hej! är intresserad av xenon i halvljusen till min 760 nu:P någon som har bild på monterat på en 740/940 ? samt om någon vet om det finns några problem med att koppla in det? Mvh Robin
tänkte köpa ett från humanhabit . det låter ju som att det är väldigt enkelt? någon som kan ge en snabb anvisning hur det ska kopplas:) så jag får lite mer kött på benen hehe
Blir det bra ljus, även fast man inte har klarglas?
Det beror lite på hur pass bra dina nuvarande lyktor/reflektorer är konstuerade men generellt sett, Ja. Optimal färgtemperatur ligger runt 5000K och om man går över det (som många gör pga. snyggare utseende, högre färgtemperatur = blåare ljus) så blir det successivt sämre och sämre.
tänkte köpa ett från humanhabit . det låter ju som att det är väldigt enkelt? någon som kan ge en snabb anvisning hur det ska kopplas:) så jag får lite mer kött på benen hehe
Tackar för svaren. Jag rekommendera 4300K, bäst ljus!
det är ganska likt vanligt halogen ljus va?
Likt och likt, jäkligt mycket bättre. Kompisen satte i 4300K i sin S40. Halvljuset var nästan lika bra som heljust. Vill du ha BÄSTA ljuset, ska du ha 4300K. Sen 6000K och uppåt blir lite med styling lampor men funkar givetvis också. Men bästa ljuset är 4300K. Kan tillägga att alla bilar från farbrik som har xenon har 4300K