rostlagning saab 900i

fvh
31 januari 2008 · 62 Inlägg

tjena har en saab 900i 16 -90 som har en lite rost på utsidan på vissa ställen:(, vilket är bästa sättet att fixa det? och helst ska det inte bli fördyrt heller

Saab 93 B de Luxe "Brum" (1959)
kiiiimpa
31 januari 2008 · 287 Inlägg

jag har rostlagat min bil idag. (förardörren) jag tog först vinkelslipen och slipade på rosten tills det vart ren plåt. sen så tog jag och gjorde rent plåten sedan på med spackel, sen slipade jag ner det och torkade av det noga och grundade sen på med färg:)

Edit kostade endast 200kr för mej. och då köpte jag endast spackel, sen slippapper hadde jag hemme så det räckte...

Senast redigerat av kiiiimpa (31 januari 2008)

volvo ska de va :)
Volvo 945 turbo "turboskåpet" (1992)
fvh
31 januari 2008 · 62 Inlägg

okej:) tack så mycket, kanske man skulle fixa rosten någon helg då:P

Saab 93 B de Luxe "Brum" (1959)
kiiiimpa
31 januari 2008 · 287 Inlägg

aa:) går ganska fort med:)

volvo ska de va :)
Volvo 945 turbo "turboskåpet" (1992)
P_Svensson Svetsare
31 januari 2008 · 80 Inlägg

det blir nog bra men gurnda INNAN du spackalr annars kryper rosten igenom spacklet och bildar porer!! ////Patrik

Det ska va TYSKT!!!
kiiiimpa
31 januari 2008 · 287 Inlägg

P_Svensson skrev:
det blir nog bra men gurnda INNAN du spackalr annars kryper rosten igenom spacklet och bildar porer!! ////Patrik

okej.. får väll tänka på det tills nästa gång jag ska rostlaga bilen, har lite ställen kvar smile

volvo ska de va :)
Volvo 945 turbo "turboskåpet" (1992)
900 Power
31 januari 2008 · 214 Inlägg

Om du bara slipar ner rosten och målar och spacklar kommer det börja rosten efter en stund igen.

För att slippa se rosten måste den plåten som är rostig bort och ersättas med ny frisk plåt. I vissa fall kan man blästra bort liite rost och rost på vissa ställen. Men annars är det enda som gäller att byta plåt.

Sen en riktigt bra grundfärg, Hagmans CA-grund är en av de bättre, penslas eller lackas med spruta (ansiktsmask är ett måste i vilket fall)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang