Honda prelude RWD/Fwd?

OverBoosted AUTOBAHNRASER
4 april 2007 · 3 804 Inlägg

Är prelude bakhjulsdriven eller framhjulsdriven? den "ser" bakhjulsdriven ut hehe hoppas den e de:D


Bmw osv..
bollen1986
4 april 2007 · 3 714 Inlägg

den driver ifram å de ä rätt ände hehe

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM
OverBoosted AUTOBAHNRASER
4 april 2007 · 3 804 Inlägg

hmm gammla me?


Bmw osv..
MilleN
4 april 2007 · 9 108 Inlägg

Yes, FelWheelDrive på den med wink

OverBoosted AUTOBAHNRASER
4 april 2007 · 3 804 Inlägg

Synd som fan.. men om man tittar på en gammal prelude.. det är fan omöjligt att tänka sig att den skulle spinna i fram hehe tongue den ser så bakhjulsdriven ut  haha.


Bmw osv..
GurraG INGET ANNAT!!
4 april 2007 · 1 725 Inlägg

nej då dom är framhjulsdrivna.. wink

Malmoe SSS -12
4 april 2007 · 3 217 Inlägg

Alla är framhjulsdrivna, fast det finns några som har fyrhjulsstyrning! Men visst fan hade det varit kul med en bakhjulsdriven sådan! Fast efter att min bror ägt en sådan ett tag så har jag svårt att se den som bakhjulsdriven tongue

Men de är helt klart roliga ändå!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
Aerodynamik ...
4 april 2007 · 7 120 Inlägg

När det gäller Honda blir man chockad om någon är RWD...

Malmoe SSS -12
4 april 2007 · 3 217 Inlägg

Aerodynamik skrev:
När det gäller Honda blir man chockad om någon är RWD...

Njae... NSX är ju bakhjulsdriven!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
Pebexxa
4 april 2007 · 48 Inlägg

Fuckface skrev:

Aerodynamik skrev:
När det gäller Honda blir man chockad om någon är RWD...

Njae... NSX är ju bakhjulsdriven!

S2k är bakhjulsdriven...

och preluden driver på framhjulen dock har vissa en fördel med 4WS! alltså FyrHjulsStyrning! Så underbart...har det på min big_smile

Honda S2000 "Kalas Kalas Bakaxelras" (2002)
Aerodynamik ...
4 april 2007 · 7 120 Inlägg

Jag vet att S2000 och NSX är RWD men det är ju dem enda bilarna från Honda som är det.

Edman Busdriver
4 april 2007 · 389 Inlägg

UseDubbelTurbo skrev:
Är prelude bakhjulsdriven eller framhjulsdriven? den "ser" bakhjulsdriven ut hehe hoppas den e de:D

Dagens roligaste, den "ser bakhjulsdriven ut". haha, hur kan en bil se bakhjulsdriven ut? tongue

Senast redigerat av Edman (4 april 2007)

Malmoe SSS -12
4 april 2007 · 3 217 Inlägg

Edman skrev:

UseDubbelTurbo skrev:
Är prelude bakhjulsdriven eller framhjulsdriven? den "ser" bakhjulsdriven ut hehe hoppas den e de:D

Dagens roligaste, den "ser bakhjulsdriven ut". haha, hur kan en bil se bakhjulsdriven ut? tongue

En bil kan se bakhjulsdriven ut ur den aspekten att den har ett sportigt utseende, man associerar lätt en sportbil med bakhjulsdrift!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
OverBoosted AUTOBAHNRASER
4 april 2007 · 3 804 Inlägg

http://www.garaget.org/?car=36299&image=312638 kan omöjligt föreställa mig den där spinna med framhjulen hehe tongue


Bmw osv..
Eisenhut
4 april 2007 · 1 827 Inlägg

Aerodynamik skrev:
Jag vet att S2000 och NSX är RWD men det är ju dem enda bilarna från Honda som är det.

Som tillverkas idag ja... Annars finns det många modeller.

För övrigt är det absolut inget fel på FWD när det kommer till Honda, alla klyschor om att FWD skulle vara understyrda och tråkiga att köra stämmer absolut inte när det kommer till Honda.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two
Malmoe SSS -12
4 april 2007 · 3 217 Inlägg

Eisenhut skrev:

Aerodynamik skrev:
Jag vet att S2000 och NSX är RWD men det är ju dem enda bilarna från Honda som är det.

Som tillverkas idag ja... Annars finns det många modeller.

För övrigt är det absolut inget fel på FWD när det kommer till Honda, alla klyschor om att FWD skulle vara understyrda och tråkiga att köra stämmer absolut inte när det kommer till Honda.

Men sen hade du lagt en del mellan chassi och hjulen för att få bilen att gå fint genom det mesta
Understyrning tycker jag är ganska sällsynt på de flesta småbilar... Kanske bara är jag(?!)

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
Owzer Rallykalle och kabeltattare
5 april 2007 · 422 Inlägg

Fuckface skrev:

Eisenhut skrev:

Aerodynamik skrev:
Jag vet att S2000 och NSX är RWD men det är ju dem enda bilarna från Honda som är det.

Som tillverkas idag ja... Annars finns det många modeller.

För övrigt är det absolut inget fel på FWD när det kommer till Honda, alla klyschor om att FWD skulle vara understyrda och tråkiga att köra stämmer absolut inte när det kommer till Honda.

Men sen hade du lagt en del mellan chassi och hjulen för att få bilen att gå fint genom det mesta
Understyrning tycker jag är ganska sällsynt på de flesta småbilar... Kanske bara är jag(?!)

Min understyr bara när det är halt tongue

BMW 520i E28 "tvåliters raketen" (1984)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang