Cheft däck

BigDanny Big Danny
17 januari 2008 · 45 Inlägg

Hejsan!


Nu är det så att min pärla har fått sig lite styk av en trottoarkant och vänster bakljul har blivit snet (Cheft?) . Nu undrar jag vad det kan få för konsekvenser. Samt om jag måste fixa detta omgående?

Volvo 740 (1987)
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
17 januari 2008 · 6 170 Inlägg

Dannees skrev:
Hejsan!


Nu är det så att min pärla har fått sig lite styk av en trottoarkant och vänster bakhjul har blivit snett (Skevt?) . Nu undrar jag vad det kan få för konsekvenser. Samt om jag måste fixa detta omgående?

Vad jag hört är det ganska viktigt att fixa sånt här eftersom det annars kan bli obalans i bakvagnen och fälgen kan väl i värsta fall gå helt åt hel*ete (om du har pajjat den riktigt och inte kör försiktigt med den nu)

Men är det plåt eller alu ??

Plåtisar ska väl gå att rikta och om det e alu vet jag inte om det går men det är ju isåfall bara att köpa en ny fälg och kränga över däcket så e det fixat.

Eller ??

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
BigDanny Big Danny
17 januari 2008 · 45 Inlägg

Okeej så då är det bara att köpa försiktigt tills pengarna kommer nu då!

Det är en plåtfälg!

Jo de ska väl gå det med!

Volvo 740 (1987)
engolf
17 januari 2008 · 3 235 Inlägg

Klart man ska fixa det omgående.
Du kan ju inte köra med ett hjul som är skevt.
Väghållningen försämras, så sliter det på däcken också.

Germax
17 januari 2008 · 12 086 Inlägg

Dannees skrev:
Hejsan!


Nu är det så att min pärla har fått sig lite styk av en trottoarkant och vänster bakljul har blivit snet (Cheft?) . Nu undrar jag vad det kan få för konsekvenser. Samt om jag måste fixa detta omgående?

Är de bara fälgen som är skadad är de läg lugnt. Du märker ju hur fort du kan köra innan hela bilen skakar av vägen. Har bakaxeln fått sig en kyss är de värre. Köpa ny 740 är nog smidigast då, om du inte råkar va en hejjare på att meka.

brelasten
17 januari 2008 · 274 Inlägg

tror inte du har lyckats böjt axeln, för då har det gått fort in i en trottoarkant.. men även om du har lyckats gjort det så tar det inte mer än en timme att byta om du har tillgång till lyft.

fyllo
BigDanny Big Danny
17 januari 2008 · 45 Inlägg

Okej... Men nu kommer det nått fult här, lånade polarens bil med han körde min, kollade hur det såg ut, och det såg hur bra som helst ut inte ett dugt cheft, vi byte bil och han  tyckte de såg lika bra ut det. Och sedan bad jag en tredje gubbe testa och han tyckte högra back så lite cheft ute. Men han som sa att de va cheft i söndags sa att det va vänsterback. Så va är det som pågår där back igentligen???

Volvo 740 (1987)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang