Gp3 steg som går in i protect.

Volvofreak89 Volvo Nörd
9 maj 2008 · 85 Inlägg

Tjenare köpte en Mds Låda 2X12" för en tid sen och ett mds Gp3 när jag kopplat in detta så slog basen knappt hörbart och ja tänkte fuck kollade alla sladdarna och allt, så testade vi i en polares 9000 å där spelade steget perfekt, Så undrar jag visseligen är mina kablar i tunnaste laget, plus och minus då, har det kan det vara det som är problemet att Plus å minus är för tunna ? har för mig d e 8mm lr nåt sånt.

Tack ¨på förhand

Volvo bygger traktorer, Saab bygger flygplan. Jaha vad har det med saken att göra ? inte fan ska du väl flyga med bilen eller hur ? Därför e Volvos växellådor bättre än saabs :D
Volvo V90 "R-design" (2018)
Lardi SQ
9 maj 2008 · 1 343 Inlägg

ja då är de nog tänkbart, fortsätt in spela om dom är undermåliga.. bra jord? om man inte har så kan man lätt griilla ett steg.. har testat.. inte att rekomendera! men som sagt, byt gärna upp dig lite i kabelarea.. va ere för bas de handlar om?

Citat:

Pioneer P6000ub
Framdörrar: Jbl Gto 5,25"
Bakdörrar: Rockford punch.
Bas: MDS dubbel 12"
Steg: Mds Gp3.


hmm.. ja har du dubbla 12" er så rekomenderar inte jag 8mm2 iaf tongue sharky är en hejjare på räkna ut va som krävs å hur mkt ström de drar.. kolla med honom!

Senast redigerat av Lardi (9 maj 2008)

Ljudnörd!
Volvofreak89 Volvo Nörd
9 maj 2008 · 85 Inlägg

MDS X-MAX Fanatic 2.12XM det är en sån låda jag har,

För d konstiga är att jag har ett gammalt gammalt steg som är på 300 W + 300 W å med det så spelar det bra på låg volym å sämre på hög ååå när man spelat länge på hög volym så stänger det av sig hela tiden å sätter igång hela tiden.

Men har åsså funderat på om det kan ligga i kablarna som är felet. ??????

Volvo bygger traktorer, Saab bygger flygplan. Jaha vad har det med saken att göra ? inte fan ska du väl flyga med bilen eller hur ? Därför e Volvos växellådor bättre än saabs :D
Volvo V90 "R-design" (2018)
octan
9 maj 2008 · 372 Inlägg

Kör du med dubbla 12" x-max bör du ha ett monoblock typ gp800 eller ett mycket starkare steg än gp3. Kör du det bryggat?

Octanaudio
Ljudbyggaren
Tävla i bilstereo Bilstereoförbundet
Team Ljudbyggaren
Volkswagen New Beetle "Hellboy mkII" (2000)
Volvofreak89 Volvo Nörd
9 maj 2008 · 85 Inlägg

jag har ett Branford steg liggande som bryggat är på 1200 W men det är precis samma sak då också.

nej, men det konstiga är att det gammla steget spelar basen bättre än dom nya ?

Volvo bygger traktorer, Saab bygger flygplan. Jaha vad har det med saken att göra ? inte fan ska du väl flyga med bilen eller hur ? Därför e Volvos växellådor bättre än saabs :D
Volvo V90 "R-design" (2018)
octan
9 maj 2008 · 372 Inlägg

Du får köra en bas per kanal. 2-kanalsteg klarar inte 2 ohm bryggat.

Senast redigerat av octan (9 maj 2008)

Octanaudio
Ljudbyggaren
Tävla i bilstereo Bilstereoförbundet
Team Ljudbyggaren
Volkswagen New Beetle "Hellboy mkII" (2000)
Volvofreak89 Volvo Nörd
9 maj 2008 · 85 Inlägg

Jag kör en bas per kanal. Men på mitt branford är där 4kanaler å då bryggar ja på det, men på mds steget bryggade jag inte.

Volvo bygger traktorer, Saab bygger flygplan. Jaha vad har det med saken att göra ? inte fan ska du väl flyga med bilen eller hur ? Därför e Volvos växellådor bättre än saabs :D
Volvo V90 "R-design" (2018)
octan
9 maj 2008 · 372 Inlägg

Mät upp basarna med en multimeter o se om de håller 4 Ohm

Octanaudio
Ljudbyggaren
Tävla i bilstereo Bilstereoförbundet
Team Ljudbyggaren
Volkswagen New Beetle "Hellboy mkII" (2000)
mYGeL
10 maj 2008 · 1 338 Inlägg

740_mannen skrev:
Tjenare köpte en Mds Låda 2X12" för en tid sen och ett mds Gp3 när jag kopplat in detta så slog basen knappt hörbart och ja tänkte fuck kollade alla sladdarna och allt, så testade vi i en polares 9000 å där spelade steget perfekt, Så undrar jag visseligen är mina kablar i tunnaste laget, plus och minus då, har det kan det vara det som är problemet att Plus å minus är för tunna ? har för mig d e 8mm lr nåt sånt.

Tack ¨på förhand

Tjenare!


Det är aldeles för klena kablar för dessa grejor!

Kör med minst det 16-21mm Kolla så du har en bra jordanslutning..

Dumt att snäla med Kablarna, Kan gå sönder o bli dyrare än det skulle vart att köpa ordentliga kablar från början..

Lycka till!

MVH//

Senast redigerat av mYGeL (10 maj 2008)

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design
Seat Leon CUPRA "AWD Konverterad mYGeL Edt" (2008)
Volvofreak89 Volvo Nörd
11 maj 2008 · 85 Inlägg

okej tack för alla svar blir till attt dra å köpa nya kablar big_smile

Volvo bygger traktorer, Saab bygger flygplan. Jaha vad har det med saken att göra ? inte fan ska du väl flyga med bilen eller hur ? Därför e Volvos växellådor bättre än saabs :D
Volvo V90 "R-design" (2018)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang