (2008)
Chevrolet C10 "Flinta bilen - no engine" (1977)
Marlboroman
7 juni 2012 · 8 234 Inlägg

Bjurstroem skrev:

JonasHalt skrev:
Borde ju funka. Dock så sitter det väl variabla kammar på den nyare motorn, så det får du stumsvetsa..

ska lägga i GLT kammar så det löser sig den vägen.. det jag funderar på är om det funkar med 2,0ans styrsystem på 2,4an?

2,4T + glt-kammar = ventilsallad. Du lär behålla originalkammarna. Dessutom beror det ju lite på exakt vilken årsmodell du tar motor ifrån då motorfästena skiljer mellan gamla och nyare block.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
Bjurstroem TurboDieselIntercooler ftw =)
7 juni 2012 · 90 Inlägg

Marlboroman skrev:

Bjurstroem skrev:

JonasHalt skrev:
Borde ju funka. Dock så sitter det väl variabla kammar på den nyare motorn, så det får du stumsvetsa..

ska lägga i GLT kammar så det löser sig den vägen.. det jag funderar på är om det funkar med 2,0ans styrsystem på 2,4an?

2,4T + glt-kammar = ventilsallad. Du lär behålla originalkammarna. Dessutom beror det ju lite på exakt vilken årsmodell du tar motor ifrån då motorfästena skiljer mellan gamla och nyare block.

okej, motorn kommer från en v70 2,4t -01..

Volvo 855 T5 2,5 Italiano =)
Chevrolet C10 "Flinta bilen - no engine" (1977)
Volvo V70 D5 "Classic" (2008)
Marlboroman
7 juni 2012 · 8 234 Inlägg

Bjurstroem skrev:

Marlboroman skrev:

Bjurstroem skrev:

ska lägga i GLT kammar så det löser sig den vägen.. det jag funderar på är om det funkar med 2,0ans styrsystem på 2,4an?

2,4T + glt-kammar = ventilsallad. Du lär behålla originalkammarna. Dessutom beror det ju lite på exakt vilken årsmodell du tar motor ifrån då motorfästena skiljer mellan gamla och nyare block.

okej, motorn kommer från en v70 2,4t -01..

Då skiljer det övre fästet, går dock att borra och dona lite för att få dit ett fäste av den typ som sitter på 850. Även det fäste går som fram emot kylaren skiljer, vilket gör att delen som sitter på motorn måste bytas ut för att få blocket att passa ner i en 850.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang