Köpråd - VW Golf IV GTI el V6 4motion?

eMiL---l
6 januari 2018 · 37 Inlägg

Går i banorna att förnya min ford fiesta och har tankarna att fortsätta spåret i VW klubben. Då jag redan äger en Mk1:a och har fastnat för Volkswagen så har jag nu kollat runt. Nu står valet mellan en golf mk4 gti eller v6 4motion.
Vilken av de ska man välja?
Jag älskar ljudet från "vr6:an" men undrar om det är värt jämfört med den lite bränslesnålare gti:n 🤔 vilken är den mest prisvärda bile av dessa två?

Hjälp mig med råd och tips, och har ni någon av dessa bilar som ni vill bli av med skriv!

SportPilot Ubåtsingenjör
6 januari 2018 · 7 232 Inlägg

eMiL---l skrev:
Går i banorna att förnya min ford fiesta och har tankarna att fortsätta spåret i VW klubben. Då jag redan äger en Mk1:a och har fastnat för Volkswagen så har jag nu kollat runt. Nu står valet mellan en golf mk4 gti eller v6 4motion.
Vilken av de ska man välja?
Jag älskar ljudet från "vr6:an" men undrar om det är värt jämfört med den lite bränslesnålare gti:n 🤔 vilken är den mest prisvärda bile av dessa två?

Hjälp mig med råd och tips, och har ni någon av dessa bilar som ni vill bli av med skriv!

Ingen utav bilarna betingar något högre värde idag, så betala inte för mycket. Utav de två så hade jag satsat på vr6an, gtin är rätt trist.

Se bara till att det är ett väl servat ex, om jag inte minns fel så har även 24 ventilaren problem med kamkedjan

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
eMiL---l
8 januari 2018 · 37 Inlägg

Gäller det någon speciell årgång av de?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang