Motorlampa lyser medans man kör. Honda civic 94

Fogelgren
29 juli 2013 · 437 Inlägg

Som rubriken lyder så är det såhär att när jag sätter igång tandningen så lyser motorlampan och sedan slocknas (som det ska)

Men, efter jag kört en stund så lyser motorlampan igen utan anledning hmm vad kan detta bero på?

Mvh

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
29 juli 2013 · 14 056 Inlägg

Fogelgren skrev:
Som rubriken lyder så är det såhär att när jag sätter igång tandningen så lyser motorlampan och sedan slocknas (som det ska)

Men, efter jag kört en stund så lyser motorlampan igen utan anledning hmm vad kan detta bero på?

Mvh

Klart det finns en anledning, nåt är fel. Du tror att det finns ett entydigt svar på det? Koppla upp bilen och se om det kommer nån felkod.

/Benny

Senast redigerat av Vettemannen (29 juli 2013)

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Fogelgren
29 juli 2013 · 437 Inlägg

jo får nog ta och göra det, undra bara hur det bara började helt plötsligt, låter konstigt, fast klart bilar har ju sitt eget liv ibland :p

thewest
17 augusti 2013 · 30 Inlägg

Hej

Hade detta problem med min gamle bil (sålt den nu)

Motorrummet va ordentligt smutsigt så ja gjorde en rejäl motortvätt och lampan lös aldrig mer

/Mvh

NIzmO Ollikkala Racing
18 augusti 2013 · 1 724 Inlägg

Som sagt så måste du ta reda på vad det är som triggar motorlampan genom att kolla felkoder.

En kompis hade en Honda Civic ~90 med lysande motorlampa pga fördelare enl. felkoder men allt funka kanon och hade godkända avgasvärden mm. så vill minnas att den lampan plockades ur istället wink

- Time Attack -
Nissan Cherry "Turbo JDM" (1986)
Nissan Cherry turbo "Pulsar Turbo ET" (1986)
Nissan 200sx rs13 "Time attack edition" (1989)
Fogelgren
18 augusti 2013 · 437 Inlägg

okej jag ska kolla de, får göra felkods tester o se vad den säger smile haha okej kan vara smidigast wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang