Ang felkod på min slit o slängbil

silversnurran
15 mars 2014 · 773 Inlägg

Tjena har ju en S40 T4 00 vers 1,5 som slit o släng bil, men det börjar bli dags för besiktning och skulle släcka airbag lampan idag efter monterat dit identiska stolar som satt i innan från en med airbags i stolar etc.

Till frågan får felkod 0085, men är fan inte man nog till och kunna hitta det på googel så måsta höra här vad det kan vara:S

Opel Kadett GSI Cabriolet "5000 milar sommarbilen" (1991)
Saab 9000 cse 2,0t A50 "Pensionären" (1998)
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
15 mars 2014 · 6 170 Inlägg

Vad ska det vara för bokstav före dom fyra siffrorna ?

Eller din felkodsläsare ger inte mer info ??


Är det ett P0085 så är det något med motorstyrningen iaf, är det B så är det "body" och C så är det "chassis".

Eftersom du säger att du har strulat med airbagsen så gissar jag på att det ska vara B0085 då (vad jag vet, garanterar inget) airbag går under karosskategorin.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
silversnurran
15 mars 2014 · 773 Inlägg

TBOC_Razor skrev:
Vad ska det vara för bokstav före dom fyra siffrorna ?

Eller din felkodsläsare ger inte mer info ??


Är det ett P0085 så är det något med motorstyrningen iaf, är det B så är det "body" och C så är det "chassis".

Eftersom du säger att du har strulat med airbagsen så gissar jag på att det ska vara B0085 då (vad jag vet, garanterar inget) airbag går under karosskategorin.

Vart inne hos en polare som jobbar på en lite mindre mek verkstad, och där sa den endast 0085.

Kan de vara som så att fär inte blir rätt spänning då jag bara har airbagen ikopplad och inte sätesvärmen och den där till bältesvarnaren i. Borde ju inte bara det men man vet fan aldrig:)

Opel Kadett GSI Cabriolet "5000 milar sommarbilen" (1991)
Saab 9000 cse 2,0t A50 "Pensionären" (1998)
Runn WS7 Avstängd
15 mars 2014 · 1 031 Inlägg

Kolla kablarna under stolen så att de inte är skadade eller på annat sätt är felaktiga :-)

Pontiac Trans Am WS7 E85 "Wings West" (1998)
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
15 mars 2014 · 6 170 Inlägg

Pilla i kabeln till bältet, det är ofta så bilar bryter inkopplingen på airbagen.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang