Villken huvudenhet?

V850_R
5 mars 2006 · 64 Inlägg

Tänkte höra vad ni har för olika huvudenheter och hur nöjda ni är, vad som är positivt samt negativt?

Senast redigerat av V850_R (5 mars 2006)

Evil_Genius_Garage *Gysot*
5 mars 2006 · 472 Inlägg

Hallå

Det beror lite på vad du ska göra??

Pioneer har jag alltid kört med dom har rent skönt ljud..När du ändå ska köpa en så ta en som tar mp3 samt har aux så du kan koppla in te.x dvd eller ipod eller liknande så slipper du köpa en ny om du vill bygga ut ljudet..Kolla även hur många lågnivå steroen har..

Annars har du JVC som har dvd/cd/mp3 i samma maskin den är helt ok..

Fråga gärna om du vill veta mer.

Lycka till

* Heaven Won´t Have Me And Hell Can´t Handle Me *
Phaetoon
5 mars 2006 · 8 156 Inlägg

Här har du Pioneers utbud:
http://pioneer.se/se/product_overview.j … _id=25-121

Jag hade tänkt köpa mig en Pioneer DEH-P5800MP head unit.
Klassisk design och ändringsbara färger.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Ullberg
5 mars 2006 · 154 Inlägg

Tjena! Jag har en JVC KD-AVX1 å jag är då väldigt nöjd med den....den är det ju cd,mp3,dvd å sen har den även en liten 3"tums färgskärm som man kan kolla på film i....men det blir ju inte stort på bilden så jag köpte till en 7"skärm men sterion funkar väldigt bra! Hel nöjd! Finns på BRL! Nu har BRL även prissänkt den efter jag köpte den, kändes tungt att se att dom sänkt priset med 2 tusen! smile

Nissan Is The Name, Primera GT Is The Game...
Xoff Volvo tönt... =)
5 mars 2006 · 2 344 Inlägg

Pioneer DEH-P7600MP eller nått sånt heter min... den är jag grymmt nöjd med...dock är ju signaljorden ganska svag på dem, men inget problem ifall man har lite kunnighet när man kopplar in sakerna (vilket jag dock inte hade när jag gjorde mitt) =P

Volvo V70 T5 "Ajoli - Den odödliga" (1997)
Ronnie.L
5 mars 2006 · 914 Inlägg

bryr mig inte mig inte så jättemycket om utseendet ingen showbil jag bygger just nu. SÅ jag kör med en nakamichi cd 400 om man vill ha mp3 med finns 500 för nån hundralapp extra. Den har subutgång aux för ytterligare moduler om man vill ha det.
Men det är en spelare som är till för att få så mycket ljud som möjligt inget för den som bygger efter utseende.

GrebyAxel
5 mars 2006 · 524 Inlägg

Hade en fet alpine förut,,, dock ej med mp3 men fy fan va den va fet.
Kunde ställa in fronten i olika vinklar med mera.. Riktigt bra va den.

Yariemi
6 mars 2006 · 103 Inlägg

Pioneer p77mp.

Har i stort sett allt jag behöver, förutom tids comp.

Tellus82
6 mars 2006 · 21 Inlägg

Pioneer DEH-P9600MP, ruggigt nöjd, automatisk EQ, tidskomp och nivå via mic. Funkar mkt bra... 3 par lågnivå på 6V, ställbart filter så man kan använda den som low/mid/high (trevägsystem) eller front/rear/sub med 6 eller 12dB HP filter för front/rear samt 6/12/18dB för sub, ställbart mellan 50Hz till 200Hz. Även fasjustering på sub...

Det enda den inte klarar är DVD men det går ju iofs att fixa med en DVD växlare...

Senast redigerat av Tellus82 (6 mars 2006)

Opel Astra G Coupe "Bertone" (2000)
V850_R
18 mars 2006 · 64 Inlägg

kom gärna med fler förslag!

LillNaisarn
18 mars 2006 ·

Pioneer har alltid varit nummer ett på huvudenheter enligt mitt tycke ! 6600 + serien.

Gti_Goffe
18 mars 2006 · 62 Inlägg

har köpt en Kenwood precis, har hört att dom ska vara bra så de kan vara värt att testa!

Todé
V850_R
18 mars 2006 · 64 Inlägg

JVC enheter då är inte dom skapliga

mx_3_ "Glidare"
18 mars 2006 · 254 Inlägg

Tellus82 skrev:
Pioneer DEH-P9600MP, ruggigt nöjd, automatisk EQ, tidskomp och nivå via mic. Funkar mkt bra... 3 par lågnivå på 6V, ställbart filter så man kan använda den som low/mid/high (trevägsystem) eller front/rear/sub med 6 eller 12dB HP filter för front/rear samt 6/12/18dB för sub, ställbart mellan 50Hz till 200Hz. Även fasjustering på sub...

Det enda den inte klarar är DVD men det går ju iofs att fixa med en DVD växlare...

Har en likadan riktigt nöjd med den och alla dess funktioner.

OT: vart kan man få tag på en dvd växlare till den?smile

jojjeman Tung högerfot
19 mars 2006 · 19 Inlägg

JVC eller pioneer e dom bästa vad jag har hört. Själv har jag sony x-plod, e inte jätte nöjd med den men det funkar. Se bara till att det är två st. låg nivå utgångar om du ska ha slutsteg som du ska driva bas å högtalare.

Senast redigerat av jojjeman (19 mars 2006)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang