Förmodligen av med körkortet IGEN!

-Ncs-
7 mars 2006 · 321 Inlägg

JapMax skrev:
Hoppas du får ha kvar körkortet..

Måste bara berätta vad jag gjorde i lördagsnatt.. snuten vänder efter mig på genomfarten.
Jag blinkar självmant in på en bussfil går ur bilen fram till polisen (som stanna bakom) o ger dom mitt körkort! big_smile snacka om att jag ägde dom fullständigt, men trevliga va dom:)

Haha, härligt initiativ måste ja säga smile.... har själv blivit stoppad säkert ett 20 tal gånger som alltid har slutat med ett leende på polisens läppar (bortsett från den kvinnliga polisen som klagade lite på mina dimljus, men hon hade nog bara en dålig dag wink

För att en böter ska kunna ges ut så måste polisens "laserpickadoll" vara kalibrerad samma dag som den används, utan det = inga bevis....

Tough ain´t...ENOUGH!
-Ncs-
7 mars 2006 · 321 Inlägg

mel79 skrev:
Fan tycker synd om dig....
Kom direkt från krogen ja full som ett ägg o blev stoppad...
Snuten satte mig bak i bilen o fråga varför d gick så fort??
Får då till lägga att ja 20min innan spytt som en gris o lukt nog
allt annat än godis ur munnen.... Men tur som man har så fick ja 1200
för att ja körde 70 i stan o behövde inte blåsa smile
Så tycker synd om dig,,,,,

Life is to short to be slow

Hade en gammal klasskompis som blev av med sin lillebror av ett rattfyllo, det är så fruktansvärt onödigt och tragiskt att oskyldiga människoliv spills på det sättet. Och att du sitter här och säger att du är glad över att du bara fick böter, så kan ja säkert få ihop över 1000 personer under 1 timme som kan hålla med om att det du gjorde va helt jävla idiotiskt!

Så ja tycker du ska hålla dom här historiera för dej själv, för ja lovar dej, INGEN vill höra om din dumhet....

Och om du har något att tillägga för att försvara det du gjorde som du uppenbarligen är stolt över?!? så kan du ju berätta det för oss andra....

Om inte, then stfu....

Tough ain´t...ENOUGH!
Phaetoon
7 mars 2006 · 8 156 Inlägg

Jag förlorade en vän i Svartmåla-olyckan
Ingen i bilen var nykter Dom skulle bara köra ett par kilometer till en efterfest. Bara föraren hade bälte. Föraren överlevde. Min vän gjorde det inte. Det har inte hänt så mycket på 10-15 år, snarare tvärtom...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
-Ncs-
7 mars 2006 · 321 Inlägg

Phaetoon skrev:
Jag förlorade en vän i Svartmåla-olyckan
Ingen i bilen var nykter Dom skulle bara köra ett par kilometer till en efterfest. Bara föraren hade bälte. Föraren överlevde. Min vän gjorde det inte. Det har inte hänt så mycket på 10-15 år, snarare tvärtom...

Som sagt, det är tragiskt och fruktansvärt olyckligt. Men med för mycket alkohol i blodet tappar man lätt sitt goda omdöme, tyvärr. Jag är helt klart för alko-lås i standardbilar. Dom strävar efter en s.k "nollvision", men vore det inte bra om man började i rätt ända isåfall ?

Alko-lås sägs vara för dyrt i standardutrustning, men att klämma in 12 högtalare med både steg och SUB i ett antal standardbilar är tydligen okej, när ska förändringen ske ?

Inte min mening att det här skulle bli en "debatt tråd", hoppas admin har överseende med detta

/ Niclas

Tough ain´t...ENOUGH!
Bullo Mazda 3 MPS, bilder på gång!
7 mars 2006 · 1 852 Inlägg

-Ncs- skrev:

mel79 skrev:
Fan tycker synd om dig....
Kom direkt från krogen ja full som ett ägg o blev stoppad...
Snuten satte mig bak i bilen o fråga varför d gick så fort??
Får då till lägga att ja 20min innan spytt som en gris o lukt nog
allt annat än godis ur munnen.... Men tur som man har så fick ja 1200
för att ja körde 70 i stan o behövde inte blåsa smile
Så tycker synd om dig,,,,,

Life is to short to be slow

Hade en gammal klasskompis som blev av med sin lillebror av ett rattfyllo, det är så fruktansvärt onödigt och tragiskt att oskyldiga människoliv spills på det sättet. Och att du sitter här och säger att du är glad över att du bara fick böter, så kan ja säkert få ihop över 1000 personer under 1 timme som kan hålla med om att det du gjorde va helt jävla idiotiskt!

Så ja tycker du ska hålla dom här historiera för dej själv, för ja lovar dej, INGEN vill höra om din dumhet....

Och om du har något att tillägga för att försvara det du gjorde som du uppenbarligen är stolt över?!? så kan du ju berätta det för oss andra....

Om inte, then stfu....

bra sagt... håller med dig till fullo, så jävla onödigt... det är liksom ingen bragd att komma från snuten svinfull som han skrev.

här var det oxå nån som dog pga. det (kännde inte offret), hans polare fråga om han skulle med på fest mitt i natten och han hängde på. 5 minuter senare var han död pga att hans kompis va stupfull (han som körde) resten i bilen överlevde...  att man ens ska behöva alkolås är skamligt. hur kan man ens komma på tanken när man e packad?

man lever bara en gång så lev väl!
Malm3n Fotograf @ Team Insane Racing
7 mars 2006 · 1 781 Inlägg

Höll på att krocka med en snut tidigare idag.. dom kom från en väg och hade väjningsplikt.....  va tvungen å tvärnita så bilarna bakom höll på att köra in i mig.. snutar kan ju fan inte heller trafikregler..... P.S snuten var inte på "uppdrag" och hade inte blåljusen på. D.S

skulle fan ha dammat in i polisen och säga.. va fan håller ni på med.. ser ni inte att det är väjningspliktoch att ni ska lämna mig företräde:P

Team Insane Racing
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang