Första dagen med körkort - vad gjorde ni?

Dallemedballe
16 april 2014 · 141 Inlägg

efter att blivt godkänd på uppkörningen så var ja super nöjd o ville hem å köra min egna bil som stod å väntade farsan körde ner mej å när vi skulle hem fick ja inte köra sen skulle vi hem t honom å äta kastade i mig maten å trampade runt å väntade på att han skulle bli klar men när han var klar skulle han sova midda å  massa dret innan men tillslut kom ja hem ställde på min rötna 1a bil som var en ful vit corolla kombi med knappt bromsar men minns vad stolt ja var när ja hämtade min dåvarande styv son å satte fast han i bil barnstolen å tog några varv körde nog en 20 mil runt i samhället den dagen hehe smile kan tilllägga att samhället inte e så stort kanske en halv  mil runt på "raggen" hehe

AChr
16 april 2014 · 336 Inlägg

Far min väntade i min bil på parkeringen bredvid, så jag tog den och körde iväg, han fick åka med morsan. Jag for direkt till en polare för att jävlas lite, då han hade någon vecka kvar till 18-årsdagen. Bjöd honom på en tur, svängde inom en annan polare, sedan hämtade jag föräldrarna då vi skulle käka ute för att fira min 18-årsdag. Efter det blev det till att köra bil hela kvällen. Bra nöjd med den dagen! smile

Just turbo power, no real shit.
REG-SKYLTEN Föredrar MoPar,GM och Ford
16 april 2014 · 1 004 Inlägg

Fixade lappen en slaskig Januaridag 1994.
Uppkörningen blev barnsligt enkel.
Efter det positiva beskedet stegade jag de 3 kvarteren till min mors jobb, (hon hade använt bilen till och från.) Fick nycklarna, ut till bilen (en safirblå Volvo 142-74) och drar i väg ca 3-4 kvarter, Där!! fattar jag precis vad som hänt !! Jag är alldeles själv !! I min egen bil !!
Blev tvungen att parkera en stund, dels för att lugna nerverna samt få lite varmluft i defrostern.
Sen kan jag väl säga som så att jag minns inte riktigt så här 20 år senare exakt vad jag gjorde, minns att jag var hem och åt mat iallafall. Senare på eftermiddagen hämtades kompisarna upp för att bjudas på åktur och lyssna på musik i min sedan långt tidigare lätt stylade och stereo-försedda hundraförtiotvåa.

"My drinkingteam has a racingproblem"
Mew
16 april 2014 · 2 160 Inlägg

Jag sprang allt vad jag orkade hela vägen hem (en halvmil ungefär), där min förstabil väntade på mig -  en VW 1303S -73. Närmast slet upp dörren, sökte med en smått darrande hand upp tändningslåset med nyckeln, vred om - och sedan ingenting. Skrothögen hade bestämt sig för att inte starta, medan mina kompisar väntade nere i stan. big_smile Blev till att "låna" morfars 940 ltt istället. big_smile

Samma kväll skulle jag hjälpa en kompis att flytta, så jag lånade familjens V70 I. Första gången jag körde kombi, och jag skulle i mörker backa upp bilen till dörren med hela bagageutrymmet fullastat. Jag började följa den smala gångvägen baklänges... DUNS! Jag lyckades backa rakt in i ett sånt där dekorativt träd. tongue Smått stressad med garvande kompisar som tittade på lade jag i ettan och gav full gas framåt... Rakt in i en dekorativ stenbumling. Kan ju säga att kompisarna inte slutade garva på ett bra tag... big_smile vart inga speciellt synliga skador som tur var, var ändå en fullfjädrad brukis och inget mer. :p

Senast redigerat av Mew (16 april 2014)

Henke123
17 april 2014 · 7 Inlägg

Klarade det tidigt på morgongen den 17 juni 2013, cyklade hem. skrev till min flickvän att jag kuggade, tog en av våra 850is åkte ett varv på stan, åkte till morsans jobb och sen ytliggare ett varv på stan sen ner till garaget för att hämta brorsans comodore V8 för att köra lite med, väntade på tjejen som skulle komma med bussen och sa att ja ljugit för henne och visade bil nycklarna smile Hon och jag körde omkring i stan ett tag sen körde vi soppa tort mitt i en korsning, fick igång den till slut men hacka sig fram så körde ner till garaget sen så det var bara att åka o tanka lite i en dunk sen körde jag hem smile

Audi A4 (2007)
Volvo 240 V8 cab "cabben" (1975)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang