Sätta turbo motor i 740!

HannesV
8 december 2014 · 116 Inlägg

Tjena!
Motorn i min 740 -91 är helt och hållet slut..
Så det blir å renovera eller byta motor efter vintern.
Och då när man ändå är igång å byter motor, skulle det finnas några problem med att slänga i en turbomotor? Hur funkar det med elsystem å allt sånt?
Någon kunnig som har koll på detta? smile

Mack Forum- och sitemoderator
8 december 2014 · 26 149 Inlägg
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
HannesV
8 december 2014 · 116 Inlägg

Det är en a-traktor så jag tror inte det är några lagar på det smile

Mack Forum- och sitemoderator
8 december 2014 · 26 149 Inlägg

HannesV skrev:
Det är en a-traktor så jag tror inte det är några lagar på det smile

Hahaha..vad ska du då med en turbomotor till?
Krävs inte mycket för att komma upp i 30 direkt..

Edit: Eller 45 kanske det är..hursomhelst.

Senast redigerat av Mack (8 december 2014)

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
HannesV
8 december 2014 · 116 Inlägg

hahaha jo men tänk om de inte går i 30? smile

Mack Forum- och sitemoderator
8 december 2014 · 26 149 Inlägg

HannesV skrev:
hahaha jo men tänk om de inte går i 30? smile

Så länge du inte vill bli ytterst dumförklarad så går det inte mer än trettio..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
HannesV
8 december 2014 · 116 Inlägg

Jo men det har inte riktigt med saken att göra ställde lite frågor om att sätta in en turbomotor..
i 30 kommer man ingen vart.

Mack Forum- och sitemoderator
8 december 2014 · 26 149 Inlägg

HannesV skrev:
Jo men det har inte riktigt med saken att göra ställde lite frågor om att sätta in en turbomotor..
i 30 kommer man ingen vart.

Vänta tills du har körkortet.
Då får du köra fortare.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
HannesV
8 december 2014 · 116 Inlägg

Jag ber om ursäkt att jag frågade smile

antesacc
9 december 2014 · 84 Inlägg

Du har LH 2.4 så bara plocka en motor från en 940 turbo o sno boxarna. Kabelhärvan passar rakt på så plug n play. Dock kanske du måste löda dit ett motstånd till spridarna då GL har högohm? turbon har lågohm. Eller helt enkelt byta spridare till högohms.

tvedberg
9 december 2014 · 773 Inlägg

du har regina sprut inte lh2,4 regina spurt är värdelöst och då är det mer jobb för att få ner en turbomotor från 940 för dom har lh2,4 styrsystem!

antesacc
9 december 2014 · 84 Inlägg

Ah, då blire lite jobbigare wink

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
9 december 2014 · 3 730 Inlägg

Kabelhärva från 240 88b-93 löser det problemet. Men till TS: låt bli! Lägg pengar och energi på nåt vettigare

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
breesladd SKÅNING
9 december 2014 · 1 215 Inlägg

DiwraZ skrev:
Kabelhärva från 240 88b-93 löser det problemet. Men till TS: låt bli! Lägg pengar och energi på nåt vettigare

dock måste du då fortfarande löda in spridarmotstånd eller köra med andra spridare tex röda saab 9000 spridare, och byta en tempgivare i blocket för kontakten skilljer sig från 240is lh2.4 och 740is lh2.4

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig
Volvo 244 GL, nu med Turbo "Reggad med B230FT" (1988)
Volvo V70 2.4D CLASSIC "Barnvagns räsern" (2007)
DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
10 december 2014 · 3 730 Inlägg

breesladd skrev:

DiwraZ skrev:
Kabelhärva från 240 88b-93 löser det problemet. Men till TS: låt bli! Lägg pengar och energi på nåt vettigare

dock måste du då fortfarande löda in spridarmotstånd eller köra med andra spridare tex röda saab 9000 spridare, och byta en tempgivare i blocket för kontakten skilljer sig från 240is lh2.4 och 740is lh2.4

Ja det är riktigt. Det är givaren till mätarhuset som skiljer. Måste även förlänga kablarna till Lmm.

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
SuperGnaget
10 december 2014 · 565 Inlägg

Går att köra turbo me regina sprut, bara lura me stora spridare o ställbart bränsletryck. Bättre än o lägga tid på att byta hela kabelhärvan tongue

MSCR
Honda Civic eg "vtec" (1995)
Honda CRX "Killer" (1988)
DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
10 december 2014 · 3 730 Inlägg

SuperGnaget skrev:
Går att köra turbo me regina sprut, bara lura me stora spridare o ställbart bränsletryck. Bättre än o lägga tid på att byta hela kabelhärvan tongue

Går bra mycket fortare att byta kablage. Istället för att laborera

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
nixon89 klabbarpan
10 december 2014 · 3 041 Inlägg

Regina är inte vär varken tiden eller krånglet då det ändå krånglar i slutändan.

Volvo 940 T5 "Tss racing" (1991)
Volvo V70 "Blöjexpressen" (2006)
SuperGnaget
10 december 2014 · 565 Inlägg

Hänger ju på hur seriös man vill va då men. Går bara efter egen erfarenhet när vi ladda på polarens regina 740 som funka helt ok smile

MSCR
Honda Civic eg "vtec" (1995)
Honda CRX "Killer" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang