Brusar i diskanterna?

KoppeN
19 mars 2006 · 4 Inlägg

Hej jag har en polo 6n där det brusar ur diskanterna. Direkt jag stänger av bilen så lägger det lilla bruset av. inget som märks när man drar på. Bara då man har låg volym. Någon som vet en anledning till detta?

/henke

bumpe Lastbilsmekaniker
20 mars 2006 · 3 878 Inlägg

Hej, det låter som en dålig jordpunkt, blir det mer ju mer du gasar??

KoppeN
20 mars 2006 · 4 Inlägg

Näe asså så länge jag har igång bilen så brusar det. har slutsteg kopplat till också. fast detta har pågått innan ja koppla in det. har dock neon kopplat till samma jordpunkt som stereon. kan det påverka?

/KoppeN

MOVIEMENT
20 mars 2006 · 592 Inlägg

noeonet kan påverka, jag hade ett liknande problem förut, fast neonet inte ens var kopplar på samma kabel, men när jag satte på neonet så sprakade det i högtalarna tongue

2much.fi
Accessories for your DSLR
Janken Driver
20 mars 2006 · 2 111 Inlägg

polarn säger sig höra ett pip från mitt framsystem. Som rockstjärna (ironi) hör jag då fan inte nå pip men ska flytta neonets jordpunkt ändå nängång när man orkar. dock nytt framsystem nu så kanske borta hehe ;P smile...

Vi kanske har samma åkomma. Flytta jorden smile.

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Drönirettab
20 mars 2006 · 21 761 Inlägg

Janken skrev:
Flytta jorden.

Närmare solen då?

Håller med de andra, kan vara neonet som stör. Prova att koppla bort det och lyssna.

Senast redigerat av Drönirettab (20 mars 2006)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang