Puttelitens projekt Audi S2 Avant. Back to basic. + garagefix.

En välbevarad S2 Avant som ska snyggas till för att kunna ställas ut, men även kunna brukas som familjevagn.
  • 118 Följare
  • 339 884 Visningar
  • Uppdaterades senast 24 april
edinZ
20 oktober 2015 · 409 Inlägg

Putteliten skrev:
Har sett att många kör med såna, så ja tänkte att dom måste vara bra. Hade en likadan på caben och det var inga bekymmer med den. Har Biltemas på nu, men den är det ju så jädra tunn plåt i så den viker sig när man drar åt den så det blir som en kanal utanför avgasröret. Vi får se vad som händer, återkommer med resultat....

jo dem kanske är bra, kanske bara jag som har haft otur smile när dem satte dit dem på det delade avgasaröret var det cirka 2-4cm mellan rörena så det kanske var därför dem inte funkade smile

BMW 328I COUP "sommarbilen" (1995)
BMW E36 320 touring "bimmern" (1996)
Putteliten
21 oktober 2015 · 9 079 Inlägg

edinZ skrev:

Putteliten skrev:
Har sett att många kör med såna, så ja tänkte att dom måste vara bra. Hade en likadan på caben och det var inga bekymmer med den. Har Biltemas på nu, men den är det ju så jädra tunn plåt i så den viker sig när man drar åt den så det blir som en kanal utanför avgasröret. Vi får se vad som händer, återkommer med resultat....

jo dem kanske är bra, kanske bara jag som har haft otur smile när dem satte dit dem på det delade avgasaröret var det cirka 2-4cm mellan rörena så det kanske var därför dem inte funkade smile

Ja det rören bör ligga ganska så nära varandra det går tror ja. Jag har 1,5-2cm mellan mina, då hamnar klammrarna en bit in på rören med. Det känns som man kan knäcka ändarna annars.

Volvo 740 GLE Cab "Farsans bygge" (1986)
Volvo V40 2.0T Greyline Fas 2 "Flygande Holländaren" (2002)
Chevrolet Bel Air 4-Door Sport Sedan "Farsans Classic Chevy" (1956)
Putteliten
21 oktober 2015 · 9 079 Inlägg

Oj vad jag lurade er och mig själv när ja skrev att bilen är redo för besiktning. Vaknade i natt och kom på att släpvagnskontakten hängde löst. Plockade bort den för att den var i vägen för RS2 stötfångaren.

https://www1.garaget.org/gallery/images/18/17257/17257-e65842ba3132dee1ab04c9f80213bb51.jpg

Köpte en lös hållare på Mekonomen i sommras, som ja monterade nu ikväll. Den förlänger gamla hållaren så kontakten hamnar mera åt höger och sitter perfekt vid luckan till dragögglan.

https://www1.garaget.org/gallery/images/18/17257/17257-95a20667ac4ed119178a559eeef6ed72.jpg

Sen blev det även byte av torkarblad, dom gamla tog visst ingenting märkte ja efter en tur i duggregn. Biltemas Aerodynamic torkare. Bara namnet på dom är ju skitsportigt ju! tongue
https://www1.garaget.org/gallery/images/18/17257/17257-ebb9f4f701d0f78ed9d7ee1bc07718e1.jpg

CarpeDiem German Engineering
22 oktober 2015 · 9 081 Inlägg

Bra att det ordnade sig smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
CarpeDiem German Engineering
23 oktober 2015 · 9 081 Inlägg

Hur gick det på besiktningen? smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
CarpeDiem German Engineering
24 oktober 2015 · 9 081 Inlägg

All right big_smile Bara att tuta och köra till nästa besiktning wink

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
Putteliten
24 oktober 2015 · 9 079 Inlägg

CarpeDiem skrev:
All right big_smile Bara att tuta och köra till nästa besiktning wink

Precis! big_smile Skönt att inte behöva kosta på en massa tråkigheter....

CarpeDiem German Engineering
24 oktober 2015 · 9 081 Inlägg

Putteliten skrev:

CarpeDiem skrev:
All right big_smile Bara att tuta och köra till nästa besiktning wink

Precis! big_smile Skönt att inte behöva kosta på en massa tråkigheter....

Helt rätt big_smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
Putteliten
29 oktober 2015 · 9 079 Inlägg

Fick veta igår att halvljuset ska lysa samtidigt som helljuset på bilar med projektorstrålkastare orginal. Å det gör det inte på min som inte har projektor som standard.

Halvljus.
https://www1.garaget.org/gallery/images/18/17257/17257-337218e96991d02a0093f43fd673ea1d_large.jpg

Helljus.
https://www1.garaget.org/gallery/images/18/17257/17257-baf0820414581cdfb716d6cb71feb69d.jpg

Men så kan man ju inte ha det! Man flyttar helt enkelt på en kabel i kontakten vid blinkersspaken. Den gula kabeln ska sitta där den brun/grå sitter och den brun/grå ska sitta där den gula sitter. Finns det ingen brun/grå så flyttar man bara den gula.
https://www1.garaget.org/gallery/images/18/17257/17257-90c46cfbd8ec4e4e62bdd8092ae65eb0.jpg

Sådär, 10 minuter senare! smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/18/17257/17257-8c2d62063651abc67f345b13b791cd26.jpg

Twins Twins Bil & Plåt
29 oktober 2015 · 2 577 Inlägg

det var ju lätt gjort big_smile

Volkswagen Corrado G60 "Irish Green" (1991)
Volkswagen Golf MKII "Pure Red" (1991)
CarpeDiem German Engineering
30 oktober 2015 · 9 081 Inlägg

Enkelt fixat smile Härligt, Putteliten smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
golf666
1 november 2015 · 275 Inlägg

Prem lagd smile

Alltid kul med fler s2 avanter big_smile

//Tobias Granqvist, Falun
Kör Passat R-line 2.0tdi DSG 4m -13 samt en Audi S2 avant -93 och så min Vw Golf 1 Turbo -75. Har även en skoter Skidoo Summit 850x -17 samt en NFS (CFMOTO) 500cc 4wd -08 fyrhjuling och lite mopeder :)
CarpeDiem German Engineering
2 november 2015 · 9 081 Inlägg

Hur går det? smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
CarpeDiem German Engineering
3 november 2015 · 9 081 Inlägg

Putteliten skrev:

CarpeDiem skrev:
Hur går det? smile

Ja du, har inte vågat skifta några bromsar än. Då jag måste ha bilen lite nu och då så är det inte så bra om den blir stående. hmm

Håller tummarna att det ordnar sig smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
Putteliten
24 november 2015 · 9 079 Inlägg

Ja ni mina vänner, projekt bromsar får vänta till våren. Det har varit lite mycket måsten med annat ett tag, så ja har inte haft någon ork att greja med bilen. Har fått in råttor i källaren, där jag haft byggmaterial liggande till en friggebod som vi plockat ner fraktat hem och byggt upp igen. Var tänkt att göra den färdig i vår, men det fick bli att sätta fart med den istället så man kan få ut alla dom grejerna från källaren. Blev även en del grejer som hamnat garaget bara för det, så mycket plats för att skruva blev det inte heller. Nu är det bara att lägga matta kvar i friggeboden så man kan rensa ur garaget och få lite mera plats där, och även röja upp det sista i källaren för att kunna röja runt bland alla grejer som ska vara där och försöka hitta råttbot och eventuell ingång. Fällor och elektrisk råttskrämma är utsatt, men utan resultat...

Kommer att göra årliga höststädningen och hösttvätten i helgen för att sen ställa av bilen, och som alla åren med caben så kommer den förvaras på annan ort i kallgarage. Så något vinterskruva blir det tyvärr inte. Men till våren ska man ha samlat ny energi och även lite stålar för att fräscha upp bilen med lack på sina ställen och annat kul till den....
Hoppas ni hänger kvar...  Det är inte långt till april. wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang