Polisen

Zakke
5 oktober 2005 · 93 Inlägg

Hej! jag har fått nys om att det fins sk."polisradar igenkännare" tongue
altså någon lampa eller liknande som ger utslag när man tex möter en polis bil eller är i närheten av en polis bil! men dessa är vel olagliga i sverige och finland! var får man tag i en sådanhär sak? Har någon en aning om vad man får för böter för sådanahär godsaker? tongue

Toyota "The Feeling Never Ends"
TranceManiac Life is to short to listen to slow music
5 oktober 2005 · 66 Inlägg

det finns både lagliga och olagliga vet inte om det har någonting med hur kraftiga dom e eller vad e men va fan d e ju bara o gömma den på något bra ställe o bara dra fram en diod så att man ser när man närmar sig något tongue vet faktiskt inte riktigt var man kan köppa dom men jag vet att d va några på blocket för ett tag sedan o där det var länkat till e3n sida som sålde såna så du kan ju se om du hittar någonting där tongue

Va Fan E Du Så Jävla Glad För? E De Kul O Va Ful Eller!?
Warcry
5 oktober 2005 · 271 Inlägg

Det sitter en sådan radargrunka i den bilen jag håller på att importera ifrån New York, vet ej om den funkar som dom säger men det lär man väl snart veta... wink

Dirq
6 oktober 2005 · 305 Inlägg

motorandning.com har ju laservarnare som varnar för polisens laser men jag vet inte hur det funkar. Och jag vet inte om jag vill rekomdera motorandning.com häller tog 2,5 månader innan mina grejor kom i brevlådan och dom svarade inte på några av mina mail jag skickade.

Men dom har iaf.

Saab 9-5 2,3ltt "Banbilen" (1998)
carnageman Rallyförare
6 oktober 2005 · 1 075 Inlägg

Blocket.se (köpte min whistler 1745 där av en lirare)
sök radarvarnare eller laservarnare....

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
ludde__mannen draminbil.nu
6 oktober 2005 · 1 382 Inlägg

carnageman skrev:
Blocket.se (köpte min whistler 1745 där av en lirare)
sök radarvarnare eller laservarnare....

Fungerar den bra? Hur långt innan polisen varnar den? tillräckligt dför attt hinna stanna?
hehe blev många frågor där! men jag har aldrig fått något svar!!

M1cha
6 oktober 2005 · 645 Inlägg

ludde__mannen skrev:

carnageman skrev:
Blocket.se (köpte min whistler 1745 där av en lirare)
sök radarvarnare eller laservarnare....

Fungerar den bra? Hur långt innan polisen varnar den? tillräckligt dför attt hinna stanna?
hehe blev många frågor där! men jag har aldrig fått något svar!!

Jag skulle vilja veta priset också wink

Toyota Scion xB "Skokartongen" (2004)
Toyota Supra MKIV Euro-spec 6spd "Vänsterstyrd" (1994)
carnageman Rallyförare
6 oktober 2005 · 1 075 Inlägg

Den varnar minst 2km innan radarkontroller och fungerande kameraskåp
(lätt att urskilja dom utrustade skåpen...)
Kan tillägga att butikslarm och automatiskt öppningsbara dörrar samt digitala hastighetstavlorna runt sthlm ger utslag oxå...)

Men så har vi laserfunktionen oxå...
Den ska varna på laser (har aldrig rullat förbi nån laserkontroll)
Kan tänkas att den varnar försent om man är ensam på vägen...
Däremot om det är laserstrålar i luften innan man kommer så lär den varna...

Snutarna har en grunka som kan läsa av hurvida det finns radarvarnare i bilen men just den modellen jag har känner av om så är fallet och stänger automatiskt av sig då.
Priset ligger mellan 1000-2000:-
Se till att montera den bakom den tonade överkanten på framrutan därför att den inte ska synas utifrån.
Vet inte exakt hur stora böter man får men en sak är säker, utan husrannsakan får inte snutarna gå in i din bil och leta och om du säger att radargrunkan är t.ex en bluetooth handsfree till mobilen så kan dom stå där och tjafsa men det krävs åklagarbeslut för att gå in i din bil ifall du inte BJUDER dom in...
Tänk på det smile

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
parayaCar
6 oktober 2005 · 424 Inlägg

Hej
hittade bra info på "http://electronics.howstuffworks.com/radar-detector.htm"
där står allt.

en polisradar skickar ut en radiosignal som studar mot bilen och kommer tillbaka (ett eko), på så sätt kan apparaten räkna ut bilens hastighet genom att jämföra tiden för varje eko. En radarvarnare är helt enkelt en radiomottagare som är inställd på de frekvenser som polisradar oftast använder, på samma sätt som bilstereon läser av frekvenser på AM och FM bandet. Radarvarnaren ger alltså en signal när den får mottagning. Enligt hostuffworks så brukar polisen låta radarn stå på, varför den hela tiden skickar ut en signal som kan detekteras. När radarn inte är på så kan den inte detekteras.

**// Toyota \\**
parayaCar
6 oktober 2005 · 424 Inlägg

det finns också lasermätare, s.k "lidars" på engelska. Dom mäter din bils hastighet genom att skicka ut ljus. En laservarnare känner av ljuset från lasern som polisen använder.

det finns laserstörare också som stör lasern så att polisen inte kan läsa av din bils hastighet. samma sak finns för radar som skickar ut en egen signal så att radarn inte kan läsa av din bils hastighet.

så är det!

**// Toyota \\**
Johan_e2
6 oktober 2005 · 1 105 Inlägg

kolla HondaKlubbens forum. säljes/köpes..

Rice, Rice Baby!
Projekt Skyline R33 RB25det renovering/uppgradering
--> Projekt-tråden <--
Infiniti FX35 "FXn" (2003)
Nissan Skyline R33 GTS25T "BAYSIDE" (1994)
Nissan Primera "Barnvagnsbilen" (2000)
robbieboy
21 mars 2006 · 22 Inlägg

Alla radarvarnare är skit. Ska ni köpa något så köp i så fall laserstörare. Lite dyrare men de funkar! Köper du en laservarnare så är det  bortkastade pengar. Den varnar när du blir träffad och då e det redan för sent. Sök på ebay och på "laser diffusers". Finns hur mkt som helst.
Lycka till! smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang