Batteriet laddar ur s60 2,4t -01

Lo-pie
29 augusti 2012 · 14 Inlägg

Hej har en s60 2,4t -01. Batteriet laddar ur hela tiden. De går inte ens att låsa upp med dosan. Jag har kopplat bort minus och mätt att de är ngt som drar 7,4 Ampere. Har ngn nån gissning på vad de kan vara. Hur mkt ska den dra normalt? Jag har testat att dra ur varenda säkring. Tack på förhand!

F4S4N CAD-konstruktör
29 augusti 2012 · 1 392 Inlägg

Du har inte gjort något med bilen nyligen? T.ex bytt stereo eller installerat något annat?

Behöver du ha något uppritat så hör av dig!
ExXtr3me Kiss my palewhite ass
29 augusti 2012 · 1 898 Inlägg

Hände det någonting då när du drog säkring?
Gick strömmen ner någon gång när du slet ur någon säkring?

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Lo-pie
29 augusti 2012 · 14 Inlägg

Nej har inte bytt eller satt i något nytt alls på sistone. Nej den gick inte ner alls, utan var konstant 7,4A. Läste någon stanns att generatorn inte går via någon säkring och sen var det något annat jag inte minns just nu. Så ska testa att koppla ur dom imorgon och se om värdet går ner.

DJ_V8_BMW
29 augusti 2012 · 210 Inlägg

Viloström ca max 0,020A, låst larmad bil efter 10-15min.

Troligen är det en styrenhet som inte somnar.
Har jobbat med en XC70 -02 som drog ur batteriet på en natt då CEM inte somnade= lösningen blev en total omladdning av samtliga styrenheter.


Lycka till!


///DJ

RWD forever & ever!
Chevrolet Camaro Z28 "Hollywood Beauty" (1983)
BMW E30 330d 3,0 CR Diesel "The Power of Smoke" (1988)
Lo-pie
29 augusti 2012 · 14 Inlägg

Nu har jag testat att koppla bort starmotorn och generatorn. Händer ingenting på mätaren :s kanske är som du säger att man måste göra en omladdning. Spjällhuset har dom fixat sen tidigare med programvara

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang