Saab 9-3 2,0T 200hk -99 Kylvätskamätare / SID

ALT_under_CTRL
29 januari 2014 · 26 Inlägg

Tjena. Köpte en bil för ett par dagar sen med diverse småfel som jag ska försöka laga och be om hjälp om, ett fel i taget så det inte blir kluddigt.

Jo det är såhär att när jag startar bilen så kommer det upp upp SID'n att jag ska fylla på kylvätska. Sagt och gjort, nivån låg bra men jag fyllde på lite ändå för att vara säker, men felet kvarstår.

Vad kan detta bero på? Någon mätare i kylvätsketanken, SID'n som gjort har sitt eller något annat?

Kommer antagligen använda samma tråd för en del andra frågor men ändrar rubriken då, har inte världens bästa erfarenhet av bilar då de flesta har haft en massa småfel som kliar i ögonen och denna vill jag fan ha iordning smile

Några kunninga som har en bra gissning? smile

Senast redigerat av ALT_under_CTRL (29 januari 2014)

Echonator Köpingsbo i exil
29 januari 2014 · 507 Inlägg

Givaren i expansionskärlet brukar kunna ge sig. Antingen byter du givaren/kärlet, eller så rycker du bara ut kontakten till givaren, dock kommer ju bilen då inte varna om nivån verkligen blir låg

Saab 9-3 Aero Coupé "Der Blau" (2001)
olof102
29 januari 2014 · 342 Inlägg

Nivågivaren som felar, relativt vanligt fel på og9-3.

Passa på nu när Speedparts har den nedsänkt i pris:

http://shop.speedparts.se/sv/prod/900-9 … 56390.html

ALT_under_CTRL
29 januari 2014 · 26 Inlägg

olof102 skrev:
Nivågivaren som felar, relativt vanligt fel på og9-3.

Passa på nu när Speedparts har den nedsänkt i pris:

http://shop.speedparts.se/sv/prod/900-9 … 56390.html

kanon smile Blir lite pill till helgen då smile

ALT_under_CTRL
4 februari 2014 · 26 Inlägg

Ännu en fråga angående kärlbytet, har hört att det är jävligt viktigt vilken kylvätska man fyller på med (alltså inte preem's 60 krs kylvätska) . Vilken kylvätska ska man köpa om man ska tömma hela systemet och fylla på med? Fått för mig att man ska ha "den röda", går det att köpa på mekonomen?

Dumma frågor men uppskattar svar smile

Eksak
4 februari 2014 · 91 Inlägg

Lat som man är här hemma så har det varit biltemas glykol på alla bilarna.. så det är 6 bilar som rullar med det och har inte märket några bekymmer...

Saab 9-5 2.3t BioPower "Besten" (2007)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang