Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

Bebben Legitimerad besserwisser
1 september 2014 · 921 Inlägg

sura56 skrev:
Jag köpte Biltemas ångtvätt (229Kr), det var det sämsta skit jag någonsin köpt.
Tänkte ha den till duschkabin och göra riktigt rent runt fogar och så, men den var helt kass.

Funkar kalasbra på fönster, däremot. smile

S_Kekko
1 september 2014 · 206 Inlägg

http://www.biltema.se/sv/Kontor---Tekni … are-22178/
Den här mobilhållaren kan jag inte rekommendera. Är inne på min tredje och alla har gått sönder på samma sätt nere vid "foten" så att den inte har kunnat hålla mobilen stabilt utan att den fladdrat och farit i svängar och vissa gånger skickat mobilen flygandes mot någon av dörrarna

Lille_Skorpan Avstängd
1 september 2014 · 201 Inlägg

Henkix skrev:
någon som vet hur biltemas sotninssats/kompleteringssats till b230 är?

jag renovera en motor med deras satser o då vid monteringen av alla saker märkte jag inget konstigt. dock såldes motorn precis när den vart klar så hann aldrig använda den så vet inte riktigt hur det håller?

Har använt deras sotningsats till både topp och block, inne på 2a topp packningen.
Bytt dom flesta grejer i motorn.
Kan rekomendera deras sotningssats/kompletteringssats faktiskt, packboxar, packningar osv funkar kanon! Dock tycker jag inte om deras packning till ventilkåpan, tunn ock smal!

Bilen det handlar om är en volvo 940 turbo på ca 220 hk som lever som lekbil och endast lever på varvstopp. Håller gör det, men jag har oringat block så kanske därför annat går sönder innan toppackningen, läcker varken olja eller vatten.

//Team KHR

Full av massa grönt, flytande diarré (alltså SKIT)
Henkix
1 september 2014 · 6 737 Inlägg

Lille_Skorpan skrev:

Henkix skrev:
någon som vet hur biltemas sotninssats/kompleteringssats till b230 är?

jag renovera en motor med deras satser o då vid monteringen av alla saker märkte jag inget konstigt. dock såldes motorn precis när den vart klar så hann aldrig använda den så vet inte riktigt hur det håller?

Har använt deras sotningsats till både topp och block, inne på 2a topp packningen.
Bytt dom flesta grejer i motorn.
Kan rekomendera deras sotningssats/kompletteringssats faktiskt, packboxar, packningar osv funkar kanon! Dock tycker jag inte om deras packning till ventilkåpan, tunn ock smal!

Bilen det handlar om är en volvo 940 turbo på ca 220 hk som lever som lekbil och endast lever på varvstopp. Håller gör det, men jag har oringat block så kanske därför annat går sönder innan toppackningen, läcker varken olja eller vatten.

//Team KHR

okej tack så mycket! big_smile det låter ju bra smile nä deras ventilkåpspackning är inget vidare tongue
blir o inhandla en sådan sats då till ett block jag gör iordning inför försäljning wink

mvh

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
Lille_Skorpan Avstängd
1 september 2014 · 201 Inlägg

Henkix skrev:

Lille_Skorpan skrev:

Henkix skrev:
någon som vet hur biltemas sotninssats/kompleteringssats till b230 är?

jag renovera en motor med deras satser o då vid monteringen av alla saker märkte jag inget konstigt. dock såldes motorn precis när den vart klar så hann aldrig använda den så vet inte riktigt hur det håller?

Har använt deras sotningsats till både topp och block, inne på 2a topp packningen.
Bytt dom flesta grejer i motorn.
Kan rekomendera deras sotningssats/kompletteringssats faktiskt, packboxar, packningar osv funkar kanon! Dock tycker jag inte om deras packning till ventilkåpan, tunn ock smal!

Bilen det handlar om är en volvo 940 turbo på ca 220 hk som lever som lekbil och endast lever på varvstopp. Håller gör det, men jag har oringat block så kanske därför annat går sönder innan toppackningen, läcker varken olja eller vatten.

//Team KHR

okej tack så mycket! big_smile det låter ju bra smile nä deras ventilkåpspackning är inget vidare tongue
blir o inhandla en sådan sats då till ett block jag gör iordning inför försäljning wink

mvh

Ja gör det! Kompisen kör renoverad motor, hprofil, 16v topp, lastbilsturbo osv osv och allt lirar kanon vid 350hk även fast han kör biltemas sats smile

Full av massa grönt, flytande diarré (alltså SKIT)
simlar
1 september 2014 · 5 525 Inlägg

S_Kekko skrev:
http://www.biltema.se/sv/Kontor---Teknik/Mobilt/Tillbehor/Universell-mobiltelefonhallare-22178/
Den här mobilhållaren kan jag inte rekommendera. Är inne på min tredje och alla har gått sönder på samma sätt nere vid "foten" så att den inte har kunnat hålla mobilen stabilt utan att den fladdrat och farit i svängar och vissa gånger skickat mobilen flygandes mot någon av dörrarna

Samma erfarenheter här.

Köpte då denna: http://www.biltema.se/sv/Kontor---Tekni … 360-22179/
Och den har då suttit fast i snart två år utan minsta bekymmer och håller fast mobilen ordentligt så den inte fladdrar omkring smile

Senast redigerat av simlar (1 september 2014)

Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
S_Kekko
1 september 2014 · 206 Inlägg

simlar skrev:

S_Kekko skrev:
http://www.biltema.se/sv/Kontor---Teknik/Mobilt/Tillbehor/Universell-mobiltelefonhallare-22178/
Den här mobilhållaren kan jag inte rekommendera. Är inne på min tredje och alla har gått sönder på samma sätt nere vid "foten" så att den inte har kunnat hålla mobilen stabilt utan att den fladdrat och farit i svängar och vissa gånger skickat mobilen flygandes mot någon av dörrarna

Samma erfarenheter här.

Köpte då denna: http://www.biltema.se/sv/Kontor---Tekni … 360-22179/
Och den har då suttit fast i snart två år utan minsta bekymmer och håller fast mobilen ordentligt så den inte fladdrar omkring smile

Funderar på en sådan, fäster den på plast? Om inte så blir den nog tyvärr för kort för att funka för mig hmm

simlar
2 september 2014 · 5 525 Inlägg

S_Kekko skrev:

simlar skrev:

S_Kekko skrev:
http://www.biltema.se/sv/Kontor---Teknik/Mobilt/Tillbehor/Universell-mobiltelefonhallare-22178/
Den här mobilhållaren kan jag inte rekommendera. Är inne på min tredje och alla har gått sönder på samma sätt nere vid "foten" så att den inte har kunnat hålla mobilen stabilt utan att den fladdrat och farit i svängar och vissa gånger skickat mobilen flygandes mot någon av dörrarna

Samma erfarenheter här.

Köpte då denna: http://www.biltema.se/sv/Kontor---Tekni … 360-22179/
Och den har då suttit fast i snart två år utan minsta bekymmer och håller fast mobilen ordentligt så den inte fladdrar omkring smile

Funderar på en sådan, fäster den på plast? Om inte så blir den nog tyvärr för kort för att funka för mig hmm

Det vet jag tyvärr ej, är ju sugproppsfäste så bör ju fästa ifall det är väldigt slät plast (vilket det inte brukar vara i bilar).

Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
super-mario tidsoptimist-javisst!
13 september 2014 · 274 Inlägg

Lägger väl in en erfarenhet jag åxå.
Deras dimljussats med nr: 42138 är bara skit. Dom ärgar sönder efter 1 år. Både på insidan och utsidan.. Sen är kablarna av "tygmodell" å de borde man ha begripit innan man köpte dom att de inte skulle fungera.
Sen kan jag skriva att jag va på en träff med Statoil genom jobbet, och där sa dom att "det är Statoilolja i biltemas flaskor".. Kan de verkligen stämma? Fast de vore ju bra dumt av Statoil att säga så om det inte va sant... Va tror ni?

Peugeot 508 sw "miljöbiln" (2012)
Ford galaxie 500 "lowlineer" (1964)
Peugeot 505 TD "506 an" (1980)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
13 september 2014 · 13 743 Inlägg

super-mario skrev:
Lägger väl in en erfarenhet jag åxå.
Deras dimljussats med nr: 42138 är bara skit. Dom ärgar sönder efter 1 år. Både på insidan och utsidan.. Sen är kablarna av "tygmodell" å de borde man ha begripit innan man köpte dom att de inte skulle fungera.
Sen kan jag skriva att jag va på en träff med Statoil genom jobbet, och där sa dom att "det är Statoilolja i biltemas flaskor".. Kan de verkligen stämma? Fast de vore ju bra dumt av Statoil att säga så om det inte va sant... Va tror ni?

ska man hårdra det är det samma olja överallt oavsätt märke ;-)

värt att nämna att man kan göra saker med olika kvalite under samma tak..

om man har 10st olika kunder alla ställer olika krav kund 1 säger att han ska ha det bästa så får han det bästa..

sen när 9av 10kunder får sina grejer som uppfyller deras krav kanske den sista är rena jävla dyngan och det kan tex biltema välja att köpa..


tycker det motsvarar mina tankar om deras produkter
finns del saker som fungerar skit bra och sen nästa gång köper man samma grej så är det rena skiten
lite som att skrapa trisslotter ibland har man tur och vinner men oftast är det skräp smile

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
super-mario tidsoptimist-javisst!
13 september 2014 · 274 Inlägg

Growe skrev:

super-mario skrev:
Lägger väl in en erfarenhet jag åxå.
Deras dimljussats med nr: 42138 är bara skit. Dom ärgar sönder efter 1 år. Både på insidan och utsidan.. Sen är kablarna av "tygmodell" å de borde man ha begripit innan man köpte dom att de inte skulle fungera.
Sen kan jag skriva att jag va på en träff med Statoil genom jobbet, och där sa dom att "det är Statoilolja i biltemas flaskor".. Kan de verkligen stämma? Fast de vore ju bra dumt av Statoil att säga så om det inte va sant... Va tror ni?

ska man hårdra det är det samma olja överallt oavsätt märke ;-)

värt att nämna att man kan göra saker med olika kvalite under samma tak..

om man har 10st olika kunder alla ställer olika krav kund 1 säger att han ska ha det bästa så får han det bästa..

sen när 9av 10kunder får sina grejer som uppfyller deras krav kanske den sista är rena jävla dyngan och det kan tex biltema välja att köpa..


tycker det motsvarar mina tankar om deras produkter
finns del saker som fungerar skit bra och sen nästa gång köper man samma grej så är det rena skiten
lite som att skrapa trisslotter ibland har man tur och vinner men oftast är det skräp smile

Ja plötsligt händer det! :-)

Danne_1977
13 september 2014 · 3 292 Inlägg

Köpte verktyg för en 15-20 tusen på biltema i början på 2000 talet, blocknycklar i massor som fortfarande funkar fint, köpte även massor av hylsor (6 kant) som ännu funkar hur bra som helst, spärrskaften som fanns i orange och svart köpte jag flera av och dom höll kanske ett år eller två, skulle aldrig köpa ett sånt igen. Kan absolut rekommendera hylsor och blocknycklar iaf, även specialverktygen dom har är rätt så bra som tex centreringsverktyg för lameller och nollställningsverktyg för nolla kamaxlar osv osv funkar fint.

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
super-mario tidsoptimist-javisst!
14 september 2014 · 274 Inlägg

Danne_1977 skrev:
Köpte verktyg för en 15-20 tusen på biltema i början på 2000 talet, blocknycklar i massor som fortfarande funkar fint, köpte även massor av hylsor (6 kant) som ännu funkar hur bra som helst, spärrskaften som fanns i orange och svart köpte jag flera av och dom höll kanske ett år eller två, skulle aldrig köpa ett sånt igen. Kan absolut rekommendera hylsor och blocknycklar iaf, även specialverktygen dom har är rätt så bra som tex centreringsverktyg för lameller och nollställningsverktyg för nolla kamaxlar osv osv funkar fint.

Centreringverktygen har jag kollat på, så då kan man köpa dom då :-)

Danne_1977
14 september 2014 · 3 292 Inlägg

super-mario skrev:

Danne_1977 skrev:
Köpte verktyg för en 15-20 tusen på biltema i början på 2000 talet, blocknycklar i massor som fortfarande funkar fint, köpte även massor av hylsor (6 kant) som ännu funkar hur bra som helst, spärrskaften som fanns i orange och svart köpte jag flera av och dom höll kanske ett år eller två, skulle aldrig köpa ett sånt igen. Kan absolut rekommendera hylsor och blocknycklar iaf, även specialverktygen dom har är rätt så bra som tex centreringsverktyg för lameller och nollställningsverktyg för nolla kamaxlar osv osv funkar fint.

Centreringverktygen har jag kollat på, så då kan man köpa dom då :-)

Absolut.. jag tycker det funkar jätte bra....big_smile


https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/v/t1.0-9/10402056_10152171941120964_4341277102287435957_n.jpg?oh=9ce453777e423bf577ff8e3ea194bf34&oe=54901405


https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/v/t1.0-9/10568991_10152171911665964_1304474351594584337_n.jpg?oh=8c83bf6a2655300f37712b2ce90abc6e&oe=548B3336

Senast redigerat av Danne_1977 (14 september 2014)

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
granadadr
14 september 2014 · 7 289 Inlägg

vad kostar en sådan sats??

Danne_1977
14 september 2014 · 3 292 Inlägg

granadadr skrev:
vad kostar en sådan sats??

Under 200:- har jag för mig att det var, typ 169:- eller nåt sånt.

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
granadadr
14 september 2014 · 7 289 Inlägg

Danne_1977 skrev:

granadadr skrev:
vad kostar en sådan sats??

Under 200:- har jag för mig att det var, typ 169:- eller nåt sånt.

ok,, inte dyrt ju

Danne_1977
14 september 2014 · 3 292 Inlägg

granadadr skrev:

Danne_1977 skrev:

granadadr skrev:
vad kostar en sådan sats??

Under 200:- har jag för mig att det var, typ 169:- eller nåt sånt.

ok,, inte dyrt ju

Jag är absolut nöjd med detta centreringsverktyg.. big_smile

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
REG-SKYLTEN Föredrar MoPar,GM och Ford
16 september 2014 · 1 004 Inlägg

Från det ena till det tredje. Någon som testat dessa? http://www.biltema.se/sv/Kontor---Tekni … set-23335/ Eller bör man satsa på ett "märke" ?
Är tänkt att ha i hjälmen för att lyssna till musik.

För övrigt kan jag rekommendera denna http://www.biltema.se/sv/Hem/Stad-och-t … amp-85484/

"My drinkingteam has a racingproblem"
JonasCarlsson86
17 september 2014 · 302 Inlägg
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang