Turbon laddar ej!!

GlimmaMera
28 juli 2012 · 176 Inlägg

Jag har som sagt en Passat 1,8T-98, jag och ungarna va ner på byn och handla och bilen gick som vanligt, riktigt bra men när vi skulle åka hem så vart vi tvungna att köra om en buss i typ 40 km/h och bilen ladda som vanligt men när jag kommer fram till rondellen och kör igenom den och ska gasa ur rondellen så laddar inte turbon längre? Åkte hela vägen hem 1,7 mil och turbon ladda ej på hela vägen...Någon som kan ha nå tips om vad det kan va??

Fiat Freemont "2.0 lounge" (2012)
Janneutanb
28 juli 2012 · 7 272 Inlägg

Går bilen bra annars?
Armen till wastegaten kan ha lossnat. Dumpen kan vara trasig. Tryckslang kan ha lossnat/gått sönder men då bör bilen gå ganska dåligt.

GlimmaMera
28 juli 2012 · 176 Inlägg

Ja bilen går hur bra som helst men som sagt väldigt trött..Och jag tycker att armen till wastegaten är hel och dumpen kan jag väl inte kolla om den är trasig förrän jag har en ny?

Senast redigerat av GlimmaMera (28 juli 2012)

Fiat Freemont "2.0 lounge" (2012)
DJ_V8_BMW
28 juli 2012 · 210 Inlägg

Luftmassemätaren kan vara en annan orsak om bilen känns slö. Felaktig värden ger inte alltid någon varningslampa/felkod men ett symtom är att den känns slö (inget ladd).

Enkelt sätt är att kolla det är att ta bort kabeln till LMM och provköra. Bilen ska då gå normalt igen (på nödvärden) men risken är att den då lägger felkod och varningslampa (pga att kabeln är bortkopplad).

Lycka till!

RWD forever & ever!
BMW E30 330d 3,0 CR Diesel "The Power of Smoke" (1988)
Chevrolet Camaro Z28 "Hollywood Beauty" (1983)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang