Fingrar på dörrstolar samt fönster av passagerare

_Jacob_
10 maj 2008 · 263 Inlägg

varför kör du på fulla människor? smile Alltså varför blir folk arga om man inte gillar att få sin bil nersmutsad/nerflottad. Visst en bil är till för att användas men att man vill ha den så ren som möjligt hela tiden äre väl inget fel me? Jag tvättar min bil extremt ofta både invändigt och utvändigt bara för att jag tycker att det är så mycket snyggare med en helt ren bil. Bara för att man har en bil behöver man ju inte smutsa ner den och sedan komma med ett argument som "den ska ju användas" då kan man ta värvning och köra stridsvagn om man tycker det är så himla skojjigt att smutsa ner sitt fordon.

Bjuuuu han!!
hades2k
10 maj 2008 ·

Lagom är bäst heter det väl? smile
Tvättar min bil varannan vecka ungefär... Utöver det blir det ibland en komplett genomgång av allt, polera upp krom, vaxa den, spruta på lite biltema tire shine, vaxa fälgar etc.
Men som någon skrev här innan, det mest irriterande är nog alla mygg och flugor som prickar ner hela fronten! Och så klart asfaltsfläckar...

jocke_gronberg
10 maj 2008 · 4 586 Inlägg

hades2k skrev:
Lagom är bäst heter det väl? smile
Tvättar min bil varannan vecka ungefär... Utöver det blir det ibland en komplett genomgång av allt, polera upp krom, vaxa den, spruta på lite biltema tire shine, vaxa fälgar etc.
Men som någon skrev här innan, det mest irriterande är nog alla mygg och flugor som prickar ner hela fronten! Och så klart asfaltsfläckar...

jag köpte ett bra medel mot asvaltsfläckar kan kolla upp det ifall det är intressant

det medlet löste upp dom svarta prickarna sedan var det bara att svampa och dom var borta

zshoe Kokar ris
10 maj 2008 · 923 Inlägg

nått som har stört mig otroligt är idag att bilen har fått en dusch av sav från två björkar som den stog under, går runt o gnager i huvet på mig att det fräter på lacken, sen att högtrycken är trasig gör ju inte saken bättre...

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"
BMW Z3 "zshoe" (1999)
jocke_gronberg
10 maj 2008 · 4 586 Inlägg

cenoxide skrev:
nått som har stört mig otroligt är idag att bilen har fått en dusch av sav från två björkar som den stog under, går runt o gnager i huvet på mig att det fräter på lacken, sen att högtrycken är trasig gör ju inte saken bättre...

visste inte att  det fräter på lacken bäst att kolla vart man parkerar

zshoe Kokar ris
10 maj 2008 · 923 Inlägg

jo gör det, men är inte direkt i samma klass som fågelskit iallafall!

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"
BMW Z3 "zshoe" (1999)
hades2k
11 maj 2008 ·

jorre83 skrev:

hades2k skrev:
Lagom är bäst heter det väl? smile
Tvättar min bil varannan vecka ungefär... Utöver det blir det ibland en komplett genomgång av allt, polera upp krom, vaxa den, spruta på lite biltema tire shine, vaxa fälgar etc.
Men som någon skrev här innan, det mest irriterande är nog alla mygg och flugor som prickar ner hela fronten! Och så klart asfaltsfläckar...

jag köpte ett bra medel mot asvaltsfläckar kan kolla upp det ifall det är intressant

det medlet löste upp dom svarta prickarna sedan var det bara att svampa och dom var borta

Ja tack, gärna! Har lite fläckar på framdörren så...

TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
11 maj 2008 · 3 404 Inlägg

Men seriöst!? Ha en fiberduk till hands eller vaxa bilen med hårdvax så ska du se att hon håller sig ren och fin wink

Rock'n Roll
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
jocke_gronberg
11 maj 2008 · 4 586 Inlägg

hades2k skrev:

jorre83 skrev:

hades2k skrev:
Lagom är bäst heter det väl? smile
Tvättar min bil varannan vecka ungefär... Utöver det blir det ibland en komplett genomgång av allt, polera upp krom, vaxa den, spruta på lite biltema tire shine, vaxa fälgar etc.
Men som någon skrev här innan, det mest irriterande är nog alla mygg och flugor som prickar ner hela fronten! Och så klart asfaltsfläckar...

jag köpte ett bra medel mot asvaltsfläckar kan kolla upp det ifall det är intressant

det medlet löste upp dom svarta prickarna sedan var det bara att svampa och dom var borta

Ja tack, gärna! Har lite fläckar på framdörren så...

okey ifall jag inte minns helt fel så ska det vara SNOWCLEAN ASFALTRENT en svart flaska

bästa effekt får du ifall du tvättar av bilen sedan tar det på en ren blöt svamp sedan går med lätt hand över ytan

hades2k
11 maj 2008 ·

okey ifall jag inte minns helt fel så ska det vara SNOWCLEAN ASFALTRENT en svart flaska

bästa effekt får du ifall du tvättar av bilen sedan tar det på en ren blöt svamp sedan går med lätt hand över ytan

Bugar och bockar! smile

Germax
11 maj 2008 · 12 086 Inlägg

Jag är relativt petig av mig, men jag stänger med handen på dörrens ytterkant, rutlisten oftast. Vem orkar gå runt dörren och trycka igen den? Nej den uppoffringen är de inte värt. Därimot hatar jag folk som skriver på dammig lack lr kladdar på rutorna när de är imma, det blir så snyggt efteråt!!

Mäki Långsam Perfektionist
11 maj 2008 · 4 800 Inlägg

Gör som jag, har alltid med mig, en microfiberduk, en sprutflaska vatten, en sprutflaska Wax it wet & ajax fönsterputs!
Sen att man måste dammsuga nästan varje gång nån passagerare inte bryr sig är ju inte så tokroligt.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
olirc
11 maj 2008 · 245 Inlägg

Mortalis skrev:
Haha ja håller ju med dig här ovan, men på ditt inlägg låter de som du kör ambulans rätt ofta för dina kompisar tongue Hehe...bagaget e bra, med gummimattor, ba å spola av :p

Nja så illa är det inte men då när snön kom i "vintras" så var det så många olyckor att privatbilister fick rycka in å köra till akuten med skadade personer.

Tega Yrkesförare
11 maj 2008 · 1 073 Inlägg

Länge leve putsbögeriet cool
Jag är en sån och stolt över det big_smile

Puts och gnid på er alla!

Wezzli Sidledesförare
12 maj 2008 · 268 Inlägg

fjollor, det är så jävla skönt att glida omkring i en volvo 360 gls. man behöver inte oroa sig över någon nypolerad lack utan tvärtemot, folk törs inte röra bilen, de riskerar att bli skitiga

Senast redigerat av Wezzli (12 maj 2008)

Man vet aldrig, före man vet
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang