Bästa köpet: Saab 9-5 Aero Vs Volvo S60 T5

Rallyhalle
6 januari 2008 · 4 299 Inlägg

Om du nu stör dig på saabens inredning så köp volvon.

Instrument å så har stor betydelse för körkänsla å trivsel.

R1kard V-Power
6 januari 2008 · 1 186 Inlägg

Robin_Nilsson skrev:
En bra fråga!
Jag tycker saab har mer sportkänsla, lätt och snabb styrd. mer känsla när du kör.  Medans i volvon så går de tystare, smyger i kurvorna och svävar mer fram....lite mer lyx känsla än sport?

Helt rätt

/ ///______]
.) . /(_)
/__/
camaro67 Meister
6 januari 2008 · 6 763 Inlägg

De är väll 95orna som har/haft problem med vevhusventilationen va? Men visst Volvon brinner ju.. Hehe.. Men båda bilarna är jämnlika och bra så välj efter vad du själv känner när du provkört big_smile

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
R1kard V-Power
6 januari 2008 · 1 186 Inlägg

camaro67 skrev:
De är väll 95orna som har/haft problem med vevhusventilationen va? Men visst Volvon brinner ju.. Hehe.. Men båda bilarna är jämnlika och bra så välj efter vad du själv känner när du provkört big_smile

hahahah jag vet inte faktiskt tongue När de gäller väghållning, så ligger min röst på Saab.

/ ///______]
.) . /(_)
/__/
Klaesson
7 januari 2008 · 399 Inlägg

ja hade valt volvon. inget fel på saab 95 men volvon käns mer rätt big_smile

VOLVO for life
Bjork OEM <3
7 januari 2008 · 6 957 Inlägg

Saab 9-5 Aero:

Plus: Utseendet, komfort, sticker ut mer än en vanlig SE, inredning, bra klipp i motor,
Lätt stylad, finfina trimresurser, nämndes tidigare om Nordic Steg 3...

Minus: Beroende på årsmodeller, men oljeförbrukningen var ju som sagt hög...

Volvo S60 T5:

Plus: Motorljud! Komforten, å samma där, trimresurserna som hos Autotech!
Minus: Den ser så gubbig ut i mina ögon, inget direkt "häftigt", tråkig interiör!

Hade ja själv valt, så hade de blivit en Evolve kittad S60 wink

Mvh

OEM <3
Egi
8 januari 2008 · 9 Inlägg

Skulle skaffa s60 det är en jäkligt bra bil att köra!Och man blir inte iriterad i första taget med det härliga 5ans ljudet.

The only diffrents between men and boys is the price of toys! Uppdaterin på G
Danne_86
8 januari 2008 · 257 Inlägg

en s60 är ett självklart val för mig wink en R hade man helst valt*s40 t5 blir de för min del*
men som sagt de enda felet på den egentligen är juh gubbstuket....finns juh sportkit o evolvekit o råda bot på detta big_smile

skutte Bilrekonditionerare
8 januari 2008 · 453 Inlägg

Enligt mig är Saaben lite mer ungdomlig, ger mer karaktär än Volvon! Tycker dessutom att inredningen är trevligare i Saaben, särskilt i mörker! Men det är väl en smaksak.
Lycka till!

MVH Rikard
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang