Första bilen Kitcar Sethera

Jag är 17 år och sökte min första bil. Jag var inne på att köpa en Nissan 200sx men sen såg jag Setheran på Blocket och bestämde mig för att åka och kolla på den. Resan resulterade i ett köp och nu står den hemma i garaget =). Det är en Kitcar Sethera byggd på en VW typ 1 chassi med en glasfiber-kaross son blev byggd på mitten av 80-talet med VW typ 1 drivlina, men jag har planer på att byta drivlinan och lite mer smått & gott
  • 514 Följare
  • 505 002 Visningar
  • Projektet avslutat 5 november 2017
Wolf_89 Wolf_89
31 augusti 2014 · 446 Inlägg

IMORGON IGEN???? det sa du ju redan för några dager sen. Det här är ju ren TORTYR!!!

Bayerische Motoren Werke. For the Win.
The only time a BMW owner willingly removes his car from the road. Is to remove the road from the car.
Never Argue With An Idiot. They´ll Lower You To Their Level And Then Beat You With Experience.
Frezorx
31 augusti 2014 · 5 Inlägg

Wolf_89 skrev:
IMORGON IGEN???? det sa du ju redan för några dager sen. Det här är ju ren TORTYR!!!

japp rena tortyren detta väntande!!

Dark_knight
1 september 2014 · 70 Inlägg

Ligger sömnlös på nätterna! tongue

//Martin
Toyota Avensis Premium "TTE Motorsport" (2011)
Volvo 164 "Lyxkryssaren" (1973)
Lexus IS 300h "Hybriden" (2014)
Djo
1 september 2014 · 10 157 Inlägg

Kollat igenom tråden roligt få se vad som gjorts med den har ju sett den några gånger i sommar.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
NickePersson
1 september 2014 · 391 Inlägg

Jag är hemskt ledsen att det har dröjt men datorn har strulat osv sad Men här har ni länken med bilderna: https://www.dropbox.com/sh/ku0r5magxnus … bZ4sa?dl=0

Om ni undrar något om någon bild är det bara att skriva big_smile

Volkswagen Sethera "The Plsatic Bomber" (1968)
_Performance_ NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
1 september 2014 · 2 390 Inlägg

Lite seg på att skriva det här nu, men var denna på rättviks cruisingen?

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658
Hummer H2 "Skbg Performance Team" (2003)
NickePersson
1 september 2014 · 391 Inlägg

_Performance_ skrev:
Lite seg på att skriva det här nu, men var denna på rättviks cruisingen?

Kanske wink

Volkswagen Sethera "The Plsatic Bomber" (1968)
_Performance_ NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
1 september 2014 · 2 390 Inlägg

NickePersson skrev:

_Performance_ skrev:
Lite seg på att skriva det här nu, men var denna på rättviks cruisingen?

Kanske wink

Tyckte jag såg en sån rackare smile

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658
Hummer H2 "Skbg Performance Team" (2003)
Wolf_89 Wolf_89
2 september 2014 · 446 Inlägg

Inte illa. Mkt kvar inna du är klar el? Besiktning?

Bayerische Motoren Werke. For the Win.
The only time a BMW owner willingly removes his car from the road. Is to remove the road from the car.
Never Argue With An Idiot. They´ll Lower You To Their Level And Then Beat You With Experience.
Wolf_89 Wolf_89
2 september 2014 · 446 Inlägg

Vad är det för lik som syns på 2 bilder? Den svarta?

+ Så att du sänkte vingen. Tycker sj att den blev mkt råare nu. Motorn som syns på bilden. Längre ner på sidan. Sitter den i el är den på väg in i bilen?

Bayerische Motoren Werke. For the Win.
The only time a BMW owner willingly removes his car from the road. Is to remove the road from the car.
Never Argue With An Idiot. They´ll Lower You To Their Level And Then Beat You With Experience.
Dark_knight
2 september 2014 · 70 Inlägg

Ser mycket bra ut! Men, är den inte lite hög? En sån här kärra ska ju vara klistrad i backen smile

//Martin
Wolf_89 Wolf_89
2 september 2014 · 446 Inlägg

Efter besiktning kanske? Är ju bra om han tar sig in i besiktningslokalerna smile

Bayerische Motoren Werke. For the Win.
The only time a BMW owner willingly removes his car from the road. Is to remove the road from the car.
Never Argue With An Idiot. They´ll Lower You To Their Level And Then Beat You With Experience.
Hunted Jackass
2 september 2014 · 795 Inlägg

Satan så brutalt bra det blir, lite sänkning och småpill så blir det här ultimat! Bra jobbat och tack för bildbomben!! smile

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!"
But nobody rubs your dick and says "good work!"
NickePersson
2 september 2014 · 391 Inlägg

Wolf_89 skrev:
Inte illa. Mkt kvar inna du är klar el? Besiktning?

Bilen är besiktad big_smile Första besiktningen fick jag 3 st 2:or (Inga reflexer bak, dålig handbroms & tankpåfylning ogiltig) men det fixade jag och andra gången så gick den igenom big_smile besiktad i 2 år nu smile

Volkswagen Sethera "The Plsatic Bomber" (1968)
NickePersson
2 september 2014 · 391 Inlägg

Wolf_89 skrev:
Vad är det för lik som syns på 2 bilder? Den svarta?

+ Så att du sänkte vingen. Tycker sj att den blev mkt råare nu. Motorn som syns på bilden. Längre ner på sidan. Sitter den i el är den på väg in i bilen?

Det är bilder som råkade komma med, det är på brorsans reservdels-Fiero wink Vingen blev kanon smile Och den motorn sitter inte i än, det är saker kvar att göra på den tongue

Volkswagen Sethera "The Plsatic Bomber" (1968)
NickePersson
2 september 2014 · 391 Inlägg

marre_knight skrev:
Ser mycket bra ut! Men, är den inte lite hög? En sån här kärra ska ju vara klistrad i backen smile

Wolf_89 skrev:
Efter besiktning kanske? Är ju bra om han tar sig in i besiktningslokalerna smile

Bilen är sänkt nu det ser man på de bilderna längre ner tongue Skulle vilja sänka lite till men hjulen tar i skärmarna och lite i ljusen fram hmm men jag kan åka över gupp och väghinder wink

Volkswagen Sethera "The Plsatic Bomber" (1968)
Ceasarsalladen G4Z Racing
3 september 2014 · 132 Inlägg

I slutändan vill man ju gärna kunna använda bilen också och inte bara titta på den. Men naturligtvis vill man ha en bil av denna typ i höjd med marken. wink

Kan du få ut hjulen mer eller är det maxxat där också?

Titta gärna in på www.g4z-racing.com om du är intresserad av vad jag skruvar med!
Bmw E36 320i byggs om till banbil!
Wolf_89 Wolf_89
3 september 2014 · 446 Inlägg

NickePersson skrev:

Wolf_89 skrev:
Inte illa. Mkt kvar inna du är klar el? Besiktning?

Bilen är besiktad big_smile Första besiktningen fick jag 3 st 2:or (Inga reflexer bak, dålig handbroms & tankpåfylning ogiltig) men det fixade jag och andra gången så gick den igenom big_smile besiktad i 2 år nu smile

Grattis. Bara ut och bränna lite gummi då smile

Bayerische Motoren Werke. For the Win.
The only time a BMW owner willingly removes his car from the road. Is to remove the road from the car.
Never Argue With An Idiot. They´ll Lower You To Their Level And Then Beat You With Experience.
NickePersson
3 september 2014 · 391 Inlägg

Ceasarsalladen skrev:
I slutändan vill man ju gärna kunna använda bilen också och inte bara titta på den. Men naturligtvis vill man ha en bil av denna typ i höjd med marken. wink

Kan du få ut hjulen mer eller är det maxxat där också?

Det sitter ju 45mm spacers på varje hjul så spårvidden ligger rätt nu men jag håller med om att de är lite långt in hmm men det kan enkelt fixas med djupare fälgar big_smile Ett projekt till nästa sommar tongue

Volkswagen Sethera "The Plsatic Bomber" (1968)
NickePersson
3 september 2014 · 391 Inlägg

Wolf_89 skrev:

NickePersson skrev:

Wolf_89 skrev:
Inte illa. Mkt kvar inna du är klar el? Besiktning?

Bilen är besiktad big_smile Första besiktningen fick jag 3 st 2:or (Inga reflexer bak, dålig handbroms & tankpåfylning ogiltig) men det fixade jag och andra gången så gick den igenom big_smile besiktad i 2 år nu smile

Grattis. Bara ut och bränna lite gummi då smile

Tackar! big_smile Jodu nu går det på blött underlag men med den andra motorn så går det nog på torrt också wink

Volkswagen Sethera "The Plsatic Bomber" (1968)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang