Lackering alufälgar tips/hjälp?

Boostrider Försöker iaf
29 januari 2013 · 1 998 Inlägg

birka76 skrev:

Boostrider skrev:

birka76 skrev:
håller med
man ska även med 2k lägga ett klibblagger då man lackar ju lol

Självklart ska man de. Men 2K sprayburk är som natt och dag men fet är ju bara å slänga burkarna efter man använt dem då de blir gegga av färgen efter ca 2 dagar

har aldrig kört 2k spryburk neutral
kör bara vanlig 2k lack på de jag lackar lol

Nä 2K spray är för bättringsmålning på smågrejer typ. Har även lackat dörrgångar på en bil med de då jag inte hade kompressor där bilen stod och de funkar skitbra på små grejer.
Men nu kör ja bara med spruta sen jag köpte mig en riktig DeVilbiss tongue
Omständigt som fan med rengöring men resultatet blir ju bättre även på smågrejer. Stora delar kan man ju inte lacka med spray om man vill ha fin struktur och flamfritt ju roll

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet
Volvo 244 GL/T Turbo "Back to the 80s" (1990)
eastmotorsport -sommar ska de va....
29 januari 2013 · 4 524 Inlägg

Många bra råd och svårt att säga vad som är felet. Men jag brukar aldrig använda avfettning innan lack. Jag kan ta det innan jag slipar men alltis se till att tvätta bort sånt innan du sätter slipen i grejerna, sen aldrig mer avfettning. 
Sen som många säger, måla tunt många gånger. 
Att färgen inte klarar aluminium är nog inget problem men att använda en ljus grund innan vore inte fel.

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
joacimnilsson
29 januari 2013 · 89 Inlägg

eastmotorsport skrev:
Många bra råd och svårt att säga vad som är felet. Men jag brukar aldrig använda avfettning innan lack. Jag kan ta det innan jag slipar men alltis se till att tvätta bort sånt innan du sätter slipen i grejerna, sen aldrig mer avfettning. 
Sen som många säger, måla tunt många gånger. 
Att färgen inte klarar aluminium är nog inget problem men att använda en ljus grund innan vore inte fel.

Ska testa med en ljus primer, och många tunna lager smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang