A4 glapp i dörrar

EDG
3 september 2012 · 2 Inlägg

Hej!

Jag har en Audi a4 -02 och har nu fått problem med högtalarna i dörrarna. Det började med att vänster fram la av helt. Sedan har vänster bak dött helt och höger fram och bak spelar när dörrarna står i vissa lägen. Man kan behöva öppna och stänga dörren några gånger för att hitta mellanläget där högtalarna spelar. Funderar på om det är kablarna som har börjat gå av/gått av i övergången mellan kaross och dörr. Vad tror ni kan vara problemet?

Nitromast Dr. Scanner
3 september 2012 · 2 167 Inlägg

Glapp uppenbarligen? Ta isär och kolla, blir det kortis förstör du stereon. Kan vara bra att kolla direkt.
Kan även vara att högtalarna gått sönder!

Senast redigerat av Nitromast (3 september 2012)

DanneSundin
6 september 2012 · 682 Inlägg

Testa trycka in membranet lite.. spelar det då har du kassa tinselledare.. 

Beroende på hur just dina dörrar ser ut så skulle jag tro att det endå är glapp i högtalaren, annars hade du kortat skiten om det skulle skavas av.   

Högtalaren borde gå att skruva ut för sig, då kan du testa att trycka i kablarna / skruva om / löda om.

FraX
12 september 2012 · 14 Inlägg

Har samma problem med samma bil, dock endast höger fram.. Vet ej om du har stora bose ljudet i din men på min lägger alla högtalare av när förardörren är stängd och när den står helt öppen så fungerar alla utom i just den dörren? Någon som varit med om detta och kan något svar på detta?

Putteliten
12 september 2012 · 9 087 Inlägg

FraX skrev:
Har samma problem med samma bil, dock endast höger fram.. Vet ej om du har stora bose ljudet i din men på min lägger alla högtalare av när förardörren är stängd och när den står helt öppen så fungerar alla utom i just den dörren? Någon som varit med om detta och kan något svar på detta?

På kollegans A4 från -02 slocknade högtalaren i förardörren mär man öppnade den. Var med han in på V.A.G och pratade med dom, och enligt dom så ska det vara så.

Att ingen högtalare låter när dörren är stängd är ju underligt. Kolla kablaget i genomförningem och i dörren.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang