Gokart / Formula One

SIGGE_C70R
30 mars 2007 · 258 Inlägg

Hej Jag e 17 år och är intresserad av F1
jag vill kunna bli en sån å jag vet att man börjar gå på gokart först å så
men jag har en fråga till er alla om ni kunnde vara snälla å hjälpa mig

Vart Nånstans Kan Man Hitta Gokart Team För att kunna sedan bli F1 förare ?
Helst i Stockholm å Helst Länkar smile
Tack och Hej

Mvh Sigge.M

FireTraXX DFFL
30 mars 2007 · 9 020 Inlägg

Starta ett eget team.
Ifall du inte kör själv först, så kommer inget stall att vara intresserad av dig.

Köp en go-cart, ut på banan, bli sedd, bli f1-förare, bli lyclig.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
SIGGE_C70R
30 mars 2007 · 258 Inlägg

Tack FiretraXX vet du hur man startar det ?
vad e det som behövs igentligen ? Gokart Kläder Hjälm skor å Finns det nått mer man bör tänka på å i sånafall e det nån man måste kontakta ?

SIGGE_C70R
30 mars 2007 · 258 Inlägg

Jorah det vet jag jag har sätt F1 Förarnas Liv å jag kan bara säga så här det e den mest svåraste sporten när det fysiskt å psykiskt sätt
okej ska besöka nu smile

Earons Servicetekniker
30 mars 2007 · 300 Inlägg

Att gå vidare till F1 är i pricip omöjligt om du inte har grymt mycket pengar och en oerhörd talang. Att komma så långt som till formel ford eller formel renault kräver bara det för de flesta hur mycket pengar som helst. Har själv tävlat i go-cart i ca 7år (tävlar inte numera) och vet av egen erfarenhet att det nästan bara är dom förare som har mycket pengar i ryggen som går vidare. Sedan är det lite sent att tänka på en sådan karriär när man är 17år, det är något som man ska födas in i och börja så tidigt som det bara går.

mvh/Erik

Go hard or Go home!
Toyota MR2 GTI "Nightpatrol" (1991)
Kakalupia SpaceCowboy
30 mars 2007 · 86 Inlägg

lite sent att börja nu när du är 17 schumacher blev ju född i en gocart tongue men man ska aldrig säga aldrig.. Go for it smile

"Only death awaits you all, but do not fear. For is it through death that a new spirit energy is born. Soon, you will live again as a part of me."
Sluskk
30 mars 2007 · 778 Inlägg

jag har set på tv att man kan vinna en prov körning av en f1 wink

(det var föra året jag såg det )

John87 Stolt Volvoägare
30 mars 2007 · 4 913 Inlägg

Sluskk skrev:
jag har set på tv att man kan vinna en prov körning av en f1 wink

(det var föra året jag såg det )

Du kan även betala för en tur, fast jag vågar inte tänka på priset...

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
JPalm
31 mars 2007 · 338 Inlägg

Om man är sugen att prova på ban racing i hög kvalite så måste jag nämna Radical för er mitt folk. Det är det värsta ban bilar som tävlas i sveriga. Är ett litet bygget på runt 400 kilo om jag inte minns fel som det sitter en hayabusa 1200 cc motor i. 0 - 100 på 2.8 sekunder!
Kan läsa mer om det på www.radicalmotorsport.se

Nissan 200sx S13
Mäki Långsam Perfektionist
31 mars 2007 · 4 800 Inlägg

Jag började me gokart när jag var 5år, men gick inte vidare med det smile
RADICAL var namnet, funderat på det hur länge som helst! Nu ska jag kika den sidan! TACK big_smile

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
SIGGE_C70R
2 april 2007 · 258 Inlägg

mm låter Mycket Pengar å talang det e det som krävs självklart smile
Talang Vet jag att jag har å det vet Göteborg också big_smile wink Fick Bäst tid på Banan engång i göteborg smile men bor själv i Stockholm smile så jag har grym talang körde också gocart när jag var 2 år det e inte nått som bara schumacher gjort finns många som gjort det utan det krävs talang å mest av allt pengar å jag kan inte säga att jag e miljonär men men så e livet dyrt att visa folk sin talang innom det man drömmer om men man får spara pengar å test köra en F1 inte dumt smile men Tack allihoppa För er info å så vidare smile

dusty Living in the fastlane
2 april 2007 · 2 616 Inlägg

SIGGE_C70R skrev:
mm låter Mycket Pengar å talang det e det som krävs självklart smile
Talang Vet jag att jag har å det vet Göteborg också big_smile wink Fick Bäst tid på Banan engång i göteborg smile men bor själv i Stockholm smile så jag har grym talang körde också gocart när jag var 2 år det e inte nått som bara schumacher gjort finns många som gjort det utan det krävs talang å mest av allt pengar å jag kan inte säga att jag e miljonär men men så e livet dyrt att visa folk sin talang innom det man drömmer om men man får spara pengar å test köra en F1 inte dumt smile men Tack allihoppa För er info å så vidare smile

okej....

decib3L Körv
2 april 2007 · 3 535 Inlägg

Good luck have fun...

Truckdriving Man
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang