Projekt: Volvo 855R -96 - Skogsfyndet!

Då jag råkade snubbla över en Volvo 855R 1996 som såg ut att vara bortglömd och övergiven kunde jag inget annat än att söka upp ägaren, och ett par dagar senare står bilen hemma hos mig! Det är ännu inte bestämt vad det skall bli av detta projektet,m det får tiden utvisa
  • 106 Följare
  • 28 721 Visningar
  • Projektet avslutat 28 oktober 2013
Extrazz En 5a är Livet.
21 juni 2013 · 2 005 Inlägg

Zwudda skrev:

Extrazz skrev:

Zwudda skrev:

Det hade jag ingen aning om. Är det samma typ av lödfel som det brukar vara på ABS boxen?

En liten ynka tusenlapp smile

Boxen sitter under handbromsen/mittendelen.   Enklast är att fixa en annan som funkar. verkar vara svårt att komma in i dessa. SRS lampan ger oftast detta fel.

Det är alltid svårt att komma in i boxar som inte är byggda för att öppnas. Men vet du exakt vad det brukar vara för fel då?

Lödningar som släpper.  Har en kompis som skulle fixa det i sin T5-R svart men han fick tag i en från en gul och bytte i sista stund.Dock är tyvärr den bilen skrot idag.

Volvo 850 T-5R "T-Grön" (1996)
BOLIN_
1 juli 2013 · 2 763 Inlägg

Följer tråden så jag ser vad du åstadkommer med bilen smile

Volvo - For Life
Zwudda Refined
1 juli 2013 · 1 770 Inlägg

BOLIN_ skrev:
Följer tråden så jag ser vad du åstadkommer med bilen smile

Va kul smile Tyvärr så lär det nog vara ganska dött här ett tag framöver, då jag lägger tiden på den andra T-5R:en

Zod3t
1 juli 2013 · 104 Inlägg

Detta måste ju bara följas smile

Volvo V70n (2001)
BOLIN_
2 juli 2013 · 2 763 Inlägg

Zwudda skrev:

BOLIN_ skrev:
Följer tråden så jag ser vad du åstadkommer med bilen smile

Va kul smile Tyvärr så lär det nog vara ganska dött här ett tag framöver, då jag lägger tiden på den andra T-5R:en

Det spelar ingen roll, för du lär ta tag i den förr eller senare smile

Volvo - For Life
Zwudda Refined
10 juli 2013 · 1 770 Inlägg

BOLIN_ skrev:

Zwudda skrev:

BOLIN_ skrev:
Följer tråden så jag ser vad du åstadkommer med bilen smile

Va kul smile Tyvärr så lär det nog vara ganska dött här ett tag framöver, då jag lägger tiden på den andra T-5R:en

Det spelar ingen roll, för du lär ta tag i den förr eller senare smile

Det kan du ge dig på att jag skall!
Men med ett jobb, hus, sambo och barn så blir det lite dåligt med tid över ibland wink Önskar verkligen att man kunde trolla fram 4-5 timmar extra på dygnet smile

TBergsten
10 juli 2013 · 996 Inlägg

Inget dåligt skogsfynd du har där, keep up the good work...!

*Följer* smile

mka
10 juli 2013 · 163 Inlägg

trevligt projekt detta ska följas! angående srs boxen så är det ju bara åka till skroten och hämta en ny. borde vara samma boxar på vanliga 850.

Djo
3 oktober 2013 · 10 157 Inlägg

Kommer följas big_smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Zwudda Refined
28 oktober 2013 · 1 770 Inlägg

Bilen numera såld, då jag tyvärr insett att dygnet inte har mer än 24 timmar... Synd, men sant.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang