sänka BMW E36, göra hur utan att köpa nytt?

båge montör och hobby mekaniker
29 juli 2007 · 2 672 Inlägg

kollade på bakfjädrarna idag på BMWn, funderat på att kapa ngt varv på dom, men fattar inte hur det ska funka? går det överhuvudtaget? med tanke på att dom går ihop i båda botten och toppen av fjädern..

mvh/ B

Senast redigerat av båge (29 juli 2007)

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.
Volkswagen Golf GTD "Smokey Joe" (1990)
Volkswagen Caddy 1,8 16v mk1 "Lilla Blå" (1990)
ToTTeN Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
29 juli 2007 · 3 585 Inlägg

Bak kan du nog inte kapa.. om du inte värmer och böjer in dem effer. fram går. har ett par bmw m3 fjädrar till salu. sänker 1.5cm ibak.. å fram 5cm

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
BMW E36 M50B30 Turbo "Team Disaster Racing" (1992)
Opel Ascona A "BMW Motor" (1975)
precision
29 juli 2007 · 2 652 Inlägg

du får montera ner dom och sen kapa . då ligger dom inte i spänn

myran Foto/Bilnörd
29 juli 2007 · 1 541 Inlägg

Tänk på om det är progresiva fjädrar (alla mordärnare bilar...) så kommer du antingen få en toksvampig bil eller stenhård då en progresvi fjäder har olika hårdheter i olika delar av fjärdern..

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712
båge montör och hobby mekaniker
29 juli 2007 · 2 672 Inlägg

hur vet man om fjädern är progresiv lr inte?

och hur plockar jag loss fjädern från bilen?

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.
Volkswagen Golf GTD "Smokey Joe" (1990)
Volkswagen Caddy 1,8 16v mk1 "Lilla Blå" (1990)
Grabber Dagdrömmare
29 juli 2007 · 2 836 Inlägg
BMW 318dT "Blöjexpressen" (2011)
båge montör och hobby mekaniker
29 juli 2007 · 2 672 Inlägg

tack, men det är bakfjädern jag vill ha loss, fram är redan sänkt! kanske var oklar med det i början..

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.
Volkswagen Caddy 1,8 16v mk1 "Lilla Blå" (1990)
Volkswagen Golf GTD "Smokey Joe" (1990)
bmwpawer
30 augusti 2007 · 8 Inlägg

För att ta loss fjädern är det bara att lossa nedre bulten till stötdämparn sen lossa krängnishämmar staget. hissa bilen så högt att du kan trycka ner hela bärarmen sen är det bara att lyfta ur den för hands.

BMW 325ix (1988)
BMW 328i (1997)
BMW 330xd (2003)
Supratok Toker
30 augusti 2007 · 491 Inlägg

varför kapa ?   blir nge bra med orginaldämpare..

Finns ju sänkingskit på blocket med fjädrar och dämpare för 4600:- ungefär..
Bättre investering än kapa fjädrar...

Toker Jr 081102
skumtezz
30 augusti 2007 · 306 Inlägg

ne fan kapa inte. köp istället är mycket bättre.
jag själv har köpt sänkningsfjädrar nu som sänker 60 fram 40 bak smile

köp en beemer bli belåten se naturen ovanpå plåten:P
Team-Adolfsson Gödseldräng
30 augusti 2007 · 4 529 Inlägg

kapa inte
det blir billigare att köpa en sänknings sats än att kapa och slita på lager bussningar och leder på bilen
plus att du får försämrad väghållning på köpet

moose46019 study
1 september 2007 · 772 Inlägg

kapa kan man göra på en 740 ej på en bmw. du kan ju köpa m chassi fjädring då är den lite sänkt.

Mäki Långsam Perfektionist
1 september 2007 · 4 800 Inlägg

Köp inte bara fjädrar heller. Bättre att köpa hela kitt då originaldämparna oftast inte är gjorda för kortare fjädrar.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
båge montör och hobby mekaniker
1 september 2007 · 2 672 Inlägg

köpte sänkfjädrar bak, men den blev inte så mkt lägre, köpte på en marknad till en E36, men måste vart till en tyngre motor.. min gissning.. men va fan, ja har kapat fram å köpt lägre bak å ja har väghållning som aldrig förr!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.
Volkswagen Caddy 1,8 16v mk1 "Lilla Blå" (1990)
Volkswagen Golf GTD "Smokey Joe" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang