jobbigt internetproblem som skulle behöva bli löst

loudness
23 december 2007 · 4 554 Inlägg

har nu märkt att internet inte är samma överallt när jag e i karlskrona så fungerar de klockrent  samma hemma i lägenheten men när jag e uppkopplad hos mina föräldrar med deras uppkoppling så blir internet helskummt ska man kolla på en film på t ex youtube så ser man 3-4sekunder sen stannar den tills de laddat klart hela fimen sen stänger den precis om om klippet skulle va slut och trycker man på play igen och den är laddad kommer man lika långt in sen är de slut.. riktigt jobbigt är de, sen när man surfar på vanliga sidor som tex garaget så kan ibland sidan bli en hög med script då får man uppdatera så kanske man kan få de rätt ibland laddas bara halva sidan ibland ingenting, va kan felet vara?

Sanion Dåre
26 december 2007 · 274 Inlägg

Det där lät för jäkla dumt smile måste vara något med deras router eller nåt kan jag tänka mig

Ät mig
Phaetoon
26 december 2007 · 8 156 Inlägg

Låter som om du har en hemskt hög ping-tid. Då kan det bli time-outs på vissa nedladdade filer. Typ att bilder blir halva. Samma sak blir det ju med koden på hemsidorna. Blir inte speciellt bra om en hemsida bara kommer ner till hälften.

Sitter du uppkopplad med 56k modem, eller adslmodem hos dina föräldrar?
Skulle tippa på att du hör ett tickande ljud i telefonluren hemma hos dom också?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
sveddan
26 december 2007 · 1 453 Inlägg

Hm hur menar du att "internet inte är detsamma" ? 
Följande faktorer spelar in:
- Din uppkoppling (hastighet, vilken teknik som används)
och isf, gäller det hårdvara eller linan? Är felet lokalt eller generellt? Detta leder till...
- Fel hos ISP?
- Fel på värdserver? youtube.com använder exempelvis Googles servrar

Har du och dina föräldrar exakt samma uppkoppling, dvs hastighet, teknik och leverantör?

loudness
26 december 2007 · 4 554 Inlägg

har kommit fram till att det är när jag surför trådlöst som de blir så sätter jag i en sldd till samma router blir de bra.. om de kan ge någon ledtråd

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang