Jonase79 - VW GOLF 1 TURBO - Spöa Tyska Prestandavagnar -

robininfOCUS Med lem
8 maj 2007 · 768 Inlägg

Helgrymt!

Singel! Stöt på mig, jag är elektriker!
Volkswagen 1200 Typ 1 "Bubblan" (1960)
Volvo 242L "Våfflan" (1976)
Volkswagen Golf Variant "Goffe" (2004)
Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
8 maj 2007 · 4 190 Inlägg

kommer bli grym bil. men är de nödvändigt att kasta ut sterion?
ska du sitta och lyssna me hörlurar när du kör? tongue
grymt bygge
mvh kimpa

Jonase79 Konsult , Egen företagare
8 maj 2007 · 16 Inlägg

kimpan_90 skrev:
kommer bli grym bil. men är de nödvändigt att kasta ut sterion?
ska du sitta och lyssna me hörlurar när du kör? tongue
grymt bygge
mvh kimpa

hehe , nää d sitter nå 6,5" Pioneer i dörrarna smile , får sätta i ngn Mp3 så man har lite musik o radio iaf smile

- I Am A Turbo Junkie! -
Nasty Heavy Metal N' Horsepower
8 maj 2007 · 174 Inlägg

är kolven på bilden en mahle? borde det inte vara trevligare med en "platt" ovansida så du får högre kompression? vad innebär coatade?

Alla kan köra fort rakt fram...
viGGe- Tyskstükare!
8 maj 2007 · 225 Inlägg

Härligt att se!
Alltid kul att se folk som stoppar i "fel" motorer i sina Mk1:or wink
Håller själv på att "meckar" lite med motorn på min Mk1:a, dock ingen turbo.. men ändå.

Kommer följa detta projekt med glädje!
MVH / Vigge

Jonase79 Konsult , Egen företagare
8 maj 2007 · 16 Inlägg

Nasty skrev:
är kolven på bilden en mahle? borde det inte vara trevligare med en "platt" ovansida så du får högre kompression? vad innebär coatade?

Skulle den vara plattare får jag lägre kompression....skulle den vara "spetsigare" dvs mer "dome" skulle det sannolikt vara en kolv med högre komp...denna har en "scuish" kant *stavning* där man återfinner liknande motsvarighet i toppen!

Eftersom det är överladdning vill jag inte ha mer komp....coatade betyder att dom är keramiskt värmebehandlade/härdade upp till ca 750grader.


lite snabbt o slarvigt förklarat..

- I Am A Turbo Junkie! -
Owzer Rallykalle och kabeltattare
9 maj 2007 · 422 Inlägg

Stoppa inte in stereo, kommer bara locka till inbrott. Bättre med MP3, väger ju mindre big_smile

Senast redigerat av Owzer (9 maj 2007)

BMW 520i E28 "tvåliters raketen" (1984)
jetta16v
12 maj 2007 · 1 534 Inlägg

sunblock skrev:
Kul att köra tråkigt att synas i är min gissning.. Ägde sj en likadan fast med nån svag jävla bensinare i och inte fan är det en bil jag väljer före nån tysk/amerikansk sportvagn oavsett om jag blir avhängd eller inte...

Säga vad man vill om de klassiska vagnarna, men faktum är att jag sett många feta mk1'or, på bild eller film men ändå. Sedan har jag sett en och annan IRL också, o då menar jag inte originalbilar...
Man måste ha öga för de här fina bilarna, för att förstå kultvärdet i dem, man kan inte bara se på dem som 30 år gamla skrotbilar...

Kolla bara på alla VW-träffar i tyskland/österrike så kommer du garanterat att se allt annat än fula äldre VW's.

Men nu var det inte det vi skulle prata om big_smile

Grymt projekt, som jag tänker följa, och hoppas jag kan åka med någon gång när du spöar några kaxiga ägare till sportvagnar(På vägen off course) tongue

Jonase79 Konsult , Egen företagare
12 maj 2007 · 16 Inlägg

jetta16v skrev:

sunblock skrev:
Kul att köra tråkigt att synas i är min gissning.. Ägde sj en likadan fast med nån svag jävla bensinare i och inte fan är det en bil jag väljer före nån tysk/amerikansk sportvagn oavsett om jag blir avhängd eller inte...

Säga vad man vill om de klassiska vagnarna, men faktum är att jag sett många feta mk1'or, på bild eller film men ändå. Sedan har jag sett en och annan IRL också, o då menar jag inte originalbilar...
Man måste ha öga för de här fina bilarna, för att förstå kultvärdet i dem, man kan inte bara se på dem som 30 år gamla skrotbilar...

Kolla bara på alla VW-träffar i tyskland/österrike så kommer du garanterat att se allt annat än fula äldre VW's.

Men nu var det inte det vi skulle prata om big_smile

Grymt projekt, som jag tänker följa, och hoppas jag kan åka med någon gång när du spöar några kaxiga ägare till sportvagnar(På vägen off course) tongue

Tack tack!

smile

du har lite långt till Sundsvall bara wink

- I Am A Turbo Junkie! -
Nasty Heavy Metal N' Horsepower
12 maj 2007 · 174 Inlägg

Jonase79 skrev:

Nasty skrev:
är kolven på bilden en mahle? borde det inte vara trevligare med en "platt" ovansida så du får högre kompression? vad innebär coatade?

Skulle den vara plattare får jag lägre kompression....skulle den vara "spetsigare" dvs mer "dome" skulle det sannolikt vara en kolv med högre komp...denna har en "scuish" kant *stavning* där man återfinner liknande motsvarighet i toppen!

Eftersom det är överladdning vill jag inte ha mer komp....coatade betyder att dom är keramiskt värmebehandlade/härdade upp till ca 750grader.


lite snabbt o slarvigt förklarat..

ok då är jag med smile
vad blir det för komp. i slutändan då?

Alla kan köra fort rakt fram...
Jonase79 Konsult , Egen företagare
12 maj 2007 · 16 Inlägg

Nasty skrev:

Jonase79 skrev:

Nasty skrev:
är kolven på bilden en mahle? borde det inte vara trevligare med en "platt" ovansida så du får högre kompression? vad innebär coatade?

Skulle den vara plattare får jag lägre kompression....skulle den vara "spetsigare" dvs mer "dome" skulle det sannolikt vara en kolv med högre komp...denna har en "scuish" kant *stavning* där man återfinner liknande motsvarighet i toppen!

Eftersom det är överladdning vill jag inte ha mer komp....coatade betyder att dom är keramiskt värmebehandlade/härdade upp till ca 750grader.


lite snabbt o slarvigt förklarat..

ok då är jag med smile
vad blir det för komp. i slutändan då?

Orginal wink

- I Am A Turbo Junkie! -
Jonase79 Konsult , Egen företagare
19 maj 2007 · 16 Inlägg

ÄNTLIGEN har dom sista packningarna och lagren landat i garaget, nu ska kolvarna scotchat´s av lätt innan ringarna sätts på o tillsammans glider ner i blocker *ler*

Får se om d tar bra fart nu smile

- I Am A Turbo Junkie! -
Skee vRsex
19 juli 2007 · 471 Inlägg

händer det nåt här???

www.vr6.nu Forumet för Bilar med VW VR6 motor.
www.Gatbilar.se/Skee <- För info om min bil :)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang