Golf vr6 Syncro -96. startproblem ibland!!

fluppidupp ...
3 september 2012 · 757 Inlägg

han har inte bytt tempgivaren än då infon kom på lite kort varsel. ska ringa runt ock kolla lite priser i morgon smile

Dissection
3 september 2012 · 177 Inlägg

Lånar tråden lite,

har exakt samma problem med min seat toledo 98 1.9tdi och det hände efter att en verkstad hade ställt in bränslepumpen efter kamremsbyte.

Den har alltid varit svårstartad när den är varm, men efter det så går den inte starta alls om man tex går in å handlar.

Jag har provat att dra ut kontakten till lmm, men den starta inte ändå, provade att knacka och slå lite på glödreläet och då startade den.

XiZtNzZ
3 september 2012 · 8 Inlägg

MeloveGolf skrev:

RWD_4_FUN skrev:
Annan möjligt fel kan vara HALL givaren om det är endast då motorn är varma som den inte vill gå.

-96 Ska ha Coilpack, att VR-givaren ger upp är 1/20000...

Du fick ett rakt svar av mig har du ens bytt tempgivaren?

Nej, jag har inte bytt den än då jag inte har hunnit nåt annat än ätit och jobbat. Provade dock häromkvällen att spraya kylspray på lmm för den tjurade och då startade den direkt. Men jag hade tänkt att byta lite givare ändå som kan vara lite trötta. Tempgivaren blir den första :-)

LillLanner
30 januari 2014 · 21 Inlägg

XiZtNzZ skrev:

MeloveGolf skrev:

RWD_4_FUN skrev:
Annan möjligt fel kan vara HALL givaren om det är endast då motorn är varma som den inte vill gå.

-96 Ska ha Coilpack, att VR-givaren ger upp är 1/20000...

Du fick ett rakt svar av mig har du ens bytt tempgivaren?

Nej, jag har inte bytt den än då jag inte har hunnit nåt annat än ätit och jobbat. Provade dock häromkvällen att spraya kylspray på lmm för den tjurade och då startade den direkt. Men jag hade tänkt att byta lite givare ändå som kan vara lite trötta. Tempgivaren blir den första :-)

Hittade du felet ? Hade gärna viljat veta vad de va för fel smile

Volkswagen Golf III VR6 "Gloss black rose" (1997)
Volkswagen Golf III 1.8 "Daily" (1996)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang