Stänga av "pip pip" ljudet på en Sony stereo!!

Lonefox Bad music kills good sound
24 maj 2008 · 7 241 Inlägg

Jaha du menar påminelsen att ta bort fronten.

Nej den går nog inte att stänga av, dock går den bara på det inbyggda steget och inte via lågnivån.
Hittar INGET om det i min manual på 700:an heller.
Skummat igenom ett antal andra manualer med men inte funnit ngt om det.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
henke_99 Offroad Racing
24 maj 2008 · 3 122 Inlägg

kan inte hur det fungerar på sony men på min panasonic kan man stänga av det ljudet genom att i menyn välja security - off

prova o kolla om du ser nån inställning nånstans som heter security.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...
GMC Suburban 2500 "6.5l Turbodiesel" (1995)
Chevrolet Blazer "Real Fullsize" (1988)
laika
24 maj 2008 · 410 Inlägg

Det där känner jag igen från båda sony stereo som jag fatt som satt på två olika bilar. Det kunde pipa när stereo jäveln var igång och spela musik. Samma skit hände när jag koppla om lite kablar och koppla fel med elen. Problemet med pipandet försvinner om du kopplar om kablarna själv eller om du inte har lust att koppla om och leka sjäv så kan du köpa en adapter där kablarna är rätt dragna. annars klipper du bara kablarna som sony skickar med och drar om dom så slipper du pilla på bilens kablar.

Skoda Fabia (2000)
Danne
25 maj 2008 · 145 Inlägg

alltså den är redan inkopplad på rätt sätt men jag menade att jag vill inte börja riva i skiten bara för att få bort ett pip-ljud

Gulmun * Klåpare
25 maj 2008 · 1 718 Inlägg

Då är detta den sista och enkalste lösningen. wink
http://www.biltema.se/products/product. … emId=82315

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.
Marcus_89 Biltokig elektriker
27 maj 2008 · 3 352 Inlägg

zoddan skrev:
Marcus_89 du kanske vill fibbla och ha dig med kablar men inte jag. Hatar sådana som strular runt i kablarna när man ska köpa en bil, ingen jäkel redet ut det.

Är bara en kabel man behöver flytta. kopplar den som ska vara till tändningen(oftast gul) till 12v istället, den kabeln är oftast röd och är matningen till stereon. Kör själv så och slipper pipljudet smile Absolut ingen svår operation som är lätt att reda ut efteråt.

feffe85
27 maj 2008 · 104 Inlägg

har för mig att det finns en inställning på Sony stereos som heter BEEP, är det inte bara stänga av den så att man slipper det pipet då?

trippelturbo Trucker
27 maj 2008 · 2 710 Inlägg

haha, trodde de va fel på min tongue men inget jag stör mig på wink

Fart missbrukare
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
27 maj 2008 · 6 170 Inlägg

Om du verkligen stör dig så mycket på att stereon piper lite så plocka isär skiten och löd bort/slakta summern i stereon så skiten inte piper mer.

Eller skickar stereon ut ljudet genom högtalarna ??

För *det* skulle faktiskt jag med störa mig på tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang