Köpråd: 7-sits + motorvägspendlare

jonnyfrej
28 september 2013 · 27 Inlägg

Tror jag är en av få som har en v70r 2004 som är sjusittsig

Naikon Trummis
28 september 2013 · 404 Inlägg

Han ville ju ha en SNÅL motorvägspendlare. Tycker verkligen inte att V70 räknas in som snål.

jonnyfrej
28 september 2013 · 27 Inlägg

jodå allt under en liter är snålt i mina ögon smile

master_lars
28 september 2013 · 1 179 Inlägg

Ärligt, Två vuxna och 3 barn i bilbarnstolar. Då är Volvo för liten, oavsett vilken modell man tittar. Det trådskaparen behöver är en minibuss. Hade jag varit i samma situation hade jag kollat VW, Seat, Opel eller Ford. Samtliga dessa erbjuder bekväma minibussar som har tillräckligt många sittplatser med även kan få med en barnvagn eller två.

Satsa för guds skulle ej på en traditionell kombi, utan satsa på en tillräckligt stor bil som ni även kan lasta lite i när samtliga familjemedlemmar åker.

dasboot
28 september 2013 · 441 Inlägg

Volkswagen Sharan TDI 140 är en trevlig bil. Bra komfort och mycket plats. Med panoramataket så blir det ljust och trevligt i bilen...

DavidSan
29 september 2013 · 227 Inlägg

Min röst faller på Opel Zafira som någon nämnde, 2,0CDTI motorn är tillräckligt stark (130HK) samt snål (ca 0,55 blandad), mycket utrustning samt inte allt för dyr... Köper du en som är registrerad 2012 så är den skattefri smile

habomaster
30 september 2013 · 463 Inlägg

DavidSan skrev:
Min röst faller på Opel Zafira som någon nämnde, 2,0CDTI motorn är tillräckligt stark (130HK) samt snål (ca 0,55 blandad), mycket utrustning samt inte allt för dyr... Köper du en som är registrerad 2012 så är den skattefri smile

Jag tycker den verkar liten. Sharan/Espace med fler är bekvämare när man åker full bil. Men om TS tycker det känns som en vettig storlek på bil finns det ju även andra modeller i klassen.

DavidSan
30 september 2013 · 227 Inlägg

habomaster skrev:

DavidSan skrev:
Min röst faller på Opel Zafira som någon nämnde, 2,0CDTI motorn är tillräckligt stark (130HK) samt snål (ca 0,55 blandad), mycket utrustning samt inte allt för dyr... Köper du en som är registrerad 2012 så är den skattefri smile

Jag tycker den verkar liten. Sharan/Espace med fler är bekvämare när man åker full bil. Men om TS tycker det känns som en vettig storlek på bil finns det ju även andra modeller i klassen.

Jag har en vän som köpte en sådan som lik TS har 3 barn och han tyckte att den var perfekt i storlek. Han gillade att den kändes som en vanlig mellanklass bil än en buss.
TS får helt enkelt åka till bilfirmor och testa sig fram.

med99map
14 oktober 2013 · 5 Inlägg

Sharan blir det, den är riktigt fin!

Om vi skulle satsat på en mindre så var Peugeot 5008 inte så dum heller. Den har dessutom fördelen att vara snygg, ha ett fint glastak och vara snål med PSA/BMW 1,6 diesel.

Tack för era tips!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang