pålitlig bruks bil

Syst3m
3 februari 2008 · 1 079 Inlägg

unpatterned skrev:
helt otroligt,
han säger, helst inte volvo, och 2/3 förslag hamnar på volvos största bilar i prisklassen......



nu ska vi se, ingen tar illa upp nu... Frågade en "nysvensk" i klassen, - nämn en snygg och snabb och bra bil för ca 50 000kr, och säg inte BMW,  ...... 3 sekunder senare spottar han ur sig 4 olika bmw modeller...........

/om du skall ha snål bruksbil är det väl japanare som gäller?

Helt otroligt. Var hittar du denna information om att han skrivit att han inte vill ha Volvo. Han skriver att det enda han kollat på är Volvo, men de har en nackdel att de dricker. Men då kom förslag på bilar som dricker måttligt men har bra pålitligthet som han vill ha. Något problem med det??

Och du säger att han ska ha en japanare som snål bruksbil. Jovisst men han skulle väl ha en pålitligt bil? Inte en jäkla riskokare som får motorhaveri tre gånger på en tur till kiosken.

Super_Micke Bildrulle
3 februari 2008 · 499 Inlägg

Hitta en välvårdad toyota vore ju mitt råd. Bensinsnåla och väldigt pålitliga. Dock som dom flesta andra japsare är dom ganska känsliga för rost så man får vara noga med att hålla den ren, iaf under vinterhalvåret.

Who needs brakes when you got a horn!?
www.gunroad.se
Portal Filkörning?
3 februari 2008 · 852 Inlägg

Vi har en maxda 626 från 89 som har gått 22k mil, utan nått som hellst krångel (tills jag fick ta över den xD körde nog lite hårt  sad )

i alla fall så är dem riktigt bra bilar, fin komfort massa bra prylar för att vara så gammal saknar i princip bara ac...
finns ju elhissar runtom taklucka central lås o hela köret smile  det ända som krånglat på den e att vi glömde kolla vattnet och toppen sprack. vårt fel >.<

köp en mazda säger jag tongue fina bilar. och det är faktiskt inte SÅ mycket vägbuller i dem som man har hört...

JonasHalt
3 februari 2008 · 699 Inlägg

Köp en Golf 4 Tdi, d går skitbilligt å är hållbara..

Bilgalen elektriker :)
Volvo 264 T5 "Reggad" (1975)
Darkie dARKiE
3 februari 2008 · 5 031 Inlägg

en liten civic så har du den perfekta bensinsnåla och ägda bilen.

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
Wanegardh Asgammal medlem.
3 februari 2008 · 2 246 Inlägg

Syst3m skrev:

unpatterned skrev:
helt otroligt,
han säger, helst inte volvo, och 2/3 förslag hamnar på volvos största bilar i prisklassen......



nu ska vi se, ingen tar illa upp nu... Frågade en "nysvensk" i klassen, - nämn en snygg och snabb och bra bil för ca 50 000kr, och säg inte BMW,  ...... 3 sekunder senare spottar han ur sig 4 olika bmw modeller...........

/om du skall ha snål bruksbil är det väl japanare som gäller?

Helt otroligt. Var hittar du denna information om att han skrivit att han inte vill ha Volvo. Han skriver att det enda han kollat på är Volvo, men de har en nackdel att de dricker. Men då kom förslag på bilar som dricker måttligt men har bra pålitligthet som han vill ha. Något problem med det??

Och du säger att han ska ha en japanare som snål bruksbil. Jovisst men han skulle väl ha en pålitligt bil? Inte en jäkla riskokare som får motorhaveri tre gånger på en tur till kiosken.

ursäkta men menar du att japanare inte är driftsäkra?
konstigt att japanare "vinner" på bilprovningen år efter år

TFkarlsson Varningar. 36
3 februari 2008 · 1 200 Inlägg

Ford sierra. wink

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.
klimpan
3 februari 2008 · 2 600 Inlägg

ska du ha en bil som gå bra och inte dricker så mycket me bra komfort. då säger jag ford focus 1,6 litaren går bra gå billigt gå bekvämt. och du hitta en fin för 60 k.

gör som jag kör gubba racer=)
Kia Ceed (2014)
Camitz
3 februari 2008 · 646 Inlägg

Vw lupo! Drar cirka 0,5 - 0,6 vid vanlig körning 0,7 vid hård. Völdigt billig i skatt och försäkring. För mig den perfekta bruks/åka till jobbet bilen. För övrigt e min till salu smile

MVH//Mikael

Senast redigerat av Camitz (3 februari 2008)

Larsson_Power Saabvilde!
3 februari 2008 · 1 708 Inlägg

En Gammal Toyota Camry vore något typ årsmodell 88, De går och går och drar inte mycket bensin + att du får pengar till annat med big_smile

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)
Saab 9000 CC T16 "Lapptäcket" (1988)
_freddes
3 februari 2008 · 194 Inlägg

vw Passat 1,9 diesel Fin bil går fint Lätt meckat Grymt bilig i drift:)

Volvo Amazon "Brukis Projekt" (1962)
Volvo Amazon Cab "Weber" (1964)
nosferato
3 februari 2008 · 439 Inlägg

suzuki alto,drar typ 3 dl milen med komfort.bra bilar som e tåliga o relativt nya o billiga i inköp

old,low and slow....
Mortalis VW-nörd?
3 februari 2008 · 4 332 Inlägg

Joo skrev:
Jag skulle köpt en Halv gammal Volkswagen Golf om jag bara skulle ha den för att ta mig någonstans, dricker lite och går knappt aldrig sönder smile

Håller med dig där, mk2an kostade under 2 års tid för mig, ca 2000-3000kr, i reparationer+service tongue och då bytte jag bromsar runt om, vanligt slitage.
Billig försäkring, drog väl inte direkt jättelite soppa får man väl säga, runt 0.8 får man nog räkna med förgasaren iaf.
Men de är väldigt tillförlitliga, köpt en till nu tongue

MiuF
4 februari 2008 · 157 Inlägg

Bmw 523i 185hk drar mellan 0,7-0,8l milen när man kör normalt.. går få under..


http://www.blocket.se/vi/14549009.htm?ca=17_s

Polish my nuts and serve me a milkshake!
Ford Focus Titanium X "Jo-fan Miljöbil" (2010)
lelleal
4 februari 2008 · 1 150 Inlägg

GOLf drar lite billig i försökring skatt är rolig smile

Audi Urquattro "Bilsport 12" (1983)
Andreas_ace
4 februari 2008 · 375 Inlägg

Ford Mondeo brukar dra runt 0,6/ mil landsväg.
går runt 0,9 vid stadstrafik

Volvo 740GL (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang