Enkelt ljudtips till saab 9000 CC -91a

jimsaan
18 december 2007 · 9 Inlägg

Tjenare!

Behöver lite tips på något enkelt ljud te bilen.
Tror det är 4" fram, och 6x9 bak..
Hade tänkt börja me nån ny sterio som läser mp3, nya högtalare fram å bak.
Tips på några inte allt för dyra, men som endå spelar ganska bra?

Tack för svar

aero
18 december 2007 · 95 Inlägg

Du kan även ha 6,5" bak

Jolle87
18 december 2007 · 1 585 Inlägg

Gå in på www.brl.se och titta på den nya serien av GAS högtalarna dom spelar helt okey för det priset. Kostar inte alls mycket iheller. Det är 4" fram iallafall sen är det 6,5or bak eller 6x9 beror på vilken årsmodell. Satsa på en bra stereo för det gör sig mycket. Typ pioneer kenwood alpine eller nått sånt.

Senast redigerat av Jolle87 (18 december 2007)

skutte Bilrekonditionerare
19 december 2007 · 453 Inlägg

GAS verkar vara prisvärda i mina ögon också! När vi ändå pratar ljud och 9000 tänkte jag passa på att fråga om det är lätt att byta 4" ifram, kommer man åt på ett smidigt sätt? Är det separata diskanter på original högtalarna på 9000 i fram?

MVH Rikard
Rallyhalle
19 december 2007 · 4 299 Inlägg

skutte skrev:
GAS verkar vara prisvärda i mina ögon också! När vi ändå pratar ljud och 9000 tänkte jag passa på att fråga om det är lätt att byta 4" ifram, kommer man åt på ett smidigt sätt? Är det separata diskanter på original högtalarna på 9000 i fram?

Fästskruvarna närmast rutan e de ett jävla pill med. Du får trixa med bits å grejer. Annars så e inte gallret etc så svårt att få bort.

skutte Bilrekonditionerare
20 december 2007 · 453 Inlägg

Rallyhalle skrev:

skutte skrev:
GAS verkar vara prisvärda i mina ögon också! När vi ändå pratar ljud och 9000 tänkte jag passa på att fråga om det är lätt att byta 4" ifram, kommer man åt på ett smidigt sätt? Är det separata diskanter på original högtalarna på 9000 i fram?

Fästskruvarna närmast rutan e de ett jävla pill med. Du får trixa med bits å grejer. Annars så e inte gallret etc så svårt att få bort.

Tackar för svaret!

MVH Rikard
Caffe
20 december 2007 · 1 436 Inlägg

skutte skrev:
GAS verkar vara prisvärda i mina ögon också! När vi ändå pratar ljud och 9000 tänkte jag passa på att fråga om det är lätt att byta 4" ifram, kommer man åt på ett smidigt sätt? Är det separata diskanter på original högtalarna på 9000 i fram?

Kan vara separata, beror på vilket ljudsystem som valdes från fabrik.
Här är en guide jag skrivit om att byta främre högtalarna:
http://fredrikmedia.se/?sida=saab_byta_hogtalare

/Fredrik

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
skutte Bilrekonditionerare
20 december 2007 · 453 Inlägg

Caffe skrev:

skutte skrev:
GAS verkar vara prisvärda i mina ögon också! När vi ändå pratar ljud och 9000 tänkte jag passa på att fråga om det är lätt att byta 4" ifram, kommer man åt på ett smidigt sätt? Är det separata diskanter på original högtalarna på 9000 i fram?

Kan vara separata, beror på vilket ljudsystem som valdes från fabrik.
Här är en guide jag skrivit om att byta främre högtalarna:
http://fredrikmedia.se/?sida=saab_byta_hogtalare

/Fredrik

Ja men titta! Fin guide, stort tack! smile

Senast redigerat av skutte (20 december 2007)

MVH Rikard
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang