Om man kan plasta fronten så här?

TooS Hjultomte
30 mars 2008 · 1 500 Inlägg

Hejsan. Orken till att specifikt söka efter detta existerar inte. har inte så mycket tid.
Man låg lite sömnlös igår och funderade på hur man skulle kunna plasta en front spoiler på ett hyffsat lätt vis.

Om man tar mall fogskum (enbart kanske) När man e nöjd tar man textil och spänner över det och kanske tar tejp och kanske vaxa. så att polyestern släpper. Men om man skulle bara ta textil och sen polyester sen på det glasfiberväv sen polyester igen och sen hackar man bort fogskummet så textil formen är kvar ialf.

Skulle det hålla? Klart att man tar polyester på baksidan också. Läs några guider lite överallt men där har varit 7000 olika saker smile

MvH TooS

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!
SPOOL OO=00=OO
30 mars 2008 · 132 Inlägg

Efter vad jag har hört så kommer fogskummen att "smälta" när den kommer i kontakt med polyestern. Jag har inte testat själv än. Och sen när man har mycket fogskumm i en klump kommer det inte att torka innuti det kommer bara bli som ett skal. (blev så för mej iaf)
Men det ska gå att lägga på ett lager spackel på fogskummen sen plasta med väv och polyester på det smile Men i slutändan blir det inte så billigt dock sad

Det är bara döda fiskar som följer med strömmen
BMW 525 TDS e34 "Waffen" (1995)
BMW 328 CI E46 "SEIDL" (2000)
Holme
30 mars 2008 · 1 417 Inlägg

ska du laga något som är trasigt eller vad gäller saken?

Phaetoon
30 mars 2008 · 8 156 Inlägg

Här har du ett bra exempel på hur man bygger och plastar en spoiler:
http://student.educ.umu.se/~loekul98/S6 … Bygget.htm

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
TooS Hjultomte
30 mars 2008 · 1 500 Inlägg

Holme skrev:
ska du laga något som är trasigt eller vad gäller saken?

Neee ska bara bygga om smile Stajla ye knöw ^^

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!
jonatk Smart chimps talk Swedish
30 mars 2008 · 289 Inlägg

TooS skrev:
Om man tar mall fogskum (enbart kanske) När man e nöjd tar man textil och spänner över det och kanske tar tejp och kanske vaxa. så att polyestern släpper. Men om man skulle bara ta textil och sen polyester sen på det glasfiberväv sen polyester igen och sen hackar man bort fogskummet så textil formen är kvar ialf.

När jag gjorde en form av frigolit till dörrlådorna så drog jag bara aluminiumfolie över de. Över aluminiumet spände jag tyg, sen plastade jag på det. Funkade jätte bra smile

Xtravagant 1337
30 mars 2008 · 1 343 Inlägg

fogskummen klarar inte värmen.
det som är problemet!

I'm not a fighter, I'm a lover!
Mazda MX5 "NjoyDesign" (1991)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang