Vilket framsystem skulle du köpa? rockford/kicker/usblaster

Izual
9 januari 2006 · 4 571 Inlägg

Rockford Fosgate P163C Punch               Länk: www.brl.se
Inget kit system men det är rätt snyggt och är av ett känt märke

CK-2.0 6.5 KIT                              Länk: www.brl.se
Mycket stiligt kitsystem, lite fundersam hur det presterar

ES 6.5" kit                 Länk www.dbakuten.se
Kicker är ju ett väldigt känt märke men är budget kitten bra?


alla dessa framsystem kostar runt ~1000 kr och det är väll ungefär vad jag har råd att lägga ut

vilket skulle du köpa och framförallt varför?


andra tips på frontsystem godtages gärna med

Theo
9 januari 2006 · 859 Inlägg

Izual skrev:
Rockford Fosgate P163C Punch               Länk: www.brl.se
Inget kit system men det är rätt snyggt och är av ett känt märke

CK-2.0 6.5 KIT                              Länk: www.brl.se
Mycket stiligt kitsystem, lite fundersam hur det presterar

ES 6.5" kit                 Länk www.dbakuten.se
Kicker är ju ett väldigt känt märke men är budget kitten bra?


alla dessa framsystem kostar runt ~1000 kr och det är väll ungefär vad jag har råd att lägga ut

vilket skulle du köpa och framförallt varför?


andra tips på frontsystem godtages gärna med

Har du möjlighet så tyckér jag du skall provlyssna de olika kitten, så du själv får avgöra vilket du gillar bäst. Med det är ju inte allt det går tyvärr.

/Theo

Izual
9 januari 2006 · 4 571 Inlägg

Theo jag kan ju tyvärr inte göra det eftersom jag bor i "skogen" rätt långt till brl osv.
men vilket skulle du valt? jag är väldigt sugen på kicker nämligen men är verkligen deras budget system nått att ha?

Theo
9 januari 2006 · 859 Inlägg

Izual skrev:
Theo jag kan ju tyvärr inte göra det eftersom jag bor i "skogen" rätt långt till brl osv.
men vilket skulle du valt? jag är väldigt sugen på kicker nämligen men är verkligen deras budget system nått att ha?

Jag tror inte att det spelar så väldigt stor roll vilka av dessa du väljer. Viktigt är däremot att montera högtalarna seriöst.

MVH Theo

andreas_gbg_
9 januari 2006 · 1 634 Inlägg

Jag har kickers framsystem, fasst 5,25".  Jag vart nöjd i början, fasst sen när jag köpte bas och börja vrida på volymratten lite märkte jag att det var dags att byta. Har inte hört Rockford. Tycker du skall hålla i pengarna till du får en tusenlapp till över. Iaf om du har sinne för å bli torsk på bilstereo som jag. hehe

Mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00
Izual
9 januari 2006 · 4 571 Inlägg

Jo det får ju gjärna hänga med på högre volymer eftersom jag poppar väldans högt numera,
är ju nästan halvdöv numera =P

Yariemi
11 januari 2006 · 103 Inlägg

Jag skulle nog rekomendera Focal Acess 130A kittet. Du hittar billigast för 1300:-, spelar bra midbas för att vara 5" och är ett välljudande element för sina pengar. Fanns med på Hifi och Musik för inte allt för länge sen.

Ett bra och billigt framsystem hittar du från 1300:- och uppåt. Dem som kostar mindre är oftast markant skillnad när det gäller ljudmässigt. Ett hett tips från mig är att sätta MINST 1300:- på ett framsystem, du hittar då en uppsjö av kvalite märken!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang