Komiskt problem

marven
5 juli 2007 · 551 Inlägg

va ute o körde med min 740 precis o det regnade som fan, så såg jag en stor vattenpöl så tänkte jag ja här ska det stänkas. körde in i pölen och i mitten av pölen så forsar det in vatten från ventilationen till passagerar sidan. det va en tjock j*vla stråle som ba sprutade inne i bilen. så nu e ju inner mattorna på den sidan dränkta av vatten. hur blir jag av med detta enklast? tongue *asg*

/edit ventilationen... "det som finns på 740 där vid fötterna"  kom inte på någon bättre förklaring

Senast redigerat av marven (5 juli 2007)

You can't B serious, oh K
kohler
5 juli 2007 · 671 Inlägg

hahaha lol

från ventilationen?? fan va skumt, ta ut alla mattor å ställ ut bilen i det fina sommarvädret smile

Second is the first loser
marven
5 juli 2007 · 551 Inlägg

inte dom mattorna som går att ta bort wink heltäckande mattan som sitter som ett stycke i hela bilen ...

You can't B serious, oh K
FreddeK
5 juli 2007 ·

haha jag har gjort likadant...vattennivå var väl ca 10 centimeter i bilen=) fast jag hade tur som hade rost i golvet så vattnet rann ut därigenom. bara borra ett dräneringshålsmile hehe

marven
5 juli 2007 · 551 Inlägg

haha, ja hela den hårda plastmattan i bilen va fyllt till toppen med vatten, nästan lite tung o ta ut big_smile.

You can't B serious, oh K
Mäki Långsam Perfektionist
5 juli 2007 · 4 800 Inlägg

Har du en våtdammsugare? Annars kan du nog hyra sånna vid byggföretag eller så smile Men allt försvinner inte så den måste i alla fall stå och torka efteråt.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
NissanMotorsport
5 juli 2007 ·

ta en kupévärmare å ställ så den blåser dit.. sen försök lyft upp mattan lite.. så den inte nuddar golvet.. typ ta en tång? eller något.. så de blir lite luft under big_smile

Norde fotointresserad
5 juli 2007 · 2 307 Inlägg

Haha kompisen gjorde exakt samma sak när han skulle hämta mig förr. Fast var inte menat då utan han hann inte bromsa ner farten innan han kom mot vattenpölen i 70 och fick möte så kunde inte ta fel sida om den. Så när han kom fram droppade det vatten från taket och det var som en sjö på golvet fram i bilen.. Men ma nfick sig ju ett litet skratt ;D

enberg_187 Snabb =)
5 juli 2007 · 247 Inlägg

haha kompisen gjorde lika med sin volvo 240 var vatten upp till trösklarna allltså ovansidan av dom och han satt fast mitt i pölen var på vårkanten och blank is under vattnet så vi for och hämta traktor och lyfte upp skiten big_smile men vi sleva bara ur vattnet var blött jävligt länge och blev kabelbrand i bilen dan efter tongue och sen skar motorn hehe

Senast redigerat av enberg_187 (5 juli 2007)

Just real power no turbo shit =)
Edman Busdriver
5 juli 2007 · 389 Inlägg

Det ni säger är alltså att 740 läcker som såll? tongue haha wtf eller är just era totalt slutrostade? låter jävligt dåligt iaf.

ErskPersk Svindåre
5 juli 2007 · 1 433 Inlägg

SupraDupraFly skrev:
ta en kupévärmare å ställ så den blåser dit.. sen försök lyft upp mattan lite.. så den inte nuddar golvet.. typ ta en tång? eller något.. så de blir lite luft under big_smile

jepp, de har jag gjort, låt stå över natten eller längre om det behövs.

They called us a Dead Generation, they told us that we wouldn't survive
They left us alone in the maelstrom, as you can see we're all clearly alive!

Feminism; Idelogin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnor är lika bra som männen
Stairway to heaven or highway to hell? i´ll think i choose the highway!
camaro67 Meister
5 juli 2007 · 6 763 Inlägg

Finns det inga botten pluggar i golvet på den? Skruva ur dom isåfall och sedan lyft på mattan och kupevärmare som är sagt tidigare

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
ToTTeN Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
5 juli 2007 · 3 585 Inlägg

camaro67
Botten pluggar brukar finnas på båtar inte traktorer (ursäkta volvo skämtet smile)

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
BMW E36 M50B30 Turbo "Team Disaster Racing" (1992)
BMW E46 320D Touring "Dragbil" (2000)
Opel Ascona A "BMW Motor" (1975)
marven
5 juli 2007 · 551 Inlägg

Edman skrev:
Det ni säger är alltså att 740 läcker som såll? tongue haha wtf eller är just era totalt slutrostade? låter jävligt dåligt iaf.

nej, där e en luftkanal vid benen på alla 740 som man kan öppna och stänga. om den e öppen när man kör snabbt genom en vattenpöl kan det gå som för mig tongue
/om du e på skroten nån gång eller känner någon som har en 740 så ta en titt framför dörren under handskfacket så ser du vad "vi" menar.

You can't B serious, oh K
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
5 juli 2007 · 5 753 Inlägg

jag gjorde nått liknande under tiden då man körde epa, hade en okapad 144, körde igenom en vattenpöl, men för mig så läckte det in ganska friskt vid damasken på växelspaken och jag dränkte hela cd:n med vatten och den ville inte funka efter det hehe big_smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
camaro67 Meister
5 juli 2007 · 6 763 Inlägg

ToTTeN skrev:
camaro67
Botten pluggar brukar finnas på båtar inte traktorer (ursäkta volvo skämtet smile)

De finns de på Camaron. Perfekt när jag skulle måla golvet.. Bara att skruva ur pluggarna och spola ur

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
xorox_88 Smack that ass!!
5 juli 2007 · 2 953 Inlägg

_Glenne_ skrev:
jag gjorde nått liknande under tiden då man körde epa, hade en okapad 144, körde igenom en vattenpöl, men för mig så läckte det in ganska friskt vid damasken på växelspaken och jag dränkte hela cd:n med vatten och den ville inte funka efter det hehe big_smile

hehe de va väll då du dränkte mtx steget oxå

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Volvo Amazon "It came from the swamp" (1965)
Volvo 242 DL "fd LowLife" (1982)
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
6 juli 2007 · 5 753 Inlägg

xorox_88 skrev:

_Glenne_ skrev:
jag gjorde nått liknande under tiden då man körde epa, hade en okapad 144, körde igenom en vattenpöl, men för mig så läckte det in ganska friskt vid damasken på växelspaken och jag dränkte hela cd:n med vatten och den ville inte funka efter det hehe big_smile

hehe de va väll då du dränkte mtx steget oxå

näe, dränkte inte det, det började knasa av annan anledning smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang