Frågor om volvo V70R AWD

nellie_volvo The Devil ;)
22 augusti 2012 · 43 Inlägg

vill du ha en awd så skaffa de ... sedan massa frågor de va ju han som skulle köpa en sådan som undrade skapa inte världens debatt alla tycker vi olika thats IT !!!!!

Volvo V70 D5 "Bulan Välkommen hem" (2004)
Mack Forum- och sitemoderator
22 augusti 2012 · 26 155 Inlägg

nellie_volvo skrev:
vill du ha en awd så skaffa de ... sedan massa frågor de va ju han som skulle köpa en sådan som undrade skapa inte världens debatt alla tycker vi olika thats IT !!!!!

Vadå, får man inte ställa frågor nu för att fastställa att en person inte bara pratar skit om nåt som faktiskt fungerar?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
nellie_volvo The Devil ;)
22 augusti 2012 · 43 Inlägg

Mack skrev:

nellie_volvo skrev:
vill du ha en awd så skaffa de ... sedan massa frågor de va ju han som skulle köpa en sådan som undrade skapa inte världens debatt alla tycker vi olika thats IT !!!!!

Vadå, får man inte ställa frågor nu för att fastställa att en person inte bara pratar skit om nåt som faktiskt fungerar?

jo men snälla du om någon tycker de e skit så är de ju så alla e vi olika så e de bara big_smile jag e volvo älskare men har hört många som har problem med just v70 awd så jag skulle aldrig skaffa mig en sådan men smaken e ju som baken delad VILKET är en jävla tur big_smile

Volvo V70 D5 "Bulan Välkommen hem" (2004)
Mack Forum- och sitemoderator
22 augusti 2012 · 26 155 Inlägg

nellie_volvo skrev:

Mack skrev:

nellie_volvo skrev:
vill du ha en awd så skaffa de ... sedan massa frågor de va ju han som skulle köpa en sådan som undrade skapa inte världens debatt alla tycker vi olika thats IT !!!!!

Vadå, får man inte ställa frågor nu för att fastställa att en person inte bara pratar skit om nåt som faktiskt fungerar?

jo men snälla du om någon tycker de e skit så är de ju så alla e vi olika så e de bara big_smile jag e volvo älskare men har hört många som har problem med just v70 awd så jag skulle aldrig skaffa mig en sådan men smaken e ju som baken delad VILKET är en jävla tur big_smile

Det var därför jag ställde frågorna för jag ville veta hur pass mycket sanning det låg i det.
Många säger så otroligt mycket, men gräver man i det så är knappt nåt sant. (inget illa menat mot nån)

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
nellie_volvo The Devil ;)
22 augusti 2012 · 43 Inlägg

Mack skrev:

nellie_volvo skrev:

Mack skrev:

Vadå, får man inte ställa frågor nu för att fastställa att en person inte bara pratar skit om nåt som faktiskt fungerar?

jo men snälla du om någon tycker de e skit så är de ju så alla e vi olika så e de bara big_smile jag e volvo älskare men har hört många som har problem med just v70 awd så jag skulle aldrig skaffa mig en sådan men smaken e ju som baken delad VILKET är en jävla tur big_smile

Det var därför jag ställde frågorna för jag ville veta hur pass mycket sanning det låg i det.
Många säger så otroligt mycket, men gräver man i det så är knappt nåt sant. (inget illa menat mot nån)

jag vet en polare som hade massa problem med en sådan .....

Volvo V70 D5 "Bulan Välkommen hem" (2004)
Mack Forum- och sitemoderator
22 augusti 2012 · 26 155 Inlägg

nellie_volvo skrev:

Mack skrev:

nellie_volvo skrev:

jo men snälla du om någon tycker de e skit så är de ju så alla e vi olika så e de bara big_smile jag e volvo älskare men har hört många som har problem med just v70 awd så jag skulle aldrig skaffa mig en sådan men smaken e ju som baken delad VILKET är en jävla tur big_smile

Det var därför jag ställde frågorna för jag ville veta hur pass mycket sanning det låg i det.
Många säger så otroligt mycket, men gräver man i det så är knappt nåt sant. (inget illa menat mot nån)

jag vet en polare som hade massa problem med en sådan .....

Och då är det fortfarande en massa faktorer bakom felen också. Man kan inte bara säga att nåt är skit för att man har hört det och det. Man måste veta varför det är skit, och om det är bilens konstruktion som är skit eller om det är skit bakom ratten.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
SebbeT16
22 augusti 2012 · 31 Inlägg

Mack skrev:

SebbeT16 skrev:
Ja skulle avråda o köpa sånt skräp till bil

Köpte en v70awd 98:a från farsan förra året, efter 3 månader började det klonka till efter man backat, och sen lät som fan när man körde över 40km/h, och när man svängde i låg fart.

Lyfte upp den på lyft, och snurra kardarn fram o tillbax, det bara klonka från fördelningslådan.
Hylsan i den är sjukdom, dom spricker, och lever fan.

Ljudet som uppkom när man körde var ett lager i viskoväxeln som brukar paja.

Dessutom bakaxeln är sjukdom, för lagren går i dom.

Så nja, ja kommer då aldrig mer köpa en sådan, ingen volvo heller dessutom, är så satans dyra delar.

1sak till som var på min, dom 2 momentstagen bak, som man ställer bakvagnen med, dom är sjukdom, min ena hade rostat av, o den andra var som en sil, kostar 1800:-st på volvo smile

Då skulle jag vilja ställa ett par frågor i så fall.

1. Hur var bilen skött sedan innan du tog över den?
2. Hur körde du med den - ärligt talat - innan problemen började hopa sig?

Jag har ägt min V70 AWD i..vad blir det..ett par år nu kanske..och den fungerar fortfarande utmärkt, även fast jag leker av mig på vintrarna. Hur går den ekvationen ihop om en bil som rullat en bit över 34 000 mil, egentligen är skräp enligt dig?

Bilen var fullservad fram till 23000mil på Rejmes, vid 24000 mil fick farsan byta bakaxeln, o han körde lungt med den.
Sen ja tog över sen så körde ja hur lungt som helst, har inte ens lekt nån gång.

Far o jag skötte bilen som vi brukar sköta våra bilar, la väl kanske lite för mycket tid på bilen för att hålla den i så bra skick som möjligt

Saab 9000 Aero - 6-Växlad Quaife "Nordic Extreme 684Hk 830Nm" (1994)
SebbeT16
22 augusti 2012 · 31 Inlägg

Mack skrev:

nellie_volvo skrev:

Mack skrev:

Det var därför jag ställde frågorna för jag ville veta hur pass mycket sanning det låg i det.
Många säger så otroligt mycket, men gräver man i det så är knappt nåt sant. (inget illa menat mot nån)

jag vet en polare som hade massa problem med en sådan .....

Och då är det fortfarande en massa faktorer bakom felen också. Man kan inte bara säga att nåt är skit för att man har hört det och det. Man måste veta varför det är skit, och om det är bilens konstruktion som är skit eller om det är skit bakom ratten.

Dom gamla v70awd´s 97-99 är inget vidare, det säger ju volvo stälva.
Dom vet om alla sjukdomar på dessa, och att viskokopplingen krånglar mer än den gör nytta.

Saab 9000 Aero - 6-Växlad Quaife "Nordic Extreme 684Hk 830Nm" (1994)
nellie_volvo The Devil ;)
22 augusti 2012 · 43 Inlägg

Mack skrev:

nellie_volvo skrev:

Mack skrev:

Det var därför jag ställde frågorna för jag ville veta hur pass mycket sanning det låg i det.
Många säger så otroligt mycket, men gräver man i det så är knappt nåt sant. (inget illa menat mot nån)

jag vet en polare som hade massa problem med en sådan .....

Och då är det fortfarande en massa faktorer bakom felen också. Man kan inte bara säga att nåt är skit för att man har hört det och det. Man måste veta varför det är skit, och om det är bilens konstruktion som är skit eller om det är skit bakom ratten.

de va nog konstruktionen inte skit bakom ratten den som har den awdn är kanon petig med sina bilar och jag vet att han kör inte som fan heller.....

Volvo V70 D5 "Bulan Välkommen hem" (2004)
zemet
22 augusti 2012 · 4 041 Inlägg

SebbeT16 skrev:

Mack skrev:

SebbeT16 skrev:
Ja skulle avråda o köpa sånt skräp till bil

Köpte en v70awd 98:a från farsan förra året, efter 3 månader började det klonka till efter man backat, och sen lät som fan när man körde över 40km/h, och när man svängde i låg fart.

Lyfte upp den på lyft, och snurra kardarn fram o tillbax, det bara klonka från fördelningslådan.
Hylsan i den är sjukdom, dom spricker, och lever fan.

Ljudet som uppkom när man körde var ett lager i viskoväxeln som brukar paja.

Dessutom bakaxeln är sjukdom, för lagren går i dom.

Så nja, ja kommer då aldrig mer köpa en sådan, ingen volvo heller dessutom, är så satans dyra delar.

1sak till som var på min, dom 2 momentstagen bak, som man ställer bakvagnen med, dom är sjukdom, min ena hade rostat av, o den andra var som en sil, kostar 1800:-st på volvo smile

Då skulle jag vilja ställa ett par frågor i så fall.

1. Hur var bilen skött sedan innan du tog över den?
2. Hur körde du med den - ärligt talat - innan problemen började hopa sig?

Jag har ägt min V70 AWD i..vad blir det..ett par år nu kanske..och den fungerar fortfarande utmärkt, även fast jag leker av mig på vintrarna. Hur går den ekvationen ihop om en bil som rullat en bit över 34 000 mil, egentligen är skräp enligt dig?

Bilen var fullservad fram till 23000mil på Rejmes, vid 24000 mil fick farsan byta bakaxeln, o han körde lungt med den.
Sen ja tog över sen så körde ja hur lungt som helst, har inte ens lekt nån gång.

Far o jag skötte bilen som vi brukar sköta våra bilar, la väl kanske lite för mycket tid på bilen för att hålla den i så bra skick som möjligt

Jag har hört ganska ofta (här på garaget) att folk har problem med hylsan och knäcker den och annat jävelskap så jag tror faktiskt också att den är under dimensionerad.

Men du säger att volvo delarna är så dyra, men är dom verkligen det? Vad kostar det inte om man får problem med 4wd på en audi bmw merca vw osv? Är nog svindyrt att fixa på alla märken skulle jag tro.  Hörde att om man fick problem med dämparna på audi a6 allroad så kunde man lika gärna skrota bilen för det gick på 70-80k att reparera.

Ska förtydliga att allt jag sagt är saker jag hört här på garaget och har ingen egen erfarenhet av det alls så allt jag säger kan lika gärna vara en internetmyt.

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
BOLIN_
22 augusti 2012 · 2 763 Inlägg

Min visko gick sönder i höstas (pga reservhjul när jag fick punka) och sedan dess driver den lika mycket på alla fyra hjul. Har sladdat en hel del i vinter och har rullat totalt ca 1800 mil så och varken bilen eller vinkelväxeln är dålig.


Jag tror att handhavande fel står bakam många trasiga AWD:er...

Volvo - For Life
mikael_86
22 augusti 2012 · 860 Inlägg

om man säger som så att 4hjulsdriften på en audi A6 och på RS4 o dom kan kosta upp till ca 80.000kr om man har otur... bara stötdämparna på en Audi RS6 kostar 80,000kr... bara fram lyktorna på A6 avant med 4.2liters V8 kostar 20.000 orginal... kompletta bromsar fram nytt kostar ca 20.000... så audi är inte häller så jävla billigt... o sen finns det en jävla massa RESERVDELAR som är mkt bra skick på via skrotar o så.... och man kan ju facktiskt förstärka visko kopplinen på volvo o golf med.... man ska liksom inte stå still med en sån bil o trycka plattan o mattan då knäcker man allt.... och vill man VRÅL TRIMMA en sån bil så får man ju så klart färstärka allt på den även visko koppling och kardan axeln eftersom man ju extra förstärker stakar o vanliga kopplingen o bromras blir större o så....

sen kan man även knäcka drivaxel fram och även bak as lätt  genom att få spinn och sen helt plöttsligt få fullt gräpp det dödar nästan allt vad drivlina heter

BMW 330D XDrive "Svart räsern" (2014)
Volvo V70 D4 Momentum 2016 "Svarten" (2016)
Volkswagen VW Polo R WRC 2014 "Mini räsern" (2014)
BOLIN_
22 augusti 2012 · 2 763 Inlägg

mikael_86 skrev:
om man säger som så att 4hjulsdriften på en audi A6 och på RS4 o dom kan kosta upp till ca 80.000kr om man har otur... bara stötdämparna på en Audi RS6 kostar 80,000kr... bara fram lyktorna på A6 avant med 4.2liters V8 kostar 20.000 orginal... kompletta bromsar fram nytt kostar ca 20.000... så audi är inte häller så jävla billigt... o sen finns det en jävla massa RESERVDELAR som är mkt bra skick på via skrotar o så.... och man kan ju facktiskt förstärka visko kopplinen på volvo o golf med.... man ska liksom inte stå still med en sån bil o trycka plattan o mattan då knäcker man allt.... och vill man VRÅL TRIMMA en sån bil så får man ju så klart färstärka allt på den även visko koppling och kardan axeln eftersom man ju extra förstärker stakar o vanliga kopplingen o bromras blir större o så....

sen kan man även knäcka drivaxel fram och även bak as lätt  genom att få spinn och sen helt plöttsligt få fullt gräpp det dödar nästan allt vad drivlina heter

Du har helt rätt i det du skriver!

Volvo - For Life
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang