Turbo konvertering av Förgasar motor!

Unknown_Hummer Matros
15 februari 2008 · 57 Inlägg

Tjo!

Har en 351'a från '71 som jag ska göra iordning, kompressor vet ja ju att det finns på v8 förgasare men turbo? det finns turbo kit men till insprutnings motorerna, går det att få det å funka på en förgasare? blir ju en snurra på varje sida då med intercooler å går ihop till ett rör in i förgasaren, hade inte tänkt att ha nåt überladd, bara en 0,5-0,8 typ. nån som har sett något liknande?

MVH Christian

* Nothing Beats Cubic Inches *
Taunuus
15 februari 2008 · 263 Inlägg

bara du har en tätad fögg med rätt bestyckning går det, annars måste du köra med fögg före turbo system

Ford 17M "Taunus" (1967)
Gurrathaman
15 februari 2008 · 155 Inlägg

som sagt innan kan du inte köra med original gasare utan modifikation. jag har för mig att jag sett turbokit till förgasar v8 iaf så det ska nog gå att hitta. vad för märke på motorn?

Jag vill inte skryta, men det är faktiskt jag som är Batman..
Redsmoke wescrape
15 februari 2008 · 65 Inlägg

Allt gå att turbokonvertera bara man vill. Förgasaren måste vara trycktät. men om du är ute efter riktig effekt så är sprut att rekomendera då man inte kan ladda lika mycket genom en förgasare. Rätta mig om jag har fel smile / J

Taunuus
15 februari 2008 · 263 Inlägg

de borde nog gå å köra upp mot 2 bar genom fögg, har för mig att min farbror gjorde det på sin volvo.

Ford 17M "Taunus" (1967)
camaro67 Meister
15 februari 2008 · 6 763 Inlägg

Gurrathaman skrev:
som sagt innan kan du inte köra med original gasare utan modifikation. jag har för mig att jag sett turbokit till förgasar v8 iaf så det ska nog gå att hitta. vad för märke på motorn?

351 borde vara en ford. Det går att köra genom förgasare men du får modda den du har eller köpa en turboförgasare. Annars så går de ju att köra med sprut åxo. De har jag tänkt att göra när jag bygger ny motor sen big_smile

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
chevelle-70
15 februari 2008 · 25 Inlägg

man kan bygga en låda runt hela föggen och köra med en vanlig fögg. man får då samma tryck i och utanför vilket gör att den inte "fattar" att den är överladdad. funkar till ca 7psi, naturligtvis måste man bestycka för att det ska funka bra. flotör av mässing kan vara att föredra efter som den tål mer tryck en plast flotörer.

"I prefere twins"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang