godkänd på besiktning?

Ck1
12 februari 2006 · 44 Inlägg

Ursäkta min okunskap, men efter att läst igenom lite trådar och sånt kom jag att fundera på en sak..
Om jag köper en volvo v40 2,0t med följande:
ATM:
Steg 4 250Hk 380 Nm
Styrdonsoptimering, sportluftfilter, utbytesturbo TD04-14T, 3” rostfri downpipe, rostfri racekatalysator FIA godkänd upp till 400Hk, rostfritt sportavgassystem efter kat, 4” slutrör. inkl. montering och justering.
Är även modifierat bränslesystem.
Hårdare motorkuddar samt länkarmsbussningar
Slitsade bromsskivor, Greenstuff belägg, stålomspunna bromsslangar
17" alu fälgar
sänkt

finns det då en risk att den kanske inte går igenom besiktningen? såna fall känns det ganska trist att köpa denna, om det nu går åt pipan på besiktningen? men finns ju bra många fler bilar med värra trim osv som rullar på våra vägar...
Hoppas på svar från er "proffs"smile
Mvh/Christian

Lone Star
12 februari 2006 · 1 231 Inlägg

Lite svårt att säga kanske. Enligt boken skulle den ju aldirg gå igenom, får man ens ha bytt filter?

Men sen beror ju allt på om man har lite tur och får en snäll gubbe smile

Mitt projekt: Evo III
Phaetoon
12 februari 2006 · 8 156 Inlägg

Man kanske måste göra en ny reg. besiktning? wink

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Ck1
12 februari 2006 · 44 Inlägg

nej precis. Inte ens byta avg.systemet...men va fan, då måste man ju byta hela skitet om det är nån petig gubbe ju? undrar hur alla bär sig åt med små trimmade bilar då? hmm...

Malmoe SSS -12
12 februari 2006 · 3 217 Inlägg

Ck1 skrev:
nej precis. Inte ens byta avg.systemet...men va fan, då måste man ju byta hela skitet om det är nån petig gubbe ju? undrar hur alla bär sig åt med små trimmade bilar då? hmm...

Min polare kom igenom med en chipad effekt ökning av ca 50 hk... Inga problem där! Tror han hade öppet luftfilter också! Det sas ingenting, sålänge det inte är klart uppenbart så säger dom nog ingenting!

Sålänge avgasvärdena ligger där dom ska så ska det inte vara några större problem!

Senast redigerat av Fuckface (12 februari 2006)

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
boxaren
13 februari 2006 · 85 Inlägg

det är ingen fara. gå in på www.x40nordic.com och kolla med oss grabbar där. Finns många råtrimmade bilar därsmile

S40 2.0t
Scratch
13 februari 2006 · 719 Inlägg

Dom brukar skita i allt trim så länge avgasvärdena/ljudnivån är ok.

live free, die young.
SVT Lightning
13 februari 2006 · 20 Inlägg

Jag har kört igenom min Golf GTI med BSR Steg-3 3 gånger med ett jävla gnäll på avgasvärdena:/ men den har gått igenom..

Ehhh, jag fixar det brukar dom säga tillslut..

Senast redigerat av SVT Lightning (13 februari 2006)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang