höja laddtryck saab 9000 ltt

_fillan_ med lem
29 juni 2007 · 1 925 Inlägg

kan man höjja laddet på min saab ? har magnetventil monterad .

hur gör man ?

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !
silverbird
29 juni 2007 · 666 Inlägg

Inte att rekomendera att bara höjja laddet... eftersom din motor då kommer jobba för att sänka det om man inte mappar om den... det du bör göra är kontakta nordicuhr, speedparts, maptune eller annan käns saab trimmare, så köper du ett chipp som ställer om tändning och bränsletryck, på så vis får du litta mer ladd och bilen får fler pollar

//Silver

Robban_1985
29 juni 2007 · 103 Inlägg

Inga pystrimm nu :p, Skaffa en annan programvara och du kommer märka en JÄVLA skillnad big_smile

Saab 9000 2,3T A50 "Racestuff" (1997)
_fillan_ med lem
29 juni 2007 · 1 925 Inlägg

silverbird skrev:
Inte att rekomendera att bara höjja laddet... eftersom din motor då kommer jobba för att sänka det om man inte mappar om den... det du bör göra är kontakta nordicuhr, speedparts, maptune eller annan käns saab trimmare, så köper du ett chipp som ställer om tändning och bränsletryck, på så vis får du litta mer ladd och bilen får fler pollar

//Silver

jag vet,,,men jag ska bara prova ! inte ha det o köra med altså....



är det någon som kan svara på min fråga ?

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !
silverbird
29 juni 2007 · 666 Inlägg

mhm, bara lite... så skruvar du på wastegaten, skruvar ut skruven så stången blir längre, då laddar den mer, testa dig fram.. men skyll dig själv om det rasar...
annars rycker du slangen till magnetventilen... då får du skenande laddtryck, dvs turbon laddar så mycket den kan en stund, sen skär den ihopa

Senast redigerat av silverbird (29 juni 2007)

900_t16 Mekaniker
1 juli 2007 · 245 Inlägg

Skruva då inte i westgaten vad du än gör!!
de ger i princip inget! sitter de APC så är de skit lätt att höja laddet+ att de är mkt säkrare smile

då skruvar du upp laddet via styrboxen som styr laddet och då kan du få upp till ca 1bar
men då är de inte säker att den får nog med sOPPA!
men du kan ju skruva lite.

If it ain't low slam it!
jonTe
2 juli 2007 · 5 710 Inlägg

1. Kortare stång ger högre laddtryck.
2. "Skruv-APC:n" försvann 1989.....detta gäller en betydligt nyare bil....

MVH Jonas
..............
Svensson_Dodge
3 september 2007 · 4 Inlägg

tja. ta den slangen som går från WG till magnetventilen och sätt ett gren på den slangen till ngn sorts pysventil så äre bara o ställa in ett lagom ladd o köra sen.. har kört så i över ett år nu på min 9000 fungerar prima!

Dodge Ram 1500 Hemi SLT "Candy red" (2004)
bumpe Lastbilsmekaniker
3 september 2007 · 3 878 Inlägg

Vill du ha mer ladd så är det ju bara att rycka slangen till WG men då har du TOTALT skenande laddtryck som följd...
Vad är du du ska ha laddet till utan att egentligen använda det?

jonTe
4 september 2007 · 5 710 Inlägg

SvenssoN_SaaB skrev:
tja. ta den slangen som går från WG till magnetventilen och sätt ett gren på den slangen till ngn sorts pysventil så äre bara o ställa in ett lagom ladd o köra sen.. har kört så i över ett år nu på min 9000 fungerar prima!

Vad är lagom ladd?
Gränsen mellan lagom och för mycket är hårfin och att kliva över gränsen kostar mycket pengar.......pystrimma kan man göra men man bör veta vad man håller på med och vad man ger sig in på.

MVH Jonas
..............
mannen666666 preem pump
4 september 2007 · 836 Inlägg

900_t16 skrev:
Skruva då inte i westgaten vad du än gör!!
de ger i princip inget! sitter de APC så är de skit lätt att höja laddet+ att de är mkt säkrare smile

då skruvar du upp laddet via styrboxen som styr laddet och då kan du få upp till ca 1bar
men då är de inte säker att den får nog med sOPPA!
men du kan ju skruva lite.

1bar lär han ju redan ha om han har chippat den till 210 hk

wrooooom.ptshhhhhhhhhhhiiiiiiiiiii
Saab 9-3 SC "sketen fattigt stylad Saab" (2006)
Fredrik-79
4 september 2007 · 2 164 Inlägg

Skaffa en ny programvara för att höja effekten.
Att pystrimma är inget man gör på en saab om man vill att de ska hålla.

MVH

F

Saab 9-5 SE (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang