Klantade mig så att airbaglampa började lysa!

dymotag
28 februari 2008 · 9 Inlägg

Hej! 

Jag skulle byta lampa till hastighetsmätaren till en golf III 98:a och var tvungen att ha loss ratten och airbagen för att komma åt. När jag skruvade ihop allting igen startade jag bilen för att kunna köra och justera att ratten sitter rakt  innan airbagen var inkopplad och då då började varningslampan för airbagen att lysa. När jag hade kopplat in airbagen och startade bilen igen så började den lysa och kort en stund slockna och sedan lysa igen. Vad ska man göra för att få släckt lampan? Vore tacksam för svar snarast möjligt.

Phaetoon
29 februari 2008 · 8 156 Inlägg

Du kanske måste nollställa datorn i bilen?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Emilj90 Bil/Lastbil/maskin mekaniker
29 februari 2008 · 148 Inlägg

så fort man slår på tändingen med nån airbag eller tillhörande komponent , tex coilspring osv urplockat  så tänds lampan på många bilar. känner ett par killar som råkat gjort det bara för att dom ville ha musik i bilen medans dom meckade -.-  men gå in med obd2 instrument och nolla lampan om du har möjlighet. annars får du väl gå den hårda vägen och åkaq till en auktoriserad verkstad och betala dom några hundra.

Trevlig på håll men lågnt ifrån trevlig.
BMW 750Ia Individual "Stortysken" (1995)
Phaetoon
29 februari 2008 · 8 156 Inlägg

Skönt att någon orkade förklara bättre än vad jag orkar göra just nu. Bra Emilj90.
(Skriver Phaetoon som borde sovit för några timmar sedan)

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Emilj90 Bil/Lastbil/maskin mekaniker
29 februari 2008 · 148 Inlägg

haha ja en annan hade ju sovmorron i dag=)   hoppas du förstod vad jag menade dymotag. bara att fråga annars.

Trevlig på håll men lågnt ifrån trevlig.
BMW 750Ia Individual "Stortysken" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang