Är jag dum i huvet? (skaffa jänk och bygga gatbil)

oumi "audiot"
8 maj 2008 · 287 Inlägg

olds88 skrev:
låter som som ett hyfsat bra recept, till camaron så ska det finnas skivbromskonvertering(kostar en slant(läs kring 35k om jag minns någorlunda rätt) men det kan det vara värt om det ska busas på gatorna). ska det lättas så rekomenderar jag RP glasfiber, där hittar du det mesta i plast till det mesta wink
varför inte svart OCH orange cool
ska du inte ha ut mer än 4-600 så tycker jag att du ska köra på en smallblock, 350in har billiga delar och det är lättare att hitta delar till än b20 nuförtiden
ska det varva så ska den roterande massan i motorn lättas, alltså lättare svänghjul, remskivor, kolvar, stakar och vev=kostar lite men det är det ju värt big_smile

Okok, hmmn. är jag helt ute och cyklar när jag trodde det fanns camaros med skivor fram från fabrik, eller är det någon dyr specialmodell som plånboken inte överlever?

OK, Ja 350 är ett alternativ då det som du säger finns hur mycket prylar som helst till dom, dollarn ligger bra med så en liten runda internetshopping vore ju roligt. MEN man är inte där än på ett tag.
Hur mycket behöver man göra med en sådan motor (350) för att få upp den till säg 500 hästar? Fan det är inte lätt att veta när man inte är van vid motorerna. En rejäl motorrenovering är ju självklar med balansering och fina kolvar och stakar men vart går man sen?

ska kika på pr-glasfiber smile

MVh Johan

"... Vi hamnade i alla fall inte på taket"
olds88
8 maj 2008 · 188 Inlägg

ta en sväng in på www.summitracing.com, dom har det mesta och till riktigt bra priser

oumi "audiot"
8 maj 2008 · 287 Inlägg

olds88 skrev:
ta en sväng in på www.summitracing.com, dom har det mesta och till riktigt bra priser

Jajjamen har suttit där i helgen och dreglat. smile Tack för tipset btw

"... Vi hamnade i alla fall inte på taket"
roxe Jesus didn´† Tap
8 maj 2008 · 1 146 Inlägg

Nästan alla RS och SS Camaros har skivbromsar fram och styrservo. Man kan konvertera med Corvette C4/C5 bromssystem om man är lite händig.

Finns guide på www.camaroclubsweden.com och även allt annat man behver veta. Sen är folket där extremt kunniga och hjälpsamma. Finns även www.camaroforumet.se som också är mycket bra.

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..
oumi "audiot"
8 maj 2008 · 287 Inlägg

roxe skrev:
Nästan alla RS och SS Camaros har skivbromsar fram och styrservo. Man kan konvertera med Corvette C4/C5 bromssystem om man är lite händig.

Finns guide på www.camaroclubsweden.com och även allt annat man behver veta. Sen är folket där extremt kunniga och hjälpsamma. Finns även www.camaroforumet.se som också är mycket bra.

Tack tack, ska in och kika lite där nu!

"... Vi hamnade i alla fall inte på taket"
dabby född blåvit
8 maj 2008 · 624 Inlägg

Kan ju kolla lite med "Stroker" här på garaget, hans -69 är en av mina absoluta favoriter smile

SweetBabyDoll Queen Of Hearts
8 maj 2008 · 1 300 Inlägg

Jag tycker att det låter som en toppen idé smile

satt och kikade på en V8 bil och fick då se denna text "Flyttgodsbil med dispenser" och jag blev ju såklart nyfiken vad som menades med det och ringde en bilfirma som handlar med importbilar.

Och frågade vad som menades med det, och då fick jag till svar att det var ju bara bra för då kunde man trimma bilen hur man ville och hur mycket man ville utan att det skulle vara problem på bes sen.


En sådan bil kanske du skulle leta efter då isf.

Om det finns äldre sådana bilar då..

Hoppas att någon förstod vad jag menade..

I do it my way
Phaetoon
15 maj 2008 · 8 156 Inlägg

Med dispenser menar man väl med att bilen kan vara trimmad vid själva importen, inte att man får trimma i efterhand? För någon gång måste väl bilen testas för att avgöra hur mycket effekt den har? Efter det testet får man väl inte ändra på något? Men det är ju helt klart en sådan importbil man ska skaffa sig isåfall.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
patrik79
15 maj 2008 · 782 Inlägg

Jag har en rambler american från 65 som jag regga med cheva v8a på 110 hk förra vintern och nu sitter det en cheva 350 med kompressor på ca 400 hk och jag har så mycket erfarenhet av besiktningen att jag fattar att det inte går att åka in med över dubbla effekten eller nästan det fyrdubbla mot vad det ska va men alla cheva smallblock ser likadana ut (för besiktningen) så antingen får man strypa effekten eller byta motor.
Bur måste stå med i reggbeviset men det är inga konstigheter att få godkänt.
Bromsar, hjulupphängning, inredning, fälgar o däck, headers o dubbla tretums pipor med diskbollar i brukar gå igenom.
Angående muskelbilar så väger dom ganska mycket, 1800-1900 kg har jag för mej ungefär så om du vill ha något som kan gå undan så satsa på något lättare som ford falcon, cheva nova, första mustangerna, dodge dart, rambler american som väger 1350-1650 kg ungefär.
har du några frågor så kan du skicka pm.

olds88
15 maj 2008 · 188 Inlägg

patrik79 skrev:
Angående muskelbilar så väger dom ganska mycket, 1800-1900 kg har jag för mej ungefär så om du vill ha något som kan gå undan så satsa på något lättare som ford falcon, cheva nova, första mustangerna, dodge dart, rambler american som väger 1350-1650 kg ungefär.
har du några frågor så kan du skicka pm.

ahh, vem har inte drömt om en mattsvart nova 2dr med stolpe från 62-67 med kompressor spis som sticker upp ur huven och 15" MT slicks i baken *dregglar*yikes
och sen så vill jag slå ett slag för Oldsmobile Cutlass mkII och MKIII, riktigt fina bilar. mera oldsar med mos under huven vill jag se cool ...tror summit har ganska bra med grejer till både 400an och 455an

Senast redigerat av olds88 (15 maj 2008)

bosing
16 maj 2008 · 106 Inlägg

Kolla på www.chevelleforum.se, där finns det några trådar om byggprojekt, en hel del tips finns också.
Till Chevellen finns mycket reservdelar till, ska du köpa en äldre amerikanare, se till så det är lätt att få tag i delar till den.

David91 bor i
22 maj 2008 · 529 Inlägg

Satsa Hårt..! xD

http://davidstad.myminicity.com/
http://davidstad.myminicity.com/ind
Det är inte polisen jag är rädd för. Det är moderatorerna...
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang