Broms spök, volvo duett.

Moparracing
1 oktober 2014 · 371 Inlägg

Hej, nu behöver jag akut hjälp.
Har bytt allt i bromsväg bak + rör och nipplar.
När jag har luftat ut all luft å monterar på allt så när jag bromsar går pedalen i bott det är liksom inget tryck men när man släpper går den upp fint, är det huvudbromscylinder ?
Men det läcker ingen stans.

Tack på förhand.

Dodge b250 custom van. "big blue" (1982)
master_lars
1 oktober 2014 · 1 160 Inlägg

Troligtvis är det huvudbromscylindern, packningarna som är slut, om inte koningen är felaktig på något bromsrör och att det då läcker lite från något av ok en eller trummorna i själva koningen.

Saab 96 TT "Pruttingvar" (1965)
Saab 900 Turbo Cab "Ture Turbo" (1987)
Saab 99 GL "Tant Brun" (1983)
Moparracing
2 oktober 2014 · 371 Inlägg

nene,de läcker ingenstans,men vilket ställe är bäst att köpa cylinder av,har hört att vp autoparts har mycket skit cylindrar med gamla torra packningar som ligga på deras hyllan alldeles för länge mm mm hmm

Dodge b250 custom van. "big blue" (1982)
Moparracing
2 oktober 2014 · 371 Inlägg

mm,men meconomen tar hem från vp,men hittade en sida som hette cvi,någon som vet hur dom är ?

Dodge b250 custom van. "big blue" (1982)
Djo
2 oktober 2014 · 10 157 Inlägg

vp är bra att ha och göra med toppen telefon service om man undrar något eller något skulle vara fel så var ej rädd för dom.

CVI har jag inte beställt jätte mycket från dom är då definitivt dyrast men brukar vara snabba på att skicka grejer liksom vp.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Drönirettab
2 oktober 2014 · 21 761 Inlägg

Men åtminstone när det gäller huvudbromscylinder så verkar CVI och VP ha ungefär samma priser. Min far har beställt litegrann från CVI till sin Amazon och det har inte varit några problem iaf, jag har beställt en gång från VP till min 240 och det funkade också fint.

Sedan har jag även beställt från Vparts.se, men de har tydligen inte längre bakåt än Amazon. smile

Djo
3 oktober 2014 · 10 157 Inlägg

Drönirettab skrev:
Men åtminstone när det gäller huvudbromscylinder så verkar CVI och VP ha ungefär samma priser. Min far har beställt litegrann från CVI till sin Amazon och det har inte varit några problem iaf, jag har beställt en gång från VP till min 240 och det funkade också fint.

Sedan har jag även beställt från Vparts.se, men de har tydligen inte längre bakåt än Amazon. smile

Jo men dom säljer ju samma grejer men det finns visa grejer som kostar lika och ibland mindre på CVI

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Moparracing
3 oktober 2014 · 371 Inlägg

Huvudbromscylinder beställd från cvi nu så får man la hoppas att de är cylindern som var kass smile

Dodge b250 custom van. "big blue" (1982)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang