Temu, Bra eller Anus?

Buffert
15 april · 4 Inlägg

Har någon köpt saker till bilen från TEMU?
Belysning, Lip, fake luftintag, vad som helst.

Funkar det bra? Sitter det som det ska? Fått rätt produkt?

Peugeot 107 (2011)
simlar
15 april · 5 526 Inlägg

Samma skit som Wish

Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Low
16 april · 3 314 Inlägg

Köpt positionsljus, lödskarvar(grymt bra!)

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
16 april · 14 061 Inlägg

Buffert skrev:
Har någon köpt saker till bilen från TEMU?
Belysning, Lip, fake luftintag, vad som helst.

Funkar det bra? Sitter det som det ska? Fått rätt produkt?

Om man ser på dom extremt låga priserna så är det nog i de flesta fall att man får vad man betalar för. Jag såg en kille på Youtube som beställde hem ett gäng med prylar från Temu bara för att kolla vad det var för nåt och det mesta var bara skit.
Sök efter Mackans Garage på youtube.

/Benny

Senast redigerat av Vettemannen (16 april )

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Muskelbil
16 april · 325 Inlägg

Det är som biltema eller ÖB en del saker är bra och en del är skräp

MrTurbo Better than God \o/
17 april · 1 882 Inlägg

Handlat lite småsaker. Allt har vart rätt och kommit i tid. Kvaliten varierar så klat.

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
Saab 9-3X "BlackPanter" (2010)
Ford Mustang HT "30årskrisen" (1967)
Saab 900 S "40-årskrisen" (1991)
Hemmamek
för 22 timmar sedan · 163 Inlägg

Sidan är mest troligt skit (baserat på min erfarenhet med Wish, rätta mig om jag har fel).
AliExpress är troligen mycket bättre vad gäller att söka saker och få vettiga resultat, ganska sannolikt billigare om du hittar rätt "annons" också. (Skuller personligen inte använda någon Kina-app, använd hemsidan istället.)

Produkterna varierar på alla Kinasidor. Belysning (interiör/styling) är nog lika bra som det du hittar lokalt (också Kinaskit i grunden), typ LED-lister och liknande. Mycket billigare. Samt annan små styling.

Vet inte om jag skulle ha samma tillit till andra saker som du listar, men kolla nogrant på bilder (särskilt i recensioner) och produkt beskrivning.
Är väl ingen direkt fara vad gäller sådana saker som "fejk luftintag" eller slutpipor och dylikt, bara du får fast dem ordentligt (alltså inte medföljande tejp). Men aldrig beställt nåt sådant själv, så kan varken säga bu eller bä gällande kvalitet.

Priser kan variera kraftigt från annons till annons, oftast exakt samma pryl. Lita inte på reor, det är troligen orginalpris på andra annonser, så det är oftast inte ett klipp.

Sen kan väl saker innehålla lite otrevligheter, kemikalier, bly, och dylikt som inte följer EU gränsvärden. Men tyvärr är det ju så med alla lågprisgrejer, även från Biltema, Jula, Dollarstore, etc. Och tyvärr får de inte några vettiga straff.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang