Kawasaki ninja skatt och försäkring

Eziphia
2 september 2013 · 86 Inlägg

Jag funderar på att köpa en motorcykel inom några månader, och kawasaki ninja zx-6r står högt på önskelistan.
Jag undrar vad skatten och försäkring ligger på för en sådan cykel? Hade varit bra att veta!

Tack // Amanda

Evildan
2 september 2013 ·

Skatten är några ynka hundralappar/år.
Försäkringspremien är personbaserad beroende på ålder, boendeort, ekonomisk bakgrund osv, och därmed kan ingen här svara på det, du får kontakta olika försäkringsbolag och fråga dom helt enkelt.

Eziphia
2 september 2013 · 86 Inlägg

Evildan skrev:
Skatten är några ynka hundralappar/år.
Försäkringspremien är personbaserad beroende på ålder, boendeort, ekonomisk bakgrund osv, och därmed kan ingen här svara på det, du får kontakta olika försäkringsbolag och fråga dom helt enkelt.

Okej tack så jättemycket för svaret! (:

Evildan
2 september 2013 ·

Eziphia skrev:

Evildan skrev:
Skatten är några ynka hundralappar/år.
Försäkringspremien är personbaserad beroende på ålder, boendeort, ekonomisk bakgrund osv, och därmed kan ingen här svara på det, du får kontakta olika försäkringsbolag och fråga dom helt enkelt.

Okej tack så jättemycket för svaret! (:

DeNada.
Leta reda på ett bambustaket på blocket, "låna" regnumret och använd det vid kontakt med försäkringsbolaget.

Evildan
2 september 2013 ·

http://www.blocket.se/stockholm/Kawasak … 12&w=3
här var en.

Senast redigerat av Evildan (2 september 2013)

FLindgren
2 september 2013 · 5 089 Inlägg

mellan 4 och 20 000 per år ungefär smile

\Lindgren
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Evildan
2 september 2013 ·

10325kr/helår skulle en helförsäkring hos Trygg-Hansa kosta mig 39år ung på den ovan länkade plastracern.

https://www.trygghansa.se/privat/berakn … fault.aspx

Eziphia
2 september 2013 · 86 Inlägg

Evildan skrev:
10325kr/helår skulle en helförsäkring hos Trygg-Hansa kosta mig 39år ung på den ovan länkade plastracern.

https://www.trygghansa.se/privat/berakn … fault.aspx

Okej, tittade precis på trygghansa länken du gav, 23.500 om året för mig... Ganska mycket haha

Evildan
2 september 2013 ·

Eziphia skrev:

Evildan skrev:
10325kr/helår skulle en helförsäkring hos Trygg-Hansa kosta mig 39år ung på den ovan länkade plastracern.

https://www.trygghansa.se/privat/berakn … fault.aspx

Okej, tittade precis på trygghansa länken du gav, 23.500 om året för mig... Ganska mycket haha

23500kr, då kan du lika gärna ha enbrt trafikförsäkring och köpa en "ny" hoj var tredje år istället big_smile
Det var detta jag menade att det är olika från person till person.
Kan skilja mycket från olika bolag, det är värt besväret att jaga runt, det garanterar jag dig.

Eziphia
2 september 2013 · 86 Inlägg

Evildan skrev:
23500kr, då kan du lika gärna ha enbrt trafikförsäkring och köpa en "ny" hoj var tredje år istället big_smile
Det var detta jag menade att det är olika från person till person.
Kan skilja mycket från olika bolag, det är värt besväret att jaga runt, det garanterar jag dig.

Haha jo, det får man göra! Något förslag på någon liknande cykel som är lite billigare? Eller någon annan bra motorcykel över huvud taget? Det kommer vara min första motorcykel, så ska helst inte vara för dyr (:

Muttley
3 september 2013 ·

Då ska du överge tankarna på RR hoj.  Sök tex cbr 600F billigare men går friskt ändå.

Helförsäkring på mig för den ninjan var  9 848 kr som 27åring wink

Men sen är de faktiskt som så att de räknar på hur länge du haft ditt mc-kort.  Och de kvittar nästan så om du är 20 eller 60 år gammal.  Iallafall då jag körde.  Jämförde med en som inte hade mc-kort och var 47 år gammal och den hade högre premie.

Eziphia
3 september 2013 · 86 Inlägg

tkd_rille skrev:
Då ska du överge tankarna på RR hoj.  Sök tex cbr 600F billigare men går friskt ändå.

Helförsäkring på mig för den ninjan var  9 848 kr som 27åring wink

Men sen är de faktiskt som så att de räknar på hur länge du haft ditt mc-kort.  Och de kvittar nästan så om du är 20 eller 60 år gammal.  Iallafall då jag körde.  Jämförde med en som inte hade mc-kort och var 47 år gammal och den hade högre premie.

Okej tack för svaret (: Det är inte riktigt aktuellt än, men om ca 3 månader kanske. Försöker kolla upp lite och så i förhand ^^ Några andra förslag än cbr 600F (den ser riktigt nice ut!)?

Slash Saabifierad
4 september 2013 · 2 026 Inlägg

Skatten på motorcyklar är en enhetsskatt som alltid är 180 kronor plus 65 kronor i bluffavgiften vägregisterhållningsavgiften så allt som allt 245 kronor om året.

Kolla med Länsförsäkringar, de har nuförtiden rätt hyfsade priser (även för sporthojar), betalar själv 4000 kronor om året för en Suzuki GSXR600.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang