Golf GTI 1,6 -1979

Golf GTI Mk1 -1979 skruvning :)
  • 181 Följare
  • 224 981 Visningar
  • Projektet avslutat 15 juli 2013
Tommy_F Dkv
27 april 2012 · 592 Inlägg

Lydicke skrev:
Blir riktigt bra detdär! tog nån timme att läsa igenom hela tråden oxå haha! Roligt med riktigt fint projekt, lycka till! big_smile

Ja tråden har blitt nån sida nu smile  roligt att du orkade plöja igenom den! smile
Tack! smile

Mvh Tommy

En del tror på gud, jag tror att jag ska ta en öl till....
Lydicke
28 april 2012 · 40 Inlägg

Va inte så att du var ute å åkte idag? Mötte en golf lite norr om gävle på E4an som såg ut som din big_smile

Tommy_F Dkv
29 april 2012 · 592 Inlägg

Hehe, jasså!? smile Nee bilen står uppallad en, det är lite jobb kvar innan den är körklar smile

Mvh Tommy

En del tror på gud, jag tror att jag ska ta en öl till....
Nerocon
5 juni 2012 · 8 Inlägg

Ser riktigt skoj ut! ska bli kul å se sen när du fått in allt i sin ordning smile

xitor
6 juni 2012 · 1 Inlägg

Jag måste säga att jag är mäkta imponerad av den tid (framförallt) du lägger ner! Sen att allt ser helt j*vla otroligt bra ut gör inte saken värre direkt! smile
Jag är även mäkta imponerad av den kunskap du besitter, själv har man tummen mitt i... tongue
(Jag personligen ser fram emot den dagen du byter huv dock tongue )
Likt många andra som kommenterat denna tråden är jag grymt spänd på slutresultatet. Jag har ikväll läst igenom hela din tråd och faktiskt registrerat mig på garaget så att jag skall kunna kommentera ditt helt otroliga jobb.
Självklart prenumererar jag på din tråd smile

Kämpa på!

Tommy_F Dkv
8 juni 2012 · 592 Inlägg

Nerocon skrev:
Ser riktigt skoj ut! ska bli kul å se sen när du fått in allt i sin ordning smile

Tack så mycket smile Ja det blir roligt å få peta ihop det sista, tyvär har det inte hänt mycket med bilen då jag har haft fullt upp med annat. men updatering kommer så fort tid finnes. smile


xitor skrev:
Jag måste säga att jag är mäkta imponerad av den tid (framförallt) du lägger ner! Sen att allt ser helt j*vla otroligt bra ut gör inte saken värre direkt! smile
Jag är även mäkta imponerad av den kunskap du besitter, själv har man tummen mitt i... tongue
(Jag personligen ser fram emot den dagen du byter huv dock tongue )
Likt många andra som kommenterat denna tråden är jag grymt spänd på slutresultatet. Jag har ikväll läst igenom hela din tråd och faktiskt registrerat mig på garaget så att jag skall kunna kommentera ditt helt otroliga jobb.
Självklart prenumererar jag på din tråd smile

Kämpa på!

Oj, man får tacka så mycket! Mycket roligt att höra! smile
Ja det har helt klart blivit några timmar i garaget, men man får endå va glad att just dom här bilarna är lättskruvade iaf smile Så med lite tålamod och lite verktyg så kommer man långt med en golf etta smile
Tack igen! Trevligt att du vill hänga med i tråden! smile

Mvh Tommy

En del tror på gud, jag tror att jag ska ta en öl till....
F103
13 september 2012 · 61 Inlägg

Bra jobbat.

Var och tittade på en svart GTI -82 häromdagen som var till salu...tyvärr var det mycket jobb med den så jag var tvungen att avstå så beundrar ditt jobb att rädda en riktigt bra, snygg och klassisk bil!

Mvh

KMD
1 oktober 2012 · 47 Inlägg

såg att du hade annonserat ut bilen? men annonsen drogs in ganska snabbt efter. ångrade du eller sålde du?
hade jag pengar då hade jag köpt din bil utan att blinka.. :-)

Tommy_F Dkv
1 oktober 2012 · 592 Inlägg

KMD skrev:
såg att du hade annonserat ut bilen? men annonsen drogs in ganska snabbt efter. ångrade du eller sålde du?
hade jag pengar då hade jag köpt din bil utan att blinka.. :-)

Jo det stämmer bra det.. har för lite tid till å skruva bil nu igentligen då vi har 2 hus varav en liten gård som vi håller på att rustar för fullt, så all tid går dit när man inte jobbar eller är med familjen. Sålde även calibran som jag köpte i februari som va tänkt som nästa projekt efter golfen eftersom att ja bara ha typ kört ungarna till och från dagis 3-4 gånger i den under tiden jag haft den typ, så tiden för bilintresset finns inte helt enkelt just nu hmm..  planen var att lägga ner bilhobbyn helt.... så calibran såldes.. men.. eftersom jag tyvär bara fick konstiga förslag och skambud på golfen så väljer jag att ha den kvar. Den får bli stående på obestämd tid tills tid och lust finns igen.
För det känns rätt vemodigt å sälja Golfen för en skitsumma när det ligger mer en 40+ nerplöjt i den.. för att inte tala om arbetstimmarna..

Så den blir kvar tongue Fast bygget blir som sades lagt på is..

Mvh Tommy

En del tror på gud, jag tror att jag ska ta en öl till....
te_wik Forummoderator
1 oktober 2012 · 12 813 Inlägg

Det är väl inget annat än att önska lycka till med familjen, hus osv och hoppas tiden snart finns för att fortsätta med din hobby! :-)



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
TiGgR
2 oktober 2012 · 251 Inlägg

Ja sälj inte bilen! Har själv sålt bilar som man lagt ner mycket tid på och som har unik historik.
Och det slutar alltid på samma sätt... Ångest.. tongue
Och då har jag ändå fått bra betalt för de bilarna!

Usch nå får jag ångest igen när jag tänker på de fina bilarna....

/TiGgR.

Tommy_F Dkv
2 oktober 2012 · 592 Inlägg

te_wik skrev:
Det är väl inget annat än att önska lycka till med familjen, hus osv och hoppas tiden snart finns för att fortsätta med din hobby! :-)



Mvh Tommy

Tack Tommy! smile Ja allt har sin tid! Det får vila lite så får vi se fram till våren om tid och lusten kanske smyger på igen smile

Mvh Tommy



TiGgR skrev:
Ja sälj inte bilen! Har själv sålt bilar som man lagt ner mycket tid på och som har unik historik.
Och det slutar alltid på samma sätt... Ångest.. tongue
Och då har jag ändå fått bra betalt för de bilarna!

Usch nå får jag ångest igen när jag tänker på de fina bilarna....

/TiGgR.

Ja det brukar ju kunna va så tyvär, har gjort så nån gång jag med.. tongue
Den kostar ju inget där den står heller så då får den va kvar.

Mvh Tommy

En del tror på gud, jag tror att jag ska ta en öl till....
Plutten19
8 oktober 2012 ·

Vilket roligt projekt. Detta ska ju följas.lycka till och kör hårt!

Hökan_T
8 mars 2013 · 223 Inlägg

Jäkligt fint jobb du lagt ner, har du kvar den ännu eller gav du upp?

Lycka till om du färdigställer den :-)

Never Give Up Trying!
Audi S3 8L "IMOLA GELB" (1999)
Tommy_F Dkv
12 mars 2013 · 592 Inlägg

Tackar! smile
Jo jag har den kvar smile Nångång ska den bli klar iaf, ligger dock lite på is just nu bara smile

Mvh Tommy

En del tror på gud, jag tror att jag ska ta en öl till....
Hökan_T
12 mars 2013 · 223 Inlägg

Tommy_F skrev:
Tackar! smile
Jo jag har den kvar smile Nångång ska den bli klar iaf, ligger dock lite på is just nu bara smile

Mvh Tommy

Om den blir till salu så e jag stor spekulant big_smile

/ Martin

Never Give Up Trying!
Audi S3 8L "IMOLA GELB" (1999)
RaekmAcKaN
26 mars 2013 · 399 Inlägg

Vilket jobb! smile Kul med tidig GTi med wink

DropShop "Östersundsmaffian"
Tommy_F Dkv
14 juli 2013 · 592 Inlägg

BILEN ÄR SÅLD! Tackar för visat intresse smile

Mvh Tommy

Senast redigerat av Tommy_F (15 juli 2013)

En del tror på gud, jag tror att jag ska ta en öl till....
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang